even voorstellen en vraagje

Jezelf voorstellen - en jarig, kind, feest, diploma enz.
Post Reply
cees
Nieuw
Nieuw
Posts: 2
Joined: 07 Apr 2010, 21:29

even voorstellen en vraagje

Post by cees »

hallo treehuggers,

na even op deze site te hebben rond gesnuffeld, nu dan toch maar aangemeld.

mijn naam is Cees 48 jaar woonachtig in Utrecht per 1 januari mijn baan opgezegd en heb de ambitie om etwer te worden hoe ik dit precies moet gaan doen weet ik nog niet, ik heb ervaring met bomen snoeien en afbreken, bestaat er ook een verkorte opleiding voor mensen zoals ik of moet ik weer een paar jaar in de schoolbanken met stages.

en dan nog een vraag van meer praktische aard, ik moet binnenkort een valkenkast plaatsen in een oude eik en wil deze niet beschadigen zijn daar speciale bevestigings materialen voor?(ik zat zelf te denken aan dat band waar jonge boompjes mee overeind worden gehouden).

ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

vriendelijke groet,

Cees
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: even voorstellen en vraagje

Post by Pietje »

Hoi Cees!

Welkom, leuk dat je mee doet, en ook leuk dat je ETW-er wilt worden!
In Eindhoven is een verkorte opleiding bij het Helicon, Ton Bouwens aldaar even bellen. Die kan je alles vertellen.

Sjonge, eerst je baan opzeggen en dan een opleiding beginnen, dapper hoor!

En het valkennest: Inderdaad zijn boombanden te gebruiken, maar die hebben als nadeel dat ze niet elastisch zijn en daardoor niet meerekken als de takken dikker worden. Wellicht is fietsband een betere oplossing, al gaat dat geen eeuwigheid mee.

Is een eik geschikt als nestkast-drager? Hier in de regio worden ze vooral op TV-torens, flatgebouwen en masten gezet: hoog en open. Je zult het wel weten.

SucceS!

Peter
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
NannoB
Treehugger
Treehugger
Posts: 483
Joined: 28 Dec 2009, 10:40
Location: Bennekom
Contact:

Re: even voorstellen en vraagje

Post by NannoB »

welkom
cees
Nieuw
Nieuw
Posts: 2
Joined: 07 Apr 2010, 21:29

Re: even voorstellen en vraagje

Post by cees »

hoi Peter,

dapper? och, ik heb een klein inkomen uit huur en mijn partner werkt ook dus dat valt wel mee hoor.

bedankt ik ga hem vandaag gelijk even bellen.

tja rubber verdroogd uiteindelijk zal je net zien dat hij scheurt als er een nest inzit, de boomband wilde ik als een soort broeksriem monteren om de zoveel tijd een gaatje erbij prikken naarmate de jaren vorderen, iemand daar ervaring mee?

Gelukkig hebben ze in Beerze (ov) geen flatgebouwen en tv-torens alleen maar bossen en velden, de eik staat aan de rand van een bosje met uitkijk over de landerijen en dan ook nog op het oosten dus precies goed.

groetjes,

Cees
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: even voorstellen en vraagje

Post by Pietje »

cees wrote: tja rubber verdroogd uiteindelijk zal je net zien dat hij scheurt als er een nest inzit, de boomband wilde ik als een soort broeksriem monteren om de zoveel tijd een gaatje erbij prikken naarmate de jaren vorderen, iemand daar ervaring mee?
Je hebt gelijk dat elastische materialen uiteindelijk gaan scheuren. Nu is het wel zo dat neopreen rubber tegenwoordig ook als dakdekking gebruikt wordt, met een garantie van 20 jaar. En dat is wel genoeg voor je nest ;-) Als je dik genoeg rubber neemt, en zorgt dat het niet al te erg in de bakkende zon hangt moet het goed gaan.

Maar met boomband gaat dat ook wel lukken, hoor! Misschien niet met een gesp voor riemen, maar een gesp zoals alpine gordels vaak als sluiting hebben, zie
http://www.fly-free.nl/site/images/stor ... s/gesp.jpg
Nadeel van deze methode is dat je de band strak om de boom wilt hebben, en de boom zorgt er voor dat de band NOG strakker gaat zitten, en dat moet je dan weer losser zien te krijgen... :?
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Re: even voorstellen en vraagje

Post by Steven »

rubber of fietsband door een stuk schuurhuls steken.
dan heb je wel je bescherming tegen het licht maar nog steeds je elasticiteit.
en gewoon ff om de zoveel tijd kijken
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
jef
Treehugger
Treehugger
Posts: 480
Joined: 10 Nov 2008, 22:55
Location: Kasterlee Belgie

Re: even voorstellen en vraagje

Post by jef »

ik ken iemand die uilenkasten hangt, zij doen dat gewoon met dik touw, maar gaan de kasten wel elk jaar controleren en heffen de kast dat even op zodat het touw terug los hangt en niet kan ingroeien
Post Reply