FF voorstellen

Jezelf voorstellen - en jarig, kind, feest, diploma enz.
Post Reply
Pe2
Nieuw
Nieuw
Posts: 4
Joined: 02 Aug 2013, 14:44

FF voorstellen

Post by Pe2 »

Even voorstellen: Pe, 52 jaar, woon op de grens van Groningen en Friesland. Vroeguh als iemand vroeg wat ik wilde worden was het antwoord 'boswachter' maar ik ben heel wat anders gaan doen. Ik zit nu in de WAO omdat ik niet geschikt ben om voor een baas te werken :) . Vijfentwintig jaar geleden heb ik ooit een cursus Reiki gedaan en toen is de liefde voor bomen ontstaan. In mijn voortuin van een vorig huis stond een Robinia die ik bijhield, onopvallend af en toe er wat uit. De heren gemeentewerkers stopten regelmatig om naar de boom te kijken :). Vrienden van me kochten een paar maanden geleden een huis met wat grond en een en ander was nogal achterstallig. Om een beetje van de straat te zijn help ik ze af en toe. Natuurlijk heb ik ook mijn fouten, zoals toen een 12 meter hoge spar ondanks het touw van zijn scharnier afdraaide en door een hekje heen pal naast een kas terecht kwam ... vanwege het te lage laddertje kon het touw niet hoger. Ik heb geen ambities om te concurreren of om professionals weg te beunen, maar ik vind het wel leuk om te doen. Ik zou graag eens (als grondman) willen toekijken bij het uitklimmen, in de provincie Groningen/Drenthe/Friesland. Ik heb een klein zaagje, een Husqvarna 236. Betaalbaar, weegt niks, en weinig trillingen. Ketting vijl ik uiteraard zelf, met de hand.

groetjen, Pe.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: FF voorstellen

Post by -WOUTER- »

Leuk dat je je netjes voorsteld hierzo, welkom ook. Met je verhaal kan ik echter weinig, lijkt er een beetje op dat je met gevaar voor eigen leven allerlei stunten uithaalt en illegaal gemeente bomen snoeit. Niet echt het soort dat we hier als gemiddeld forum lid hebben.

Succes met zoeken naar een klimmer die je er als grondman bij wil hebben.
En niets persoonlijks, maar als je serieus wilt gaan klimmen begin dan met een basiscursus en vandaaruit werk je verder :D

Grtn wouter
- climb fast, move slow -
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: FF voorstellen

Post by ludovanmil »

Ben het grotendeels met Wouter eens !
Maar ik vind je reactie nog mild Wouter....
Ik vind zo'n oproep, en dan met name in deze rubriek hier TOTAAL niet thuishoren.
Hobbyen, prima....vooral mee doorgaan, doe vooral waar je plezier aan beleefd.
maar niet een bericht posten bij personeel aangeboden / gezocht.
Want uit niets blijkt dat je een fatsoenlijk bedrijf hebt. :roll:
bedrijfsnaam ? website, Kvk nr ??
Pe2
Nieuw
Nieuw
Posts: 4
Joined: 02 Aug 2013, 14:44

Re: FF voorstellen

Post by Pe2 »

Ik hoop dat de klimmer waar ik onder kom te staan wat zorgvuldiger uitkijkt :) . Illegaal gemeentebomen snoeien? Waar haal je dat vandaan Wouter, dat staat nergens. En als ik een stunt uithaal doe ik dat graag met gevaar voor eigen leven, want ik speel niet graag met het leven van anderen. Onder de profs gaat het ondanks al hun opleidingen en ervaringen regelmatig fout, lees o.a. de betreffende rubriek hier maar eens na. En daar zitten fouten bij die ik met een krat bier op niet eens zou maken. Het wordt gevaarlijk als je denkt dat je het kunstje wel beheerst. Onervarenheid houdt een mens langer in leven.

Ik wist niet dat dit forum alleen bedoeld is voor broodzagers. Nou sorry dan, dan ben ik hier verkeerd ... al was het alleen maar om de manier waarop iemand wordt bejegend.

Misschien ga ik ooit nog eens een basiscursus klimmen doen maar geen idee of ik dat wel wil en is het aan het eind van mijn geld vaak nog geen einde van de maand.

De meeste fora hebben een rubriek 'voorstellen' maar die ontbreekt hier. Ik zag geen andere rubriek waar het in zou passen. Ook sorry dan.

Mijn moeder zei altijd 'als je wordt overreden dan is het niet door een diligence maar door een strontkar'.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: FF voorstellen

Post by -WOUTER- »

Je verhaak over die robinia waar de gemeente werkers naar stonden te kijken gaf me da idee :wink:

Ik ben gewoonweg duidelijk naar je toe om even je beeld vanuit een professioneel oogpunt te bekijken en dan is het zeker niet zo dat er alleen maar broodzagers op dit forum zitten. Maar als je dit voor de sport doet doe het dan ook voor de sport van het boomklimmen en ga niet verder dan dat. Zagen in een boom is iets dat je aan professionals moet overlaten :!:

Afgelopen weken zijn er weer veel te veel doe het zelf boomzagers hier in de regio gesneuveld....zorg ervoor dat je zelf niet een klein rubriekje in een regionaal krantje wordt :wink:

En wat betreft ongelukken die er onder de profs gebeuren, denk dat je daarmee een beetje te ver gaat in je tekst, als je in gedachte al beter kunt zagen dan wij dan moet je ook geen deel gaan nemen aan een forum waar de echte profs zitten :lol:

Climb safe & think twice
- climb fast, move slow -
Pe2
Nieuw
Nieuw
Posts: 4
Joined: 02 Aug 2013, 14:44

Re: FF voorstellen

Post by Pe2 »

MIJN voortuin is van mij en niet van de gemeente en de boom is dan ook van mij. Simpel zat. Dat de heren van de gemeente vol bewondering stonden te kijken zegt misschien ook wel iets over mijn aanpak.

Ik zeg nergens dat ik beter kan zagen. Ik ken mijn beperkingen, heb geen amibities en maak stomme fouten hoewel andere stomme fouten dan jou. Of wie dan ook.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: FF voorstellen

Post by -WOUTER- »

:wink:
- climb fast, move slow -
ErikSint
Treehugger
Treehugger
Posts: 320
Joined: 14 Sep 2010, 17:07
Location: Bergeijk

Re: FF voorstellen

Post by ErikSint »

nou, allereerst welkom hier.

van mij wel een milde reactie, leuk dat je ons vak interresant vind en leuk dat je een keer wilt kijken in de keuken. Bel eens een boomverzorger in de buurt op. Misschien kan je de grondman cusus al meteen volgen. veel plezier met je hobby

en tering, lees zorgvuldig wouter en ludo? vind zijn originele post zeer schappelijk
daar kun je boom op zeggen
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: FF voorstellen

Post by treespotter »

Zucht!
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: FF voorstellen

Post by treespotter »

Kijk gerust verder dan je neus lang is.
Volgens mij staat er bij "Forum" een kopje "Even voorstellen".

Eerlijk is eerlijk Erik, voor die eigen boom in de tuin snoeiactie moest ik ook even een paar keer hetzelfde stukje lezen (dat zegt misschien meer over mij dan over het geschreven stukje).
Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat gemeentemedewerkers naar een boom staan te kijken wanneer een boom netjes gesnoeid is. Dat zie je namelijk bijna niet. Wanneer er van de boom een aantal onderste armen zijn verwijderd dan kan ik mij inderdaad voorstellen dat die mannen staan te kijken. Maar dan vragen zij zich vast af welke prutser daar aan het werk is geweest.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: FF voorstellen

Post by -WOUTER- »

ErikSint wrote:en tering, lees zorgvuldig wouter en ludo? vind zijn originele post zeer schappelijk
alleen heb ik net als Wolter de tekst ook drie keer moeten herlezen voor ik begreep dat de gemeentemannen naar de boom in zijn eigen tuin zouden staan te kijken, my mistake, maar voor de rest is mijn reactie uiterst bescheiden en kan ik slechts aansluiten bij de zucht van Wolter :lol: :lol: :lol:

Zucht :mrgreen:
- climb fast, move slow -
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: FF voorstellen

Post by boomverzorgingbruno »

ZUCHT
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
JasperLeerling
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 226
Joined: 13 Sep 2011, 12:57
Location: Balloo
Contact:

Re: FF voorstellen

Post by JasperLeerling »

Pe2 wrote:Onder de profs gaat het ondanks al hun opleidingen en ervaringen regelmatig fout, lees o.a. de betreffende rubriek hier maar eens na. En daar zitten fouten bij die ik met een krat bier op niet eens zou maken.
Held
http://www.faayboomverzorging.nl/#Welkom
Pe2
Nieuw
Nieuw
Posts: 4
Joined: 02 Aug 2013, 14:44

Re: FF voorstellen

Post by Pe2 »

Laat maar zitten jongens. Het lijkt de F-jes wel.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: FF voorstellen

Post by -WOUTER- »

Kom op, je laat jezelf toch niet zo snel kennen :?
doorzettingsvermogen is een van de belangrijkste zaken in het leven van een boomverzorger....dus blijf vooral posten hier !
- climb fast, move slow -
ErikSint
Treehugger
Treehugger
Posts: 320
Joined: 14 Sep 2010, 17:07
Location: Bergeijk

Re: FF voorstellen

Post by ErikSint »

treespotter wrote: Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat gemeentemedewerkers naar een boom staan te kijken wanneer een boom netjes gesnoeid is. Dat zie je namelijk bijna niet. Wanneer er van de boom een aantal onderste armen zijn verwijderd dan kan ik mij inderdaad voorstellen dat die mannen staan te kijken. Maar dan vragen zij zich vast af welke prutser daar aan het werk is geweest.
Waar haal je dit vandaan? er staat toch nergens hoe en wat hij met die robinia heeft gedaan?

"to assume is making an ass of u and me"
daar kun je boom op zeggen
ErikSint
Treehugger
Treehugger
Posts: 320
Joined: 14 Sep 2010, 17:07
Location: Bergeijk

Re: FF voorstellen

Post by ErikSint »

waarschijnlijk maak ik me druk om niks, maar ik vind het bizar hoe er gereageerd wordt op iemand die blijkbaar zich afvraagd of hij wel echt zo goed bezig is en vraagt een keer mee te lopen. En zodoende wel in kan gaan zien dat het een gevaarlijke hobby is, en wat hij wel en niet kan doen.

ik ken pe2 niet hoor, maar tis me allemaal wat te makkelijk.
daar kun je boom op zeggen
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: FF voorstellen

Post by ludovanmil »

het is de toon die de muziek maakt Erik.....
dat maakt ook de reactie zoals hij is denk ik. Pe( echte naam ??) zal vast in het dagelijkse leven een prima kerel wezen.
Maar wie zaait, moet ook kunnen oogsten. En in die zin laat ie zich wel makkelijk uit het veld slaan.....
En de meeste mensen kunnen prima op eigen benen staan, die hoeven niet ondersteunt te worden :wink: En de meeste boomverzorgers of whatever die ik ken hebben een prima stel poten. :)
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: FF voorstellen

Post by Tamil »

Pe2 wrote:Laat maar zitten jongens. Het lijkt de F-jes wel.

Hoi Pe,

Maak je niet te druk om de soms wat sterk uitgedrukte meningen hier op het forum. Als vak idioot heb je het nou eenmaal het beste voor met je eigen vak.
Wij zien als boomverzorger veel gestuntel om ons heen met het daarbij behorend schade en of letsel of dat bomen er in onze ogen verkracht uit komen te zien. Wat vaak boomtechnisch geen positief effect geeft en op een later tijdstip opgelost moet worden door een boomverzorger. En ja dat is dan weer werk voor de boomverzorger, klopt.

Maar de gemiddelde professionele boomverzorger wil met zo min mogelijk kunstgrepen een veilige mooie boom laten uitgroeien zodat de betrokkenen er van kunnen genieten.

Je vraag hier op het forum vind ik verstandig, alhoewel er waarschijnlijk niet veel mensen staan te springen een hobbyist onder de boom te hebben die geen mogelijkheden ziet serieus een cursus of opleiding te genieten, dus zal blijven hobbyen, alleen dan met net afgekeken technieken waar je opleiding en meer ervaring voor nodig hebt.

Ik zou zeggen meld je aan bij een vrijwillige wilgenknot, prunus zaag, club. daar kunnen ze altijd mensen gebruiken die met een motorzaag overweg kunnen.

Suc 6
ouwebreidster
Nieuw
Nieuw
Posts: 3
Joined: 02 Sep 2013, 23:39

Re: FF voorstellen

Post by ouwebreidster »

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Jenna, ik ben 29 jaar oud en ik denk er over om volgend jaar een groene opleiding te gaan volgen. Ik zit nu vooral te denken aan Bos-Natuurbeheer of Boomverzorging bij Helicon in Apeldoorn maar ik neig steeds meer naar het laatse of anders misschien een combinatie als het mogelijk is. Ik heb cartografische/GIS achtergrond zover, dus helemaal niet groen en ik kan ook niet klimmen. Maar ik wil graag de overstap maken van zitten achter de computer naar bezig zijn in de buitenlucht en ben bereid er veel energie en tijd in te stoppen!! Ik zit nog een beetje in de orienterende fase en ga binnenkort langs bij de school.

Toch zit ik wel met een hoop vragen omdat het vakgebied nog zo onbekend is. Maar wat ik vooral graag wil weten is of je straks wanneer je deze opleiding hebt afgerond een goede kans op een baan maakt en hoe afhankelijk dat is van waar je woont. Ik woon nu in regio Zuid-Holland. Ook vroeg ik me af waar je het beste de opleiding tot boomverzorgen kan volgen ik denk nu aan Helicon? En als laatste vroeg ik me af of het ook mogelijk is om al voorafgaand aan de opleiding werkervaring op te doen binnen de boomverzorging en misschien vanuit het bedrijf ook de opleiding kan volgen en dan het liefst ergens in Zuid-Holland, Den Haag? Nou genoeg vragen. Misschien zal ik deze vragen ook even op een andere plek op het forum stellen! :)

Groetjes en tot horens!
User avatar
frankb
Nieuw
Nieuw
Posts: 49
Joined: 27 Apr 2006, 00:28
Location: Harderwijk

Re: FF voorstellen

Post by frankb »

Hej ouwebreidster,

Vanavond is er een informatiebijeenkomst voor de ETW opleiding in Apeldoorn. Loolaan 69. Het begint om 19.30 als je dat niet red kan ook later hoor. Ik denk dat we er tot ongerveer 21.00 er zijn. Ierdereen die info wil over de opleiding ETW bij Helicon Apleldoorn is welkom.

Groeten Frank B
Als het niet gaat zoals het moet,
moet het maar zoals het gaat.
ouwebreidster
Nieuw
Nieuw
Posts: 3
Joined: 02 Sep 2013, 23:39

Re: FF voorstellen

Post by ouwebreidster »

Hallo Frank B,

Bedankt voor je bericht. Vanavond gaat voor mij alleen helaas niet lukken in verband met mijn werk. Maar zoiets zou wel heel handig zijn ik zal eens op de website kijken of er meer van dit soort info-bijeenkomsten zijn.

Groetjes
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: FF voorstellen

Post by treespotter »

Oei. Dat is een gemiste kans!
Post Reply