voorstellen

Jezelf voorstellen - en jarig, kind, feest, diploma enz.
Post Reply
joris van baast
Nieuw
Nieuw
Posts: 4
Joined: 27 May 2011, 19:29
Location: Haaren

voorstellen

Post by joris van baast »

hee daar, ik ben joris en doe op dit moment de opleiding voor hovenier (niveau 4) in breda ik wil me later graag specialiceren in de boomverzorging. Ook heb ik in mei al een klimcurcus gevolgd. En hoop een hoop op te steken op dit forum.
ook heb ik al gelijk een vraag voor jullie: heeft er iemand stage gelopen in Australie of Nieuw Zeeland? ik wil namelijk volgend jaar 10 weken stage lopen/werken bij een boomverzorger in een van die landen.

alvast bedankt
mvg
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Re: voorstellen

Post by densmee »

joris van baast wrote:hee daar, ik ben joris en doe op dit moment de opleiding voor hovenier (niveau 4) in breda ik wil me later graag specialiceren in de boomverzorging. Ook heb ik in mei al een klimcurcus gevolgd. En hoop een hoop op te steken op dit forum.
ook heb ik al gelijk een vraag voor jullie: heeft er iemand stage gelopen in Australie of Nieuw Zeeland? ik wil namelijk volgend jaar 10 weken stage lopen/werken bij een boomverzorger in een van die landen.

alvast bedankt
mvg
Mooi werk, doe slootje (westerbeek), pantani (vd Putten) en pvcbuis (Buijs) maar de groeten van het prinsentuin.tk team
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
enricovanwees
Treehugger
Treehugger
Posts: 331
Joined: 07 Oct 2010, 22:50
Location: Lelystad
Contact:

Re: voorstellen

Post by enricovanwees »

lees vooral berichten hierover in verschillende forums, dus even zoeken, met de modus zoeken. Er zijn ook collega's in nieuw-zeeland (menno, jelte) als ik het goed heb.
Wees groen en boom verzorging, be green and treecare.
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Re: voorstellen

Post by densmee »

Kijk eens op de volgende site:
http://www.buitenlandsestage.nl/
En ik heb in Oostenrijk stage gelopen en daar kreeg ik nog subsidie voor via een of ander leonardo da vincifonds dus misschien loont dat ook nog wel de moeite van onderzoeken
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: voorstellen

Post by -WOUTER- »

welkom Joris :D
ik heb zelf 4 maanden stage gelopen in NZ bij DOC (department off conservation) bos en natuurbeheer maar dat is dus niet klimerelateerd....

Neem contact op met Jelte en Menno, die hebben daar meerdere connecties. Eventueel is er via Treetools ook wat te regelen.

succes ermee en geniet ervan als je erheen gaat, 't is daar echt geweldig !
- climb fast, move slow -
maike
Nieuw
Nieuw
Posts: 25
Joined: 28 Apr 2011, 14:11
Location: Amsterdam
Contact:

Re: voorstellen

Post by maike »

Hai Joris,

Beetje late reaktie ... maar toch
ik heb een mailtje gestuurd naar NZ connecties (in de boomverzorging)
mocht er interesse zijn dan hoor je het,

wees wel realistisch, je hebt een 2 daagse basis cursus gevolgd in boomklim-technieken.
Een hele mooie basis, met hele nuttige technieken en materiaal kennis die je minimaal behoort te kunnen en kennen voor het boomklimmen.
Om in de boom te werken zijn er meer skills (oa meer opties voor klimmen/afdalen/zekering, ankers, en diverse materialen) nodig.
Een vervolg cursus met jou intentie is wellicht aan te bevelen.

zowiezo te gek dat je naar die kant van de wereld wil gaan afreizen (onze favoriete bestemmingen!).
Zwierend & Zwaaiend,

Maike
User avatar
Cas
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 68
Joined: 15 Oct 2010, 21:55
Location: Arnhem
Contact:

Re: voorstellen

Post by Cas »

densmee wrote:
joris van baast wrote:hee daar, ik ben joris en doe op dit moment de opleiding voor hovenier (niveau 4) in breda ik wil me later graag specialiceren in de boomverzorging. Ook heb ik in mei al een klimcurcus gevolgd. En hoop een hoop op te steken op dit forum.
ook heb ik al gelijk een vraag voor jullie: heeft er iemand stage gelopen in Australie of Nieuw Zeeland? ik wil namelijk volgend jaar 10 weken stage lopen/werken bij een boomverzorger in een van die landen.

alvast bedankt
mvg
Mooi werk, doe slootje (westerbeek), pantani (vd Putten) en pvcbuis (Buijs) maar de groeten van het prinsentuin.tk team
Vergeet je IWAB (v. Gessel) nu niet of is die al met pensioen?
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Re: voorstellen

Post by densmee »

Cas wrote:
densmee wrote:
joris van baast wrote:hee daar, ik ben joris en doe op dit moment de opleiding voor hovenier (niveau 4) in breda ik wil me later graag specialiceren in de boomverzorging. Ook heb ik in mei al een klimcurcus gevolgd. En hoop een hoop op te steken op dit forum.
ook heb ik al gelijk een vraag voor jullie: heeft er iemand stage gelopen in Australie of Nieuw Zeeland? ik wil namelijk volgend jaar 10 weken stage lopen/werken bij een boomverzorger in een van die landen.

alvast bedankt
mvg
Mooi werk, doe slootje (westerbeek), pantani (vd Putten) en pvcbuis (Buijs) maar de groeten van het prinsentuin.tk team
Vergeet je IWAB (v. Gessel) nu niet of is die al met pensioen?
van Gessel werkt er zeker nog
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: voorstellen

Post by ludovanmil »

maike wrote:Hai Joris,

Beetje late reaktie ... maar toch
ik heb een mailtje gestuurd naar NZ connecties (in de boomverzorging)
mocht er interesse zijn dan hoor je het,

wees wel realistisch, je hebt een 2 daagse basis cursus gevolgd in boomklim-technieken.
Een hele mooie basis, met hele nuttige technieken en materiaal kennis die je minimaal behoort te kunnen en kennen voor het boomklimmen.
Om in de boom te werken zijn er meer skills (oa meer opties voor klimmen/afdalen/zekering, ankers, en diverse materialen) nodig.
Een vervolg cursus met jou intentie is wellicht aan te bevelen.

zowiezo te gek dat je naar die kant van de wereld wil gaan afreizen (onze favoriete bestemmingen!).
Beste Joris,
in aansluiting op Maaike's mail; strak plan een stage in het buitenland. Leuk, moet je zeker doen. Maar naast de door Maaike benoemde ' skills ' zou ik willen zeggen; Een boomverzorger is naast een vaardig klimmer ook een persoon met KENNIS van bomen in al zijn facetten; groeiplaats,bodemkennis, sortimentskennis en specifieke kenmerken van een boomsoort, wondherstel, anatomie, ziekten en aantastingen, snoeitechnieken, etc. etc. Anders gezegd een goede (boom-) klimmer is niet zomaar ook een boomverzorger.....verdiep je eerst wat mee in het vak is mijn ongevraagde advies.. het ga je goed. Ludo van Mil
User avatar
wes houtboer
" De Flik "
" De Flik "
Posts: 414
Joined: 06 Feb 2011, 15:18

Re: voorstellen

Post by wes houtboer »

Ik heb helaas geen nuttige boom gerelateerde info voor je! Maar ik wens je wel van harte welkom!!!!

Gr
wes
salutantibus et vade scandens
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: voorstellen

Post by Tamil »

Welkom Joris veel plezier op het forum, en wat de anderen je al vertellen zal ik niet meer doen, maar suc6 met het fixen van je stage en hoop dat het je lukt daar te aan de slag te gaan. Kunnen wij ook eens horen van een beginnend boomverzorger hoe het daar werkt :wink:
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: voorstellen

Post by treespotter »

wes houtboer wrote:Ik heb helaas geen nuttige boom gerelateerde info voor je! Maar ik wens je wel van harte welkom!!!!

Gr
wes
Tuurlijk wel Wes. Jij weet beter dan geen ander hier hoeveel schade de gemiddelde Golf met een dronken 18 jarige kan veroorzaken op een boom bij 140 km/u. :roll:
Of achter welke boom jij de flitskar morgen opstelt. :lol:

Ook dat is boomgerelateerde info. :wink:
User avatar
wes houtboer
" De Flik "
" De Flik "
Posts: 414
Joined: 06 Feb 2011, 15:18

Re: voorstellen

Post by wes houtboer »

:lol: :lol: :lol:
Inderdaad Wolter, dat is zeker boom gerelateerde info!
Die Golf herken je niet meer terug als zijnde een Golf, die bestuurder ook niet trouwens.
En de flitskar staat morgen achter een dikke amerikaanse eik (zonder processierups hoop ik)

Dus voor wie er wat aan heeft :lol: :lol:
salutantibus et vade scandens
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: voorstellen

Post by treespotter »

Dat is flauw Wes, Jij kan toch op zijn minst vertellen of het die boom is met de eerste tak naar links of die andere boom met de tak naar achteren. 8) :lol:
Één ding weet ik zeker... Ik rij morgen wel door het beukenlaantje.
User avatar
wes houtboer
" De Flik "
" De Flik "
Posts: 414
Joined: 06 Feb 2011, 15:18

Re: voorstellen

Post by wes houtboer »

:lol: :lol: :lol:

In het beukenlaantje sta ik met de lasergun!!!! Beuk met die gele vlek eronder dus!!!! :lol: :lol:
salutantibus et vade scandens
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: voorstellen

Post by treespotter »

wes houtboer wrote:Beuk met die gele vlek eronder dus!!!! :lol: :lol:
Het is nog niet het seizoen voor grote gele vlekken onderaan de stamvoet van beuken. Voor een boomverzorger is het dus een eitje om jou te ontdekken.
Met die gele jas van jou is jouw bijnaam hier voor je het weet "Honingzwam Wes". :lol:
User avatar
wes houtboer
" De Flik "
" De Flik "
Posts: 414
Joined: 06 Feb 2011, 15:18

Re: voorstellen

Post by wes houtboer »

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah, ok met die bijnaam kan ik leven!
Ik heb ergere bijnamen gehad! Flitspaal was er een van de vele!
:lol: :lol: :lol:
salutantibus et vade scandens
Post Reply