ff voorstellen en gelijk een vraagje

Jezelf voorstellen - en jarig, kind, feest, diploma enz.
Post Reply
User avatar
marrik
Nieuw
Nieuw
Posts: 13
Joined: 19 Apr 2011, 20:58

ff voorstellen en gelijk een vraagje

Post by marrik »

Hallo,

Eerst maar eens ff mezelf voorstellen. Marrik is de naam. Ben woonachtig in Noord Zweden waar we 2 en een half jaar geleden naar toe zijn verhuisd. We hebben hier een huis gekocht met 13 hectare land waarvan 6 hectare bos. Dit gebruiken we voornamelijk om lekker in te genieten maar ook om ons stookhout uit te halen. Jaarlijks verstoken we rond de 20-25 cuub hout, afhankelijk van de houtsoort en buitentemperatuur. Voor warmte en warm water. Gelukkig groeit ons bos met 50 cuub per jaar, dus we slopen het bos niet. Lekker uitdunnen en de grote bomen laten staan.

Nu heb ik 2 jaar mijn husqvarna, is al een oudje, met Aspen laten draaien. Ben nu overgestapt op 2% mengsmering. Na een half uurtje zagen wil ie dus niet meer. Hij start wel, loopt stationair, komt goed op toeren maar als ie moet werken lijkt het of er geen benzine komt en slaat ie af. Kan het door de mensmering komen of zou het toeval zijn en zit er ergens een vuiltje de boel te blokkeren.

Alvast bedankt
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: ff voorstellen en gelijk een vraagje

Post by -WOUTER- »

aspen en gewone brandstof door elkaar gebruiken geeft vaak problemen. Dit heeft meen ik met de membramen te maken. Een zaag die lang op aspen of motomix loopt zal daarna op gewone benzine vaak problemen geven.....

nieuwe carburateur erop en de problemen zijn weer verholpen.

Ik zou echter voor je eigen gezondheid gewoon lekker met aspen blijven zagen :wink:
- climb fast, move slow -
User avatar
marrik
Nieuw
Nieuw
Posts: 13
Joined: 19 Apr 2011, 20:58

Re: ff voorstellen en gelijk een vraagje

Post by marrik »

hej, bedankt voor je snelle reactie!
User avatar
marrik
Nieuw
Nieuw
Posts: 13
Joined: 19 Apr 2011, 20:58

Re: ff voorstellen en gelijk een vraagje

Post by marrik »

toch nog maar eens de boel opengehaald, de kleine luchtfilter was ondoorlaatbaar. had ik over het hoofdgezien de vorige keer. Echter ik denk niet dat het probleem daar in zat. Hebben wel ff alles proberen opnieuw af te stellen. stationair, en hoog.

zo nog ff een paar cuub kappen en zien of ie het blijft doen, als ie nu weer problemen geeft dan ga ik toch maar weer over op de aspen. we zullen zien.

tja, ben een leek op dit gebied maar vind het erg gaaf om het allemaal te leren. het blijft gewoon een heel ander leven als in de stad. hoop hier op het forum nog vaak goede info vandaan te halen.
User avatar
marrik
Nieuw
Nieuw
Posts: 13
Joined: 19 Apr 2011, 20:58

Re: ff voorstellen en gelijk een vraagje

Post by marrik »

he wouter, denk da ik je best heel erg gelijk moet geven. na een half uurtje zagen kapt ie er weer mee, net als de vorige keer. die membraampjes kunnen blijkbaar niet tegen een hogere bedrijfsteperatuur. morgen toch maar effe weer gewoon aspen halen. want in dit gezeur heb ik geen zin.

eigenwijs is ook wijs of gewoon stom
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: ff voorstellen en gelijk een vraagje

Post by -WOUTER- »

je hebt alleen wel kans dat het leed al is geleden en je membramen kapot zijn, dan gaat het met aspen ook niet meer lukken......
- climb fast, move slow -
User avatar
marrik
Nieuw
Nieuw
Posts: 13
Joined: 19 Apr 2011, 20:58

Re: ff voorstellen en gelijk een vraagje

Post by marrik »

we zullen zien,
Post Reply