ff voorstellen: hoi! ik ben Bram

Jezelf voorstellen - en jarig, kind, feest, diploma enz.
Post Reply
User avatar
Treewalker
Nieuw
Nieuw
Posts: 2
Joined: 14 Nov 2016, 10:18

ff voorstellen: hoi! ik ben Bram

Post by Treewalker »

Ik ben 32 jaar, woonachtig in Amersfoort.

Sinds vorig jaar ben ik bezig om met een aantal mensen recreatief boomklimmen in Nederland op te zetten.
Ondertussen heb ik een aantal cursussen gevolgd bij The Treeclimbing Company om professioneel te leren boomklimmen, heb ik eigen klimmateriaal en staan er een aantal zaag- en snoeicursussen gepland bij PCbomen komende periode. Ook ga ik nog een boomredding- en veiligheids cursus volgen bij TCC dit voorjaar.
Ondertussen heb ik al een aantal zaagklussen gehad en heb ik wat (beginners)ervaring als grondman en klimmer/snoeier. Bij interesse heb ik een klimlogboek waar mijn ervaringen in te lezen zijn.

Om deze kennis in de praktijk te brengen ben ik op zoek naar boomverzorgers (ZZP en/of bedrijf) die een extra paar handen kunnen gebruiken bij hun klussen, bij voorkeur in de regio Utrecht. Incidenteel of vast, alles is wat mij betreft mogelijk.
Ik kan goed doorwerken en heb tegelijk een goed stel hersens voor risico inschatting en het aanpakken van ingewikkelde situaties (afvangen boven schuren, op kleine percelen, enz.)

Dus: heb je een grote klus waar je extra mankracht bij nodig hebt: reageer op dit bericht, of zet een oproepje op dit forum.
Snoeiklus perenboom
Snoeiklus perenboom
perenboom snoeien.jpg (35.67 KiB) Viewed 8688 times
User avatar
Bouman
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 57
Joined: 02 Nov 2015, 13:40
Contact:

Re: ff voorstellen: hoi! ik ben Bram

Post by Bouman »

Hoi Bram,

Leuk dat je jezelf voorstelt! Ook fijn om te lezen hoe enthousiast je bent en dat je cursussen gaat volgen.

Wel even wat anders. Je biedt jezelf aan om te helpen bij boomklussen als grondman/klimmer, je werkt hard én je hebt een goed stel hersens voor risico inschatting. En bij die risico inschatting gaat het op de foto compleet mis.

Als je jezelf een beetje serieus wilt nemen (en als je wilt dat wij dat ook doen), hoe kun je jezelf dan aanbieden voor zaagwerk waarbij je een foto plaatst van jezelf in een perenboom mét een kettingzaag, zónder zaagbroek, zónder zekering (klimgordel+minstens 1 lijn), zónder helm, zónder gehoorbescherming, zónder zaagschoenen, etc?

Speltip 7: draag altijd persoonlijke beschermingsmiddelen...

Groeten, Garth
joost
Nieuw
Nieuw
Posts: 22
Joined: 25 May 2008, 12:07
Location: Hengelo

Re: ff voorstellen: hoi! ik ben Bram

Post by joost »

Hoi Bram,
Inderdaad een iets wat ongelukkige fotokeuze, wel vermakelijk :twisted:
Kan vanaf dat moment alleen maar beter worden zou ik zeggen. Doe voorzichtig en ik ben benieuwd hoe het plannetje eruit komt te zien.

Groetjes Joost
User avatar
Treewalker
Nieuw
Nieuw
Posts: 2
Joined: 14 Nov 2016, 10:18

Re: ff voorstellen: hoi! ik ben Bram

Post by Treewalker »

hehe
Erg goeie opmerkingen Garth, beetje onhandig ja..
Ik was me er ergens wel bewust van, maar dit is de enige foto die ik überhaupt heb met een zaag in de hand.
Sowieso was dit ver voordat ik de cursussen ging volgen, bij mijn ouders in de achtertuin.
ondertussen weet ik zeker beter, maar daar zijn dus geen foto's van..
Doh!
User avatar
WiPe
Treehugger
Treehugger
Posts: 424
Joined: 13 Dec 2007, 20:28
Location: Oost-Vlaanderen

Re: ff voorstellen: hoi! ik ben Bram

Post by WiPe »

Wat ik dan weer niet begrijp is dat je nog volop in opleiding bent end at je al bezig bent met het opzetten van recreatief klimmen in Nederland; mag ik daar uit afleiden dat de mensen waarmee je dat doet al heel wat meer ervaring hebben?
Boompje groot, plantertje dood?
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
User avatar
R Schra
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 219
Joined: 24 Oct 2007, 11:41
Location: Zeeuws-Vlaanderen

Re: ff voorstellen: hoi! ik ben Bram

Post by R Schra »

Ik snap dat recreatief boomklimmen niet. Hoe zie je dat voor je, ergens het bos in en maar wat gaan doen? 40 keer door dezelfde boom mocht je toestemming hebben van de eigenaar is ook niet bevorderlijk voor de boom. Proeft voor mij als eco-ego-terrorisme zoals andere recreatieve bezigheden in het groen zonder zich te willen conformeren aan regels of eigendom. Denk daarbij aan wandelen, ruiteren, mountainbiken etc. buiten wegen en paden. Ik heb het idee dat het verblijf van recreanten in de boomkronen al redelijk goed en veilig is geborgd met de Go-Ape soort-a-like klimparcoursen.

Ik wil het niet snappen.

Aan de andere kant, in klein profesioneel gezelschap klim ook ik wel eens zonder winstoogmerk en ter leering ende vermaeck. Maar met toestemming, contractueel vastgelegd en waarbij ons plezier en de onderhoudstoestand van de boom een balans vinden.
Ronald,

European nogwat
Post Reply