Even voorstellen

Jezelf voorstellen - en jarig, kind, feest, diploma enz.
Post Reply
De Boomsleper
Nieuw
Nieuw
Posts: 22
Joined: 19 Feb 2016, 20:24
Contact:

Even voorstellen

Post by De Boomsleper »

Hallo , geen boomverzorger maar een boomsleper op dit forum . Mijn naam is Eddy van Wiefferen en een van de weinige in Nederland die nog met trekpaarden werkt in Nederland . Niet dagelijks want daarvoor is te weinig werk maar op het ogenblik toch weer met de trekpaarden aan het werk .
Gecertificeerd veller en dat heeft als voordeel dat ik zelf zaag, het uitslepen met paarden vergt een iets wat andere veltechniek dan als men met machines uitsleept.
Om dit verhaal kort te houden kijk op http://www.deboomsleper.nl ( site is aan vernieuwing toe is al bijna 10 jaar oud maar geeft toch een indruk wat wij doen . Ook Facebook pagina De Boomsleper geeft een beeld .Zaag met Stihl 261 40 cm blad / Stihl 361 met 37/50 cm blad .
Last edited by De Boomsleper on 23 Feb 2016, 19:54, edited 1 time in total.
User avatar
Pascal.Oosterik
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 68
Joined: 09 Jan 2014, 22:41

Re: Even voorstellen

Post by Pascal.Oosterik »

De Boomsleper wrote:Hallo , geen boomverzorger maar een boomsleper op dit forum . Mijn naam is Eddy van Wiefferen en een van de weinige in Nederland die nog met trekpaarden werkt in Nederland . Niet dagelijks want daarvoor is te weinig werk maar op het ogenblik toch weer met de trekpaarden aan het werk .
Gecertificeerd veller en dat heeft als voordeel dat ik zelf zaag, het uitslepen met paarden vergt een iets wat andere veltechniek dan als men met machines uitsleept.
Om dit verhaal kort te houden kijk op http://www.deboomsleper.nl ( site is aan vernieuwing toe is al bijna 10 jaar oud maar geeft toch een indruk wat wij doen . Ook Facebook pagina De Boomsleper geeft een beeld .En zoals is veel lees hier gewoon een Stihl 261 C en een Stihl 361 . :D
Mooi beroep heb je!
De Boomsleper
Nieuw
Nieuw
Posts: 22
Joined: 19 Feb 2016, 20:24
Contact:

Re: Even voorstellen

Post by De Boomsleper »

Thanks
Helaas niet fulltime daar hebben we in Ned de bossen niet voor , maar de toekomst ziet er beter uit maar daar kan ik nog niks over zeggen .
Lichamelijk wel slopend ondanks dat de paarden het werk doen , en zeker omdat de nederlandse bossen een zooitje zijn met bramen en oud dood hout en jonge aanwas .
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Even voorstellen

Post by ludovanmil »

Beste Eddy,
Prachtig beroep inderdaad en mooie website.
Zie echter nergens waar je woont / zit
Tis m.i. geen optie om met dieren het hele land door te reizen, toch !????
Ik heb nu 2 keer hier in Brabant zo gewerkt in het bos, in 1 woord: Fantastisch ! kan het iedereen aanraden.
En slopend..... ja het is hard werken, maar daarom doe je zoiets ook niet allen toch !? minimaal 1-2 mensen zagen en 1 menner / man met paard
Laat eens horen waar je zit, en denk aan aanwezigheid met je paarden op de houthakkersdagen in Lage Vuursche oid.
Succes !!
Laat eens horen waar je zit.

groet
Ludo
User avatar
hobbyhouthakker
Nieuw
Nieuw
Posts: 3
Joined: 31 Jul 2012, 09:37
Location: overijssel

Re: Even voorstellen

Post by hobbyhouthakker »

verkeerde pagina :roll:
De Boomsleper
Nieuw
Nieuw
Posts: 22
Joined: 19 Feb 2016, 20:24
Contact:

Re: Even voorstellen

Post by De Boomsleper »

ludovanmil wrote:Beste Eddy,
Prachtig beroep inderdaad en mooie website.
Zie echter nergens waar je woont / zit
Tis m.i. geen optie om met dieren het hele land door te reizen, toch !????
Ik heb nu 2 keer hier in Brabant zo gewerkt in het bos, in 1 woord: Fantastisch ! kan het iedereen aanraden.
En slopend..... ja het is hard werken, maar daarom doe je zoiets ook niet allen toch !? minimaal 1-2 mensen zagen en 1 menner / man met paard
Laat eens horen waar je zit, en denk aan aanwezigheid met je paarden op de houthakkersdagen in Lage Vuursche oid.
Succes !!
Laat eens horen waar je zit.

groet
Ludo
Hoi Ludo ,
Woon in het Gooi dus midden van het land . Maar wel als het moet landelijk inzetbaar, hebben vrachtwagen met living waar we het goed in vol kunnen houden als het moet .
Maar de markt is enorm schaars en op het ogenblik ben ik nog net voor 15 maart een paar workshops aan het geven .
Maar werk meestal alleen ook al is dat niet echt volgens de arbo norm , er moet even iets anders geveld en gezaagd worden als je met paarden werkt en ik weet precies hoeveel ze aan kunnen .
Houthakkersdagen in Lage vuursche is ongeveer 10 min van waar de paarden staan maar om echt een demo te geven moet je echt een bosperceel hebben. Kom geregeld in de lage Vuursche maar dan om te eten hahha. Daarnaast wordt ik geregeld voor zulk soort dagen gevraagd maar meestal zijn de financiele middelen niet aanwezig om een demo te bekostigen bij de organisatie.
Hopelijk genoeg info :)

Ben hier op treehugs om meer bekendheid te geven aan De Boomsleper en dat de bosbouw en boomverzorgers me weten te vinden .
Ronaldski
Nieuw
Nieuw
Posts: 4
Joined: 22 Sep 2016, 17:06

Re: Even voorstellen

Post by Ronaldski »

Net de website bekeken. Echt prachtige paarden heb je!
Ik vind het mooi dat dit beroep nog zo bestaat en hoop je dit nog lang met succes kunt blijven doen
Post Reply