Kabelbaan zaterdag middag 14 juni in Amstelveen

Wedstrijden, wanneer en wie heeft gewonnen (of verloren)

Post Reply
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

Kabelbaan zaterdag middag 14 juni in Amstelveen

Post by tarzan »

Beste collega's

Tijdens het dorpsfeest (http://www.nesaandeamstel.nl/Activiteiten.php) wil ik graag een kabelbaan maken. Daartoe kan ik wel wat hulp gebruiken om de kinderen en mensen veilig erop te laten. In ieder geval zijn jullie al in de buurt die dag, het is namelijk op dezelfde dag als de KPB dag Anne Frank Boom in Amsterdam. Dus als je daar vroeg weg gaat dan kun je mij even helpen van 16:30 tot ca 18:00. Het zou super zijn. OOK ZOEK IK NOG WAT KINDER GORDELTJES (ca 3 st.) dus wie deze wil uitlenen of meenemen.

Het is dorpsfeest dus als je komt helpen kun je na afloop van de kabelbaan komen eten en meedoen aan de SLOOT EN SLOBRACE, dit is een hardloopwedstrijd dwars door de polder door en over sloten en door weilanden heen. Echt te gek!

Wie wil heklpen laat weten aan f@tarzan.EU 0624656043of spreek mij aan tijdens de NK (met bakfiets)!

Frans Tazan
groet van Tarzan
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Post by Steven »

You'f got mail!
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Post by Pietje »

Kom ik vliegeren, kan dat ook?
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

Post by tarzan »

Nee pietje, dat is een ander feest, Het Tarzan Festivan 2 en 3 augustus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoor je nog van!
groet van Tarzan
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

kabelbaan Tarzan in de Nes

Post by tarzan »

Steven en Bas van treetment hebben mij echt super geholpen met de kabelbaan. We hebben de kabel vanuit een populier over de sloot aan de traktor vastgemaakt. Veel kinderen en volwassenen (tot 80 kg) hebben het super gevonden. En wijzelf niet het minst, voorla na afloop met onze gordels achterstevoren als Superman op de rug bevestigd naar beneden. GAAAAAAAAAAF. Jammer dat we na afloop niet meer tijd hadden voor nog meer trucjes, maar we moesten op tijd zijn voor de Sloot en Slobrace waar Tarzan ook nog eens zijn Boerin ten huwelijk heeft gevraagd!!



HOERA!!! IK BEN VERLOOFD...
Tarzan FRans

Heel erg bedankt Steven en Bas voor jullie deskundige hulp en Ton Storix voor het lenen van kindergordeltjes.
Attachments
stevenjkab.jpg
stevenjkab.jpg (56.52 KiB) Viewed 14488 times
buurjkab.jpg
buurjkab.jpg (47.63 KiB) Viewed 13127 times
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

helmpjes

Post by tarzan »

PS. voordat hier hele discussies ontstaan over helmpjes voor de kinderen. IK vind het klinklare onzin om die kinderen helmpjes op te doen en bovendien nog gevaarlijk ook want die helmpjes heb ik gezien willen nog best naat achteren om de nek glijden waarna de kinderen (bijna) worden gewurgd. IK weet dat officieel bla bla bla. ik heb het risiko genomen omdat ik denk dat de helmpjes eerder gevaarlijk als veilig waren.

Tarzan
groet van Tarzan
User avatar
Thijs
Moderator
Moderator
Posts: 751
Joined: 24 Apr 2006, 23:07
Location: Hoogeveen
Contact:

Post by Thijs »

van harte frans hier van uit het mooie noorden!!!
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Post by Steven »

nu nog even foto's zien te vinden van de manier van het aanzoek!
dat was geniaal!
nogmaals gefeliciteeerd frans!
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
noel
Nieuw
Nieuw
Posts: 11
Joined: 25 Dec 2007, 12:38

kabelbaan

Post by noel »

harstikke gaaf zo kabelbaan, maar op de foto te zien hangt dat jongetje alleen aan een pulley, doe er voor de zekerheid volgende keer een extra touwtje aan vast van uit de gordel met een karabijnhaak naar de kabaaltouw, dubbel gezekerd is altijd veiliger hoor. Groetjes nollebert.
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Post by Steven »

ja dat lijkt me een goed idee!
dubbel gezekerd zijn aan een enkel punt!
als de kabelbaan breekt hang je tenmiste nog aan 2 punten!
als je iets zou backuppen dan zou het toch als eerste de kabelbaan zijn want daar komt veeeel meer kracht op te staan dan op het slingetje waar dat jochie aan hangt.
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Post by Pietje »

Mee eens, Steven!

Volgende keer een dubbele pulley gebruiken, zo eentje met twee wieltjes achter elkaar. Die schokken veel minder. En liefst het slingetje zo lang, dat ze niet per ongeluk met hun vingertjes tussen de kabel en het wieltje van de pulley kunnen komen :shock:
Oftewel, ze mogen met hun handen de pulley niet aan kunnen raken.

Maar als alles goed gegaan is, is alles goed gegaan en hebben er veel kinderen een leuke ervaring gehad.

En proficiat, Frans! Je krijgt een vlieger van me! (2 augustus, toch? :wink: )

Groetjes,

Peter
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Post by KIMME »

helmen voor kinderen zijn een must. De verzekering vilt je levend als er iets gebeurt, ook al heeft dat niks te maken met het al dan niet dragen van een helm. We weten allemaal dat het niet erg veel uithaalt, maar de laatste kabelbaan die ik heb gebouwd (op dezelfde dag als de jouwe, frans...) vond ik het nodig omdat ze naar het beginpunt van de tokkelbaan moesten klimmen met een ladder (8 a 9 meter). het regende en ik zag het zo gebeuren dat er eentje uitschoof en keihard met z'n kop tegen die ladder aanvloog...
Ook is het zo dat je moet oppassen met kinderen met lang haar. Door de snelheid van 't naar beneden suizen gaat dat al wel eens alle kanten op en dus ook naar boven... Ik heb het vroeger in de jeugdbeweging al es meegemaakt dat ik een meisje d'r blonde lokken moet gaan bijknippen omdat ze met d'r haar in zo'n katrol was geraakt (niet mijn tokkelbaan, niet mijn verantwoordelijkheid) en dat wil je even niet meemaken. Door de snelheid worden de haren gewoonweg uit je kop gerukt en die die er het laatste ingaan daar word je aan opgetild en daar blijf je simpelweg aan hangen, terwijl de katrol meestal opgestropt is met plukken haar, dus je blijft ergens in het midden hangen... Dan kunnen helmpjes wel een oplossing bieden.

Dat van die katrol is wel zo, peter... maar ons tokkelbaan touw (hetzelfde als het leger gebruikt, 60 meter, 18 mm, superstatisch) daar passen die katrollen meestal niet op. Ik hang er een sling en een onbelaste karabiner achteraan zodat als de katrol het begeeft ze aan de karabiners blijven hangen. Als het even kan zou ik die dubbele katrollen van petzl aanraden voor een tokkelbaan. 2 rollen, gesloten sheaves bovenaan,... no way dat dat fout gaat....

ENNE... PROFICIAT MET JE VERLOVING!!!!!
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Post by Steven »

we hadden iedereen met lang haar elastiekjes gegeven om het haar vast te maken.
dubbelen katrollen hadden we niet dus enigsinds roeien met die riemen die je hebt.
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Post by Steven »

ik vrees dat hij ze zelf even moet poste!
zijn vader(als ik me niet vergis) heeft foto's gemaakt!
dus frans gooi is wat leuke foto´s online!
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Post by Steven »

Een mooi pak
Slob en sloot race
heel veel modder

je moet echt de foto's zien!
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

Aanzoek Tarzan

Post by tarzan »

hier de fotos.
Door de laatste sloot heen. ik probeer mijn bruids boeketje krampachtig boven water te houden (je ziet achteraan temidden van het opspattend water net mijn bruidsboeketje)
Attachments
Door de laatste sloot heen. ik probeer mijn bruids boeketje krampachtig boven water te houden (je ziet achteraan net het boeketje boven het water uitsteken)
Door de laatste sloot heen. ik probeer mijn bruids boeketje krampachtig boven water te houden (je ziet achteraan net het boeketje boven het water uitsteken)
kEHF 140608-A1 TEN HUWELIJK GEVRAAGD BIJ SLOP EN SLOOTRACE NES AAN DE AMSTEL.jpg (66.19 KiB) Viewed 15372 times
Last edited by tarzan on 26 Jun 2008, 10:36, edited 1 time in total.
groet van Tarzan
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

hier kom ik als verzopen bruidegon de laatste sloot uit.

Post by tarzan »

hier kom ik als verzopen bruidegon de laatste sloot uit (zo'n pak wordt best zwaar!)
Attachments
hier kom ik als verzopen bruidegon de laatste sloot uit (zo'n pak wordt best zwaar!)
hier kom ik als verzopen bruidegon de laatste sloot uit (zo'n pak wordt best zwaar!)
kEHF 140608-B2 TEN HUWELIJK GEVRAAGD BIJ SLOP EN SLOOTRACE NES AAN DE AMSTEL.jpg (57.75 KiB) Viewed 15363 times
Last edited by tarzan on 26 Jun 2008, 10:37, edited 2 times in total.
groet van Tarzan
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

Ze heeft al JA gezegd

Post by tarzan »

Ze heeft al JA gezegd (want voor het JA lag ik op mijn knietjes)
Attachments
Ze heeft al JA gezegd (want voor het JA lag ik op mijn knietjes)
Ze heeft al JA gezegd (want voor het JA lag ik op mijn knietjes)
kEHF 140608-C3 TEN HUWELIJK GEVRAAGD BIJ SLOP EN SLOOTRACE NES AAN DE AMSTEL.jpg (44.77 KiB) Viewed 13847 times
groet van Tarzan
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

UIt puur enthousiame de aankomende bruid in de moddersloot g

Post by tarzan »

UIt puur enthousiame de aankomende bruid in de moddersloot gooien
Attachments
UIt puur enthousiame de aankomende bruid in de moddersloot gooien
UIt puur enthousiame de aankomende bruid in de moddersloot gooien
kHF 140608-D4 TEN HUWELIJK GEVRAAGD BIJ SLOP EN SLOOTRACE NES AAN DE AMSTEL.jpg (65.1 KiB) Viewed 13846 times
groet van Tarzan
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

LIefje

Post by tarzan »

Liefje
Attachments
Liefje
Liefje
kHF 140608-G7 TEN HUWELIJK GEVRAAGD BIJ SLOP EN SLOOTRACE NES AAN DE AMSTEL.jpg (99.71 KiB) Viewed 13838 times
groet van Tarzan
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

kom in

Post by tarzan »

kom in
Attachments
kom in
kom in
kHF 140608-F6 TEN HUWELIJK GEVRAAGD BIJ SLOP EN SLOOTRACE NES AAN DE AMSTEL.jpg (67.93 KiB) Viewed 13831 times
groet van Tarzan
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

mijn Armen

Post by tarzan »

mijn Armen











Voor een digitale kennismaking met mijn aanstaande bruid, zie, WWW.BOERDERIJKERKZICHT.NL
Attachments
mijn Armen
mijn Armen
kEHF 140608-E5 TEN HUWELIJK GEVRAAGD BIJ SLOP EN SLOOTRACE NES AAN DE AMSTEL.jpg (75.43 KiB) Viewed 13825 times
groet van Tarzan
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Post by Pietje »

... als ze geweten had dat ze na het ja-woord in de sloot gegooid zou worden, wat had ze dan gezegd... :wink: :D :wink:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Post Reply