stihl ms201T

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
User avatar
Peterke
Treehugger
Treehugger
Posts: 264
Joined: 03 Aug 2010, 08:44
Location: Tremelo

Re: stihl ms201T

Post by Peterke »

Onze ervaring is eerder dat de 201 een pak minder benzine verbruikt t.o.v. de 200.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: stihl ms201T

Post by -WOUTER- »

Op naar de accu magnum zaag en geen gedoe meer met koude start, benzineverbruik en andere magnum shit :lol:

Mijn 200t verbruikt momenteel echt nagenoeg niks...zaag nu vooral met de handzaag in dit seizoen :wink: beter voor de vogeltjes en zo... :lol:

Ik heb gister die ene haar op mijn hoofd die aan een nieuwe ms201 t zat te denken er meteen uitgetrokken en ik ga voor de husqy variant !
- climb fast, move slow -
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: stihl ms201T

Post by treespotter »

peppel wrote:Heb nu ook een 201 magnum. Vandaag halfwas lindes gesnoeid. Iedere 8 bomen de benzinetank leeg :roll: en de kettingolie nog niet eens voor de helft.
Voor mijn idee zuipt ie zeer veel.Moest 10 keer de hoogwerker uit om te tanken. Morgen pak ik de 200 en ga ik vergelijken.
Peterke wrote:Onze ervaring is eerder dat de 201 een pak minder benzine verbruikt t.o.v. de 200.
Peterke, lees het hele verhaal nog eens. Het gaat hier om de zuinige en milieuvriendelijke Stihl MS201T die omgebouwd is tot een acceptabel lopende benzineslurpende gifuitstotende Magnumvariant.

Mijn 201 verbruikte in de originele setup naar mijn idee ook minder brandstof dan mijn MS200jes. Maar dat is nogal drastisch veranderd.

Heb jij het in jouw ervaring ook over een gemagnumaniseerde zaag zoals Peppel aangeeft of heb jij het over een originele zaag?
User avatar
Peterke
Treehugger
Treehugger
Posts: 264
Joined: 03 Aug 2010, 08:44
Location: Tremelo

Re: stihl ms201T

Post by Peterke »

Ik denk dat mijn 201'tje één van de eerste in België was die ze van een nieuw ontwikkelde zuiger hebben voorzien na de onophoudelijke problemen.
De zaag loopt vrij goed, nog steeds iets minder vinnig dan de 200'tjes en ja.. je moet de eerste 5 seconden wat met het gas spelen om hem op toeren te krijgen.
Qua verbruik blijft mijn ervaring dat je bijna 1/3de langer kan werken met de 201 t.o.v. de 200.
User avatar
berre
Nieuw
Nieuw
Posts: 28
Joined: 15 Feb 2011, 12:03
Location: engsbergen tessenderlo

Re: stihl ms201T

Post by berre »

als jullie echt willen vergelijken ,neem dan een maatbeker en een stopwatch .
laat jullie niet misleiden door het geluid van de nieuwe 201,maar zet ze naast elkaar met op alle 2 een nieuwe ketting en er zal zo goed als geen verschil opzitten
User avatar
roelce
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 14 Apr 2009, 15:53
Location: heusden-zolder (B)

Re: stihl ms201T

Post by roelce »

hey hey

heb in frankrijk in mimizan op de forexpo waar ik stond met de timbersports heb ik gezaags met een nieuwe 201 t deze heeft een kortere cilinder en een andere carburator en deze bolt zeer goed wannneer ze hier zo gaan worden was nog niet zeker zij de product directeur van frankrijk


greezt roel
STIHL timbersports hope to get like jason
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: stihl ms201T

Post by treespotter »

Vroeger duurde het meestal langer dan een jaar voordat hier in Nederland de nieuwe Stihl producten op de markt kwamen. Op zich was dat een goeie zet van de importeur. Laat eerst Frankrijk en Duitsland alle kinderziektes maar uit de producten halen. Eigenlijk wel jammer voor de Nederlandse consument dat dat nu niet meer zo is. Nu zijn wij betalend en wel ongevraagd ook een onderdeel geworden van het Stihl testteam. Het is niet altijd even handig om alles altijd als eerste te willen hebben. En al helemaal niet wanneer je er als ongevraagde tester gewoon het volle pond voor uit de portemonnee gevorkt hebt. :roll:
User avatar
berre
Nieuw
Nieuw
Posts: 28
Joined: 15 Feb 2011, 12:03
Location: engsbergen tessenderlo

Re: stihl ms201T

Post by berre »

alles wat nu in belgie geleverd word is ook al aangepast
User avatar
roelce
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 14 Apr 2009, 15:53
Location: heusden-zolder (B)

Re: stihl ms201T

Post by roelce »

idd vanaf NU (april) dus alles er voor pech gehad dan of wa vindt het jammer de het zo moet lopen
STIHL timbersports hope to get like jason
User avatar
berre
Nieuw
Nieuw
Posts: 28
Joined: 15 Feb 2011, 12:03
Location: engsbergen tessenderlo

Re: stihl ms201T

Post by berre »

das toch zo erg niet , effe binnen brengen en een paar dagen later volledig aangepast terug zonder enige kosten
User avatar
roelce
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 14 Apr 2009, 15:53
Location: heusden-zolder (B)

Re: stihl ms201T

Post by roelce »

bij onze dealer wisten ze er nog nie eens van een andere cilider of carburator
en hij is als eens binnen beweest omdat er een een stuk was op gevallen beugelhandvat kapot
5 weken op moeten wachten als de reapratie ook zo snel gaat dan hooft het nie ze


greezt roel
STIHL timbersports hope to get like jason
User avatar
berre
Nieuw
Nieuw
Posts: 28
Joined: 15 Feb 2011, 12:03
Location: engsbergen tessenderlo

Re: stihl ms201T

Post by berre »

ik denk dat ge heel dringend van dealer moet veranderen ,en niet van merk
:lol:
vandaag besteld morgen geleverd ;en als het toch om een of andere reden niet in stok is in duitsland nemen we het van een nieuwe af
en als hij nog zelfs niet op de hoogte is van de cilinder enz...dan moet je niet twijfelen
jef
Treehugger
Treehugger
Posts: 480
Joined: 10 Nov 2008, 22:55
Location: Kasterlee Belgie

Re: stihl ms201T

Post by jef »

inderdaad, bedanken voor bewezen diensten en op zoek naar een andere dealer.
User avatar
roelce
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 14 Apr 2009, 15:53
Location: heusden-zolder (B)

Re: stihl ms201T

Post by roelce »

ik dacht dus ook dat stihl alles maar dan ook elk onderdeel op stock had en dat het een 24 of mss zelfs 48 uurs levering had maar ach
STIHL timbersports hope to get like jason
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: stihl ms201T

Post by treespotter »

Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat die dealer (terecht) geen zin heeft om voor de importeur een machine te verbouwen en daarvoor alleen maar het materiaal kan declareren. :roll:
User avatar
berre
Nieuw
Nieuw
Posts: 28
Joined: 15 Feb 2011, 12:03
Location: engsbergen tessenderlo

Re: stihl ms201T

Post by berre »

nee ,stihl heeft daar een oplossing voor
ze moeten dat niet gratie's doen
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: stihl ms201T

Post by treespotter »

O ja, daar staan normtijden voor? Een volledige revisie van een vuile baggervette kettingzaag in 20 minuten? Moet kunnen toch? Ech nie!

Vergeet het maar! Niet iedere dealer kan zijn uren declareren en wordt even goed bediend door de vrienden van Stihl.
User avatar
berre
Nieuw
Nieuw
Posts: 28
Joined: 15 Feb 2011, 12:03
Location: engsbergen tessenderlo

Re: stihl ms201T

Post by berre »

voor cilinder +piston geeft stihl voor een ms200 60minuten ,en da gaat vlot
Erikw
Nieuw
Nieuw
Posts: 15
Joined: 13 Dec 2012, 17:31

Re: stihl ms201T

Post by Erikw »

Aspen vind ik zelf troep.Ik heb 1 keer een stihl 4-mix motor uit elkaar gehaald en er zat allemaal kool op de zuiger en cylinder.Ik vind zelfmengen met stihl olie beter dan aspen brandstof.
User avatar
berre
Nieuw
Nieuw
Posts: 28
Joined: 15 Feb 2011, 12:03
Location: engsbergen tessenderlo

Re: stihl ms201T

Post by berre »

dan moet je wel mengen met de hp ultra ,want met de gewone krijg je ook aanslag .
en bij intens gebruik 2 x per jaar de kleppen regelen
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: stihl ms201T

Post by -WOUTER- »

Als je professioneel met deze machines werkt ben je verplicht om alkylaatbrandstoffen te gebruiken :wink:
- climb fast, move slow -
Erikw
Nieuw
Nieuw
Posts: 15
Joined: 13 Dec 2012, 17:31

Re: stihl ms201T

Post by Erikw »

ja klopt,je moet de kleppen stellen maar aspen draait gewoon niet goed in een 4-mix motor.Ik heb al genoeg problemen met aspen gezien.Alle machienes worden er ook er vet van.Dit komt omdat de olie niet goed verbrand.Motomix van stihl is veel beter.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: stihl ms201T

Post by -WOUTER- »

In sommige machines geeft aspen idd een ander effect dan motomix, dat klopt.

Maar ga nu niet lopen verkondigen dat Aspen rotzooi is, er zijn duizenden professionele gebruikers die er geen enkel probleem mee hebben :wink:

Climb safe and think twice
- climb fast, move slow -
Erikw
Nieuw
Nieuw
Posts: 15
Joined: 13 Dec 2012, 17:31

Re: stihl ms201T

Post by Erikw »

haha jij gebruikt aspen zeker? :D Maar er zijn ook tal van problemen.Aspen heeft al vaker de olie vervangen voor een ander soort.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: stihl ms201T

Post by -WOUTER- »

Ik gebruik beide, zowel aspen als motomix :wink:
- climb fast, move slow -
Post Reply