stihl ms201T

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
User avatar
roelce
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 14 Apr 2009, 15:53
Location: heusden-zolder (B)

Re: stihl ms201T

Post by roelce »

kijk aspen en motomix zijn beide goed het is maar voor welk machine je het gebruikt
STIHL timbersports hope to get like jason
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: stihl ms201T

Post by boomverzorgingbruno »

Erikw wrote:haha jij gebruikt aspen zeker? :D Maar er zijn ook tal van problemen.Aspen heeft al vaker de olie vervangen voor een ander soort.
ja ik gebruik ook aspen en koop het zelfs in vaten van 200 liter al mijn 2 takt motoren lopen op aspen. geen problemen mee niet met de combimoter van sthil, niet met de bladblazer van stihl,niet met men husqvarnaatjes. idd soms wat vettig maar so what . heel veel ligt aan het dagelijkse onderhoud
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
berre
Nieuw
Nieuw
Posts: 28
Joined: 15 Feb 2011, 12:03
Location: engsbergen tessenderlo

Re: stihl ms201T

Post by berre »

als uwe kombimotor een 4mix is moogt ge u voor 100% zeker aan problemen verwachten ,(als ge met aspen werkt )
ik keur aspen niet af ,maar het hagt er van af met welke machine u werkt .
de 4mix motoren zouden problemen hebben met bepaalde low smoke oliën ,maar niet met de motomix of als je zelf mengt met de hp ultra van stihl
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: stihl ms201T

Post by boomverzorgingbruno »

berre wrote:als uwe kombimotor een 4mix is moogt ge u voor 100% zeker aan problemen verwachten ,(als ge met aspen werkt )
ik keur aspen niet af ,maar het hagt er van af met welke machine u werkt .
de 4mix motoren zouden problemen hebben met bepaalde low smoke oliën ,maar niet met de motomix of als je zelf mengt met de hp ultra van stihl
wat noem je problemen ? elke dag luchtfilter met remmenreiniger kuisen, 2 keer per jaar kleppen regelen, en elke 4 jaar combi weg gooien. omdat eigenlijk de techniek van stihl niet deugd met hun 4 mix motoren. maar voor de rest geen noemenswaardige problemen met de combi moters gehad. en ben toch aan mijn 3 de moter bezig .
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
berre
Nieuw
Nieuw
Posts: 28
Joined: 15 Feb 2011, 12:03
Location: engsbergen tessenderlo

Re: stihl ms201T

Post by berre »

das zeker omdat je met aspe werkt dat het al je 3 motor is :lol: :lol: :lol:
een luchtfilter van 1.86 € reinigen met remmenreiniger????? je bent van Nederland zeker :mrgreen:
de meeste van mijn klanten draaien professioneel minimum toch een jaar of 7(elke dag intens gebruik met motomix) met een km130
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: stihl ms201T

Post by boomverzorgingbruno »

berre wrote:das zeker omdat je met aspe werkt dat het al je 3 motor is :lol: :lol: :lol:
een luchtfilter van 1.86 € reinigen met remmenreiniger????? je bent van Nederland zeker :mrgreen:
de meeste van mijn klanten draaien professioneel minimum toch een jaar of 7(elke dag intens gebruik met motomix) met een km130
op 16 jaar bedoel ik (jij hebt weining vertrouwen in je eigen product!)
ik blijf er toch van overtuigd dat het allemaal broodje aapje verhalen zijn. het enige wat je bij aspen kan zeggen is dat er meer olie residu achter blijft in de machines maar of dit nu een zo zwaar effect heeft op je machines? als ik kijk waar mijn vader mee zaagt (mengbenzine met een beetje meer omdat een beetje meer nooit erg kan zijn) en die man zijn machines gaan al jaren goed en geloof mij mijn vader is nog uit de tijd dat er op de 076 en de 045 geen kettingrem stond en toen er nog echte jeans waren in plaats van high tech blinkende stofjes om je ketting te stoppen.
8)

ondertussen duidelijke uitleg gekregen en ik ga er wat mee doen was toch al van plan om mijn stihl 4 mix motoren buiten te gooien heb geen zin om nog eens moeten uit te leggen aan stagaires welk kannetje waar in moet.
laat een oen niet zomaar doen !
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Re: stihl ms201T

Post by densmee »

wij draaien ook met aspen, en wat brandstof problemen geen enkele.
er zijn bosmaaiers bij ons bij die meer dan 1000 echte draaiuren hebben welke op zijn. maar 9 van de 10 keer is dat wat anders dan slijtage door slechte brandstof.
en onze machines draaien 99,9% met zaagbladen, dus die wordt wel op hun flikker gestampt de hele dag
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
Erikw
Nieuw
Nieuw
Posts: 15
Joined: 13 Dec 2012, 17:31

Re: stihl ms201T

Post by Erikw »

Berre het klopt helemaal wat je zegt.ik zie bij alle 4-mix motoren veel vettigheid als je aspen gebruikt ook krijg je koolafzetting.Ik heb een keer een km 130r uitelkaar gehaald en foto's gemaakt van alle vettigheid en koolafzetting.motomix draait gewoon beter in een 4-mix motor.
User avatar
berre
Nieuw
Nieuw
Posts: 28
Joined: 15 Feb 2011, 12:03
Location: engsbergen tessenderlo

Re: stihl ms201T

Post by berre »

ik keur of breek aspen helemaal niet af ,maar voor een 4 mix motor is motomix veel beter
zelf als je zelf mengt moet je de hp ultra van stihl gebruiken
jef
Treehugger
Treehugger
Posts: 480
Joined: 10 Nov 2008, 22:55
Location: Kasterlee Belgie

Re: stihl ms201T

Post by jef »

om even terug te komen op de 201t...

ik heb in het begin van dit jaar zo'n zaagje aangeschaft en ben er tot eind vorige week gewoon volledig ontevreden over geweest. (niet snel genoeg op toeren komen, niet genoeg kracht en niet willen doordraaien) in die mate zelfs dat ik gewoon terug met de 200tjes beginnen zagen ben.
maar begin vorige week moest ik bij mijn stihl dealer zijn en heb ik dat kreng meegenomen en daar achter gelaten met de woorden "doe maar eens gek, want zoals ze nu is moet ik ze niet meer terug hebben, desnoods bouw je er een carburator van een ms880 op"
Mijn dealer(die de klachten over de 201t spuugzat is) heeft een dagje met mijn 201 aan het experimenteren geweest en wat inwendige aanpassingen gedaan (wat hij gedaan heeft, wil hij niet vertellen :) ) en heeft me opgebeld met de vraag of ik mijn beste 200t wou meebrengen voor een testje tussen de 2...

En ik heb mijn 201t met veel plezier terug mee naar huis genomen, want mijn dealer heeft er een volledig andere machine van gemaakt.
pijlsnel, een ander gevoel in het gashendel(in een kortere beweging op volgas komen) sterk en toch nog altijd zuiniger dan de 200.
En hij denkt dat hij er nog meer uit kan halen :mrgreen:
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: stihl ms201T

Post by treespotter »

Dat klinkt goed Jef. Nou maar hopen dat het goed blijft gaan.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: stihl ms201T

Post by boomverzorgingbruno »

voor mij is het simpel als de proto van de voorbije weken op de markt komt dan vliegt mijn 201T zo ver als hij vliegen wil .
laat een oen niet zomaar doen !
jef
Treehugger
Treehugger
Posts: 480
Joined: 10 Nov 2008, 22:55
Location: Kasterlee Belgie

Re: stihl ms201T

Post by jef »

Doe hem gewoon even binnen bij Wim Van de Perre in Retie, en anders zorg je maar dat hij in mijn richting vliegt Bruno! :)2
jef
Treehugger
Treehugger
Posts: 480
Joined: 10 Nov 2008, 22:55
Location: Kasterlee Belgie

Re: stihl ms201T

Post by jef »

dan doe ik hem daar wel even binnen... :wink:
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Re: stihl ms201T

Post by KIMME »

Ik heb nu reeds alle zagen waar ik problemen mee had of heb gehad binnen gebracht bij lambrechts tuinmachines in heverlee. Kris is er speciaal voor ons mee naar puurs gereden om deze te testen op een testbank. Er bleken een aantal dingen niet in orde te zijn, en hoewel hij de machines niet aan ons verkocht heeft, heeft hij de problemen toch opgelost. Een voorbeeld voor vele stihl dealers, waarvan sommigen gewoon staalhard bleven ontkennen dat er zelfs nog maar problemen bestonden met de 201t.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
User avatar
honda_power
Treehugger
Treehugger
Posts: 293
Joined: 16 Nov 2008, 16:34
Location: warmenhuizen

Re: stihl ms201T

Post by honda_power »

ben ik dan de enige met een stock ms201t die gewoon goed loopt en niet onder doet voor mijn oude 020t ?

starten gaat gewoon ook keurig in 1keer

mijn ms201 komt van december 2012
frits

Er is maar 1 theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: stihl ms201T

Post by treespotter »

Volgens mij had Stihl zijn verlies moeten nemen en jou serie zagen "Stihl MS 201T series II" of "Stihl MS 202T" moeten noemen. Dan was het voor iedereen duidelijk dat het om een zaag zou kunnen gaan die wel adequaat werkt (?).
User avatar
Maki
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 54
Joined: 19 Jul 2014, 18:27

Re: stihl ms201T

Post by Maki »

Kan ik uit dit alles opmaken dat de ms201t al veel beter loopt dan de eerste versies maar dat er nog steeds problemen zijn? Ik ben namelijk op zoek naar een tophandel zaagje.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: stihl ms201T

Post by treespotter »

Ik denk dat de problemen ondertussen wel opgelost zijn (hoop ik). Let wel op het serienummer van de zaag die je gaat kopen. Op internet (of hier) is vast wel het "vanaf dit nummer is het goed" serienummer te vinden, maar dat mag je lekker zelf opzoeken.
User avatar
Maki
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 54
Joined: 19 Jul 2014, 18:27

Re: stihl ms201T

Post by Maki »

treespotter wrote:Ik denk dat de problemen ondertussen wel opgelost zijn (hoop ik). Let wel op het serienummer van de zaag die je gaat kopen. Op internet (of hier) is vast wel het "vanaf dit nummer is het goed" serienummer te vinden, maar dat mag je lekker zelf opzoeken.
And the search begins... :wink: :wink: :wink:
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Re: stihl ms201T

Post by KIMME »

Iemand die veel stihl verzet en geen al te grote stock heeft , heeft altijd de laatste nieuwe in huis. Geen tijd verspillen om te zoeken naar dingen die niet te vinden zijn.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
User avatar
Maki
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 54
Joined: 19 Jul 2014, 18:27

Re: stihl ms201T

Post by Maki »

Ik denk dat ik zo'n dealer hier in Balen wel heb. Zal daar wel eens een babbeltje gaan doen en horen wat hij te vertellen heeft. Merci voor de snelle reacties.
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Re: stihl ms201T

Post by KIMME »

Als naar heverlee gaan een optie is, dan beveel ik je echt wel lambrechts tuinmachines aan. Vraag naar kris of sara en zeg maar dat ik hen aanbevolen heb. Dan ben je echt zeker van je stuk.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: stihl ms201T

Post by treespotter »

KIMME wrote:Geen tijd verspillen om te zoeken naar dingen die niet te vinden zijn.
Zegt dat iets over jouw zoekkwaliteiten of over de vindbaarheid... :lol:
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Re: stihl ms201T

Post by KIMME »

Dat zegt iets over iemand op het juiste spoor zetten ipv geheimzinnig te doen en met een kluitje het riet in sturen....
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
Post Reply