Klimkampioenschappen 2010

Wedstrijden, wanneer en wie heeft gewonnen (of verloren)

Post Reply
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Klimkampioenschappen 2010

Post by Pietje »

Ik krijg weer zo'n PTmail, normaal ongelezen delete, maar mijn ook viel op het volgende:
Klimkampioenschappen

De vakgroep boomverzorgers/Kring Praktiserende Boomverzorgers willen het vak boomverzorging onder een groot publiek bekend maken. Dat gebeurt onder andere door het kampioenschap klimmen voor jongeren te organiseren. Daarbij worden innovaties, ervaringen en nieuwe technieken onder boomverzorgers uitgewisseld. Het doel is om dit kampioenschap in 2010 weer te houden in samenwerking met de tuinbouwcampagne Groenwerk(t). Hiervoor trok de commissie 10.000 euro uit.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: Klimkampioenschappen 2010

Post by Tamil »

Klimkampioenschappen

Dat gebeurt onder andere door het kampioenschap klimmen voor jongeren te organiseren. Daarbij worden innovaties, ervaringen en nieuwe technieken onder boomverzorgers uitgewisseld.

He gaat dit niet over de LB wedstrijden van Treehugs :) ?????
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Klimkampioenschappen 2010

Post by Pietje »

:lol: Aardig budget zou ik zeggen!!! :lol:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Klimkampioenschappen 2010

Post by treespotter »

Pietje wrote:Het doel is om dit kampioenschap in 2010 weer te houden in samenwerking met de tuinbouwcampagne Groenwerk(t). Hiervoor trok de commissie 10.000 euro uit.
Zo, dat is even een serieus staaltje 'zieltjes winnen' zeg!!!
Nu het er op neer gaat komen dat de PT mogelijk eindelijk moet gaan opdoeken gaan ze ineens een charme offensief starten.
€10.000,00 is wel heel erg veel als donatie voor de klimkampioenschappen. Weet je hoeveel dat is (deze sigaar uit eigen doos)? Dat is ongeveer net zoveel als het totale bedrag dat de deelnemers en vrijwilligers van de klimkampioenschappen dat jaar zelf hebben afgedragen aan de PT. Wat een stelletje huichelaars. Jarenlang werkelijk niets echt opbouwends doen voor boomverzorging en op het moment dat zij in de knijp zitten en 'ons' nodig hebben gaan ze dit doen.
Ik stel voor de PT op te heffen en die €170,00 per persoon die we overhouden te storten in de klimwedstrijdkas. Als alle boomverzorgers van Nederland hun PT afdracht zouden stoppen en dit geld in een potje storten...Dan kunnen wij volgens mij een hele mooie gratis opleiding betalen voor aankomende boomverzorgers.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Klimkampioenschappen 2010

Post by Pietje »

Phieuw, Wolter, dat scheelt mij een boel schrijfwerk!

Ik had ook berekend dat dat in de orde van alle ZZP-boomverzorgers + een paar middelgrote bedrijven moest liggen. En dat geven ze "zomaar" aan de klimkampioenschappen...

En ik vroeg me ook af of de klimkampioenschappen wel blij zijn met deze bemoeizuchtige aandacht. Dat geld is natuurlijk aanlokkelijk (tenzij je uitrekent waar het vandaan komt :oops: ), maar niets voor niets natuurlijk... :roll:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Klimkampioenschappen 2010

Post by treespotter »

Pietje wrote:Phieuw, Wolter, dat scheelt mij een boel schrijfwerk!

Ik had ook berekend dat dat in de orde van alle ZZP-boomverzorgers + een paar middelgrote bedrijven moest liggen. En dat geven ze "zomaar" aan de klimkampioenschappen...
Ik geloof dat jij hier een rekenfoutje maakt Pietje.
Ik zit met mij PT afdracht jaarlijks gemiddeld zo rond de € 170,00 (en als ik 'vergeet' om mee te doen, met de boete erbij rond de € 250,00).
€ 10.000,00 : € 170,00 = ongeveer 58 betalingen (boetebedragen en grotere bedrijven met meer omzet zijn dus niet meegerekend).
Dan kom ik op 38 deelnemers en 20 vrijwilligers :roll:
En in ons land zitten hoeveel kleine bedrijfjes zoals die van mij en hoeveel grotere bedrijven met een omzet die een veelvoud is van de omzet van mij?
Één ding weet ik bijna zeker. De heren en dames directie van de PT hebben in al die jaren niet in een leasepanda hoeven te rijden.
User avatar
callum-aan
Treehugger
Treehugger
Posts: 311
Joined: 25 Nov 2008, 17:21
Location: Malden
Contact:

Re: Klimkampioenschappen 2010

Post by callum-aan »

Als je het geld van de PT accepteerd om bv de LB wedstrijd op te leuken. Geef je ook een signaal naar de PT dat we ze goed kunnen gebruiken, cq dat we blij zijn met hun.

Voor me zelf heb ik dan zoiets "zonder de PT krijgen we ook leuke wedstrijden" en zonder verwachtingen en evt verplichtingen.
Dat zou dan ook inhouden dat op een wedstrijd door de PT georganiseerd mogelijker wijs niet veel treehuggers zullen komen?

Aan de andere kant zou het zo kunnen zijn dat de PT nu eindelijk eens goed werk gaat verrichten voor de boomverzorging? Als dat zo is heb ik er geen bezwaar tegen.

Paul
Me transmitte sursum Caledoni!!
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Klimkampioenschappen 2010

Post by Pietje »

PT staat voor produktschap tuinbouw. Wat boomklimwedstrijden met tuinbouw te maken heeft ontgaat mij. Liever heb ik dan een brancheorganisatie die ook iets zinvols doet voor boomverzorging ipv een klimwedstrijd sponsoren die we anders toch wel voor elkaar krijgen.

Enneh Wolter, mijn bijdrage is 135.-, vergeet niet hoeveel er aan de strijkstok blijft hangen, dat moet ook allemaal opgehoest worden... :roll:
Ik kwam op ongeveer 100 ZZP'ers uit.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
callum-aan
Treehugger
Treehugger
Posts: 311
Joined: 25 Nov 2008, 17:21
Location: Malden
Contact:

Re: Klimkampioenschappen 2010

Post by callum-aan »

Pietje wrote: Ik kwam op ongeveer 100 ZZP'ers uit.
Hoe?
Er zijn naar verluid plm 500 ETW-ers en een hoop boomverzorgers zonder ETW. Een heel aantal zal geen zzp-er zijn maar bij een baas werken. Maar 100 zzp-ers is wel heel weinig landelijk gezien. Als dat zo is zijn wij een stofje onder de PT paraplu. En dan is het wel verklaarbaar waarom ze niet veel voor ons doen.

Ben eigenlijk best benieuwd hoe groot onze sector is.

Paul
Me transmitte sursum Caledoni!!
User avatar
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 759
Joined: 26 Jan 2009, 19:51
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Klimkampioenschappen 2010

Post by dennis »

Pietje wrote:En ik vroeg me ook af of de klimkampioenschappen wel blij zijn met deze bemoeizuchtige aandacht. Dat geld is natuurlijk aanlokkelijk (tenzij je uitrekent waar het vandaan komt ), maar niets voor niets natuurlijk...
Inderdaad Ik stem TEGEN voor je het weet stellen ze eisen aan hun bijdrage die negatieven invloed hebben op de wedstrijd sfeer/lokatie/programma enz
ik klim liever ... dan werken
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Klimkampioenschappen 2010

Post by treespotter »

Volgens mij moeten wij voor de wedstrijdorganisatie geen uitspraak forceren. Ik heb er vrede mee wanneer het, waarschijnlijk :roll: met goede bedoelingen, aangeboden bedrag wordt geaccepteerd. Laat er maar weer eens iets terugstromen naar 'ons' voordat de plug uit de PT getrokken wordt.
Wees vooral niet bang dat de organisatie een speelbal wordt van welke geldschieter dan ook. Die heren kunnen echt wel op zichzelf passen.
Post Reply