klimkampioenschappen 2009

Wedstrijden, wanneer en wie heeft gewonnen (of verloren)

Post Reply
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

klimkampioenschappen 2009

Post by treespotter »

Welke ongelofelijke pieperedepieppiep heeft het nou weer met zijn 'volle verstand' verzonnen om een themadag te organiseren tijdens de klimkampioenschappen. Die klimmers hoeven daar waarschijnlijk niet aanwezig te zijn omdat dat een bijeenkomst is van een totaal ander (lees hoger) niveau. Laat mij eens raden, dat kan er echt maar één zijn...

Wanneer kan een klimwedstrijd nou eindelijk eens gezien worden als een volwaardig evenement. Bestuur van de KPB, degradeer de klimmers niet door van de wedstrijd een sidekick te maken.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: klimkampioenschappen 2009

Post by -WOUTER- »

Precies Wolter, dan krijg je dezelfde praktijken als in de USA.

Daar komen de "zichzelf gemaakte, omhooggevallen,zeer belangrijke personen" ook effe bij de klimmertjes kijken om ze te zien zweten en doet de wedstrijd er niet echt aan toe.....
De veiling van speedboten, luxe jachten e.d. en de enorm interessante zakelijke congressen en natuurlijk niet te vergeten zakendeals zijn daar echt wel effe belangrijker.

Laat de jongens die al de centjes verdienen voor deze bedrijven nu eens in hun waarde is iets dat ik tijdens 2 amerikaanse kampioenschappen vaak heb gedacht :? .

maar als nederland nu ook mee gaat doen, dan hou ik het definitief voor gezien....al was ik niet direct van plan deze keer mee te klimmen, maar 't blijft wel kriebelen :wink: .

grtn w
- climb fast, move slow -
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Re: klimkampioenschappen 2009

Post by Steven »

beetje denigrerend is het wel!
ben zowiezo benieuwd wanneer er wat info gaat komen over t nk
zag dat de website van vorig jaar er ook uit ligt...
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: klimkampioenschappen 2009

Post by Pietje »

treespotter wrote:.... een themadag te organiseren tijdens de klimkampioenschappen.
Nee, het is niet waar.....!!!! :shock:

Alhoewel, van dit bestuur kun je alles verwachten :roll:

Willy van de Vorst is als organisator nooit bedankt voor de vele themadagen die hij heeft georganiseerd. De meeste waren zeer interessant. Maar het moest allemaal beter, professioneler, bla bla. En kijk ze nu eens broddelen. :?
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Re: klimkampioenschappen 2009

Post by Steven »

hoe kan je het dan duidelijk maken dat ze zo niet goed bezig zijn?
boycot?
lijkt me een beetje ver gaan!

haha is weer is wat anders dan niks doen tussen de workclimb en de speedclimb!
kan je een thema dag volgen tussen de onderdelen door!
ze willen gewoon dat de klimmers meer leren :wink:
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: klimkampioenschappen 2009

Post by Pietje »

Ik hoor het bestuur al zeggen "Tja, het is gewoon de derde zaterdag van de derde maand, hoor. We hebben ons uiterste best gedaan om een oplossing te vinden en we hebben een mooie oplossing gevonden om de themadag in de buurt van de wedstrijden te houden".

Als je een klein beetje oplet wie er allemaal naar de themadagen komen, dan is meer dan de helft betrokken bij de wedstrijden als klimmer of vrijwilliger.

Het is iets lastiger om een datum te prikken voor een driedaags evenement in combinatie met andere partijen dan om een datum te prikken voor een themadag voor 100 mensen. Weekje eerder of later is toch geen probleem zou ik zeggen?

Ik hoorde laatst iemand zeggen "het KPB heeft nu een perfect bestuur: er zit namelijk geen enkele praktiserende boomverzorger in.". :lol:

Hmm, ik ben weer een beetje aan het stoken, sorry hoor!
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: klimkampioenschappen 2009

Post by treespotter »

Alle themadagen worden al jaren keurig op elke tweede zaterdag van de even maand georganiseerd. Het heeft vaak veel voeten in de aarde gehad voordat een evenement op het laatste moment toch nog net kon doorgaan, maar toch.

Volgens mij is er in ieder geval al één themadag dit jaar op de tweede zaterdag van de even maand georganiseerd. Jawelhoor, het weekeind van de Europese klimkampioenschappen. Hier hoor je mij echt niet over zeuren hoor, dat is in dit geval niet anders, maar...

Waarom kan de themadag van de KPB niet gewoon op de geplande zaterdag worden georganiseerd. Dan kunnen wij bijna allemaal. Het staat bij mij al tot 2025 op elke tweede zaterdag van de even maand in de agenda.

Hebben Peter en zijn mannen zo hun best gedaan om de klimwedstrijd niet samen te laten lopen met de KPB themadagen op elke tweede zaterdag van de even maand en wat gebeurt er? De voorzitter keurt een themadagdatum goed die niet is geland op de tweede zaterdag van de even maand. Je zou er bijna treurig van worden en denken dat het een deel van het KPB bestuur niet meer te doen is om de praktiserende mannen.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: klimkampioenschappen 2009

Post by -WOUTER- »

Kring Piekerende Boomverzorgers ???

Kring Pientere Boomverzorgers ???

Keurige Pakdragende Boom-ologen ???

nee, dan liever LB themadagen en LB wedstrijden
misschien wel een goed plan om daar eens een POL over op treehugs te zetten.

:wink: wouter
- climb fast, move slow -
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: klimkampioenschappen 2009

Post by Tamil »

De LB themadagen :D het klinkt alleen al leuk! Maar ik geloof nooit dat we naar zoiets moeten!

Het word zo inderdaad meer de kring prakkezerende boomverzorgers.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: klimkampioenschappen 2009

Post by Pietje »

De voorzitter schreef:

"
Hoi Bea en Peter,

We realiseren ons dat het in de planning lastig zal worden om iedereen de mogelijkheid te geven naar de mini themadag te gaan.
Met de klimwedstrijden organisatie zijn we in overleg om in ieder geval te zorgen dat zoveel mogelijk leden de lezing kunnen volgen.

Voor de deelnemers en juryleden van de master zal het lastig worden.
Waarschijnlijk kunnen andere vrijwilligers wel gewoon naar de lezing. Het is een uitdaging maar we hopen de 'pauze' tussen de voorronden en de master die meestal vrij
lang is en veel mensen doet besluiten af te haken ( puntentelling, laatste voorbereidingen voor de master) plezierig in te vullen.

Als er nog goede suggesties zijn houden we ons aanbevolen.

Groet

Marc Meijer

"
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: klimkampioenschappen 2009

Post by treespotter »

Pardon???? De pauze tussen de voorronden en de Masters' lang? Volgens mij is zo ongeveer per direct zodra de laatste scoreformulieren binnen zijn bekend wie er in de Masters' zitten.
De afhakers in deze 'tussentijd' in de wedstrijd zijn de mensen die meestal gelokt worden voor de bijzaken zoals lezingen, ingekapselde 'themadagen' of gelijktijdig georganiseerde gemeentelijke boomfestijnen.
Ik heb wel een suggestie voor Mark. Laat het een uitdaging voor hem zijn om de themadag gewoon in het weekeind ervoor te organiseren.
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Re: klimkampioenschappen 2009

Post by Steven »

waar kan ik me eigenlijk inschrijven?
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
Thijs
Moderator
Moderator
Posts: 751
Joined: 24 Apr 2006, 23:07
Location: Hoogeveen
Contact:

Re: klimkampioenschappen 2009

Post by Thijs »

ik had een mailtje gehad. zal ff kijken of ik het adres kan vinden
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
Nelis
Treehugger
Treehugger
Posts: 259
Joined: 31 Aug 2007, 12:48
Location: Dongen

Re: klimkampioenschappen 2009

Post by Nelis »

persoonlijk vind ik het ook niet een beste combinatie,...maar volgens mij is dit voor KPB niet nieuw. Op de EK in maastricht hebben we een dergelijke combinatie gehad van symposium en klimmen en enkele jaren daarvoor in de Keukenhof ook,....maar om een soort pauze.-act opte voeren,... :? :? :? :? :? :? ,,....in welke pauze vraag ik me dan af.
Post Reply