Reglement en scoreformulieren

Wedstrijden, wanneer en wie heeft gewonnen (of verloren)

Post Reply
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Reglement en scoreformulieren

Post by treespotter »

Jaaaaaa, De vertaling is klaar.... Het nieuwe reglement kan dus gebruikt worden.
Het is een PDF bestand.

http://www.treespotter.nl/pages/Regleme ... 202007.pdf[/url]
thomas
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 114
Joined: 07 May 2007, 12:23
Location: Nijmegen
Contact:

Post by thomas »

Ik lees echter niets over de vereiste lengte van de klimlijn, alhoewel dat wel aangekondigd wordt in de inleiding.

Uit ervaring (LB wedstrijd) weet ik dat 37 meter net niet genoeg is, zie http://www.ralphvanervenfotografie.nl/L ... 2j5713.htm
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

Sorry Thomas, maar wat wordt waar wel aangekondigd in de inleiding? Noem het regelnummer of de pagina even.

Het "topanker" kan tijdens de wedstrijd op 22,5 meter worden geplaatst. In het verleden heeft de wedstrijdleiding e.e.a. voorgeschreven aangaande de lengte van de klimlijn, maar dit wordt NIET meer gedaan. De genoemde "materiaalregels" hebben eigenlijk allemaal een veiligheidsgrondslag. Het is de verantwoordelijkheid van de deelnemer zelf om met een lengte lijn op de proppen te komen die voldoende is om de wedstrijd volgens de in het reglement gestelde regels kunnen te klimmen.

Let op, even heel zwart/wit.... Jij mag de wedstrijd beginnen met een 37 meter klimlijn. Haal jij het niet? Vette pech voor jou. Haal jij jou klimlijn uit het vooraf aangewezen topanker, dan zal de straf diskwalificatie zijn. En daarvoor ben je toch niet naar boven geklommen, toch? Nogmaals, de lengte van de klimlijn is dus jou eigen verantwoordelijkheid.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Post by Pietje »

treespotter wrote:Haal jij jou klimlijn uit het vooraf aangewezen topanker, dan zal de straf diskwalificatie zijn.
Wolter, is dat zo? Als je fliplijn voorzien is van driewegsluiting voldoet 'ie aan een primaire verankering en mag je je topanker verleggen. Of staat er letterlijk in de tekst dat dit anker niet losgemaakt mag worden?

Peter
jaapie
Nieuw
Nieuw
Posts: 24
Joined: 21 Feb 2007, 17:37
Location: amstelveen

Reglement en scoreformulieren

Post by jaapie »

hoi allemaal,

ik had een vraag voor school moet ik een werkstuk maken maar nou vraag ik me af of er iemand is die me kan vertellen of en waar ik dan een duitse versie van het ISA wedstrijd reglement kan vinden

gr jaap
User avatar
Thijs
Moderator
Moderator
Posts: 751
Joined: 24 Apr 2006, 23:07
Location: Hoogeveen
Contact:

Post by Thijs »

oo die wil wolter nog wel ff voor je vertalen :D haha
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

3.7.5 De lijn van de deelnemer wordt op een vooraf bepaald aanbindpunt geïnstalleerd. Hetzelfde
punt moet door alle deelnemers worden gebruikt. De deelnemer is vrij in het kiezen van de
route en de route van de klimlijn langs de posten, tenzij anders bepaald door de hoofdjury,
maar moet eindigen met de landing post.
Nee nog effe. Maak die lijn maar los en maak een mooi afdaalpunt recht boven de Bulls eye... ECH NIE.

Er zijn een paar zaken afgesproken bij de Workclimb.
Het aanbindpunt, de posten en de landingsplaats. De route is vrij maar deze afgesproken zaken zijn voor iedereen gelijk.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Post by Pietje »

treespotter wrote:
Nee nog effe. Maak die lijn maar los en maak een mooi afdaalpunt recht boven de Bulls eye... ECH NIE.
WOARUM NIE? Ankerpunt verleggen kost tijd, maar de sprong wordt makkelijker: het gaat om de punten, zeg het maar!
Post Reply