Even Voorstellen

Jezelf voorstellen - en jarig, kind, feest, diploma enz.
Post Reply
deboomin
Nieuw
Nieuw
Posts: 3
Joined: 14 Oct 2012, 15:00
Location: Dronten
Contact:

Even Voorstellen

Post by deboomin »

Hoi,
Ik ben als gebruiker redelijk nieuw op deze site, maar lees al wel een tijdje de verschillende topics.
Eigenlijk is het mijn grote droom om boomhuizen te bouwen. en het liefst op zo'n manier dat het net is alsof de hut al jaren in de boom hangt en daar helemaal in thuis hoort.
Aangezien het 'bedrijf' in de opstartfase zit kan ik hier nog geen salaris mee verdienen. Daarom wil ik er wat bij gaan doen maar ik wil ook in de boom blijven!!
Heb mezelf daarom ingeschreven voor de cursus boomverzorging aan de Groene Welle in Zwolle om opgeleid te worden voor het examen ETW. Wat is er nu mooier dan om een mooie hut in een mooie boom te maken.
Als je nog meer vragen/opmerkingen hebt dan hoor ik het graag.

Groetjes,

Alexander
User avatar
R Schra
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 219
Joined: 24 Oct 2007, 11:41
Location: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Even Voorstellen

Post by R Schra »

deboomin wrote:Wat is er nu mooier dan om een mooie hut in een mooie boom te maken.
Nou Alexander, :roll: wat dacht je van 50 stappen terug doen van die mooie boom, op een bankje zitten en van het uitzicht op die boom genieten.
Als je nog meer vragen/opmerkingen hebt dan hoor ik het graag.

Groetjes,

Alexander
lol een open deur toch?

Probeer je boomhuizen zo te construeren dat deze los van de boom staan op bv. hulppalen. Gebruik dus geen invasieve bevestigingen. (ophangen in bv kabels is statisch wat schade kan veroorzaken, dus in functie heel anders als de dynamisce kroonverankering.) Maak het boomhuis zo dat vanuit het boomhuis de boom niet te beklimmen is door de (jeugdige) gebruiker. Scheelt het beschadigen van de boom door speelzucht en letsel van vallende kindertjes. Vergeet je de omgevingsvergunning niet? Zou wat zijn als je een kotje verkoopt voor 10 mille en een maand later mag je het afbreken. Bouw dus ook niets voordat je weet wat eisen zijn ten aanzien van vergunningen, neem dat mee in je prijzen, sluit het uit, neem geen risico.

Leuk bijberoep :mrgreen:
Ronald,

European nogwat
User avatar
JasperLeerling
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 226
Joined: 13 Sep 2011, 12:57
Location: Balloo
Contact:

Re: Even Voorstellen

Post by JasperLeerling »

Ooit wel eens een spijker geraakt met je zaag?
Ik heb het niet zo op boomhutten :wink: (en elke 10 min vijlen... :evil: )


Edit, en welkom!
http://www.faayboomverzorging.nl/#Welkom
enricovanwees
Treehugger
Treehugger
Posts: 331
Joined: 07 Oct 2010, 22:50
Location: Lelystad
Contact:

Re: Even Voorstellen

Post by enricovanwees »

welkom, en misschien denk je wel heel anders over treehouse (google zoeken), na je etw opleiding en kennismaking met andere boomverzorgers. Tot in de bomen.
Wees groen en boom verzorging, be green and treecare.
Post Reply