eventjes voorstellen

Jezelf voorstellen - en jarig, kind, feest, diploma enz.
Post Reply
edwin
Nieuw
Nieuw
Posts: 2
Joined: 28 Aug 2018, 22:19

eventjes voorstellen

Post by edwin »

Mijn naam is edwin bongers en ik woon in Gemert. Momenteel ben ik werkzaam als automonteur maar wil graag de overstap maken naar boomverzorger.
Ervaring met de kettingzaag heb ik dankzij een stukje bos van mijn vader en de vele houtkachels in onze familie. Ervaring in klimmen heb ik in de zin van rotsklimmen liefst buiten maar door tijdgebrek vaker binnen op plastic. Een keer heb ik die twee gecombineerd door met een stijgklem en een petzl stop en een handzaag een boom te snoeien.
Op dit moment ben ik aan het solliciteren en hoop ik op een baan waar ik al werkend het vak kan leren. Weet er hier iemand waar ik terecht zou kunnen ? Is er een verkort/avondschool voor etw i.p.v. 2 jaar ?
Groeten edwin
User avatar
R Schra
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 219
Joined: 24 Oct 2007, 11:41
Location: Zeeuws-Vlaanderen

Re: eventjes voorstellen

Post by R Schra »

Hallo Edwin,

Verkorte opleiding is mogelijk maar dan moet je wel de kennis en ervaring hebben. (het kunnen vasthouden van een kettingzaag en klimmen op een berg is dat voor mij niet. Dat klinkt namelijk als dat een fietsenmaker een verkorte opleiding wil voor automonteur) Om te bepalen wat je wel moet leren kan je een intake gesprek houden bij de verschillende opleiders om te bepalen hoe ver je kennis en kunde reikt. Dan kan worden bepaalt welke modules voor jou nog wel aan de orde zijn en welke onderdelen je bijvoorbeeld in zelfstudie kan oppakken. Maakt de opleiding niet zo zeer korter omdat je mee draait in het totale cursustraject maar daar enkel de voor jou bepaalde cursussen mee loopt. Onderschat de zelfstudie niet, naast je werk gaat dat een behoorlijke opgaaf zijn. Onderschat ook de kracht van de externe cursussen niet, je leert veel van elkaar en bij de juiste opleider ook zeer veel van de trainers.

Wat werkgever betreft, niet alle werkgevers staan zo maar te trappelen om je cursus te betalen. Ondertussen is het al vaak genoeg voorgekomen dat een werknemer na het bepalen van zijn ETW vertrekt. Daar gaat je investering dan. Je bent op de hoogte dat een traject ETW behoorlijk in de papieren kan oplopen?

Succes met je sollicitaties en mogelijke opleiding. Deze beginnen trouwens al gauw en als je wil instromen (als dat nog kan) moet je nu actie ondernemen.
Ronald,

European nogwat
User avatar
geert7
Treehugger
Treehugger
Posts: 548
Joined: 23 Sep 2014, 19:49
Location: Meppel
Contact:

Re: eventjes voorstellen

Post by geert7 »

De opleiding Treeworker kan in Zwolle in 9 maanden. 3500 euro.

Treeworker kan niet in avonduren wegens gebrek aan daglicht. De opleiding bestaat uit groot deel praktijk, klimmen, zagen, snoeien en hoogwerker.
boom7 - advies - verwijderen - snoeien - stormhout - wij zijn de aap
edwin
Nieuw
Nieuw
Posts: 2
Joined: 28 Aug 2018, 22:19

Re: eventjes voorstellen

Post by edwin »

ff een update.
Sinds 1 November in dienst bij een groenvoorziener met ook een afdeling boomverzorging. De opleiding zal najaar 2019 als alles goed gaat starten. In de tussenliggende periode zal ik een aantal cursussen volgen. De studieboeken heb ik geleend van mijn collega's en ben bezig met soorten kennis. Momenteel werkzaam als grondman met af en toe een middag in de hoogwerker.
Het bevalt me prima !!! Na 15 jaar in de auto's een goede overstap voor mij.
Post Reply