shindaiwa 320 ts

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
marijn
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 78
Joined: 14 Oct 2008, 10:51
Location: schoonhoven
Contact:

shindaiwa 320 ts

Post by marijn »

vandaag een zaagje meegekregen om te testen van mijn dealer

de shindaiwa 320 ts
2,3 pk
pico ketting
111db

ik had er weleens van gehoord ,dacht dat het uit de echo stal kwam

-voordelen
-lekker fel
-perfecte balans
-onderin ook veel kracht
-lekker handvat en dito bediening
-gelijk starten
nadeel.
kleine vulopeningen

ja en dan kom je dus na een dag ermee gewerkt te hebben thuis en denk je
best wel heel goed,

en dan de prijs,de helft van een ms201t
ik denk dat ik voor die drie en halve meier hem maar thuis hou.

er is ook nog een lichtere variant,mmaar die schijnt niet goed te zijn.

iemand anders hier weleens mee gewerkt?

grt marijn
mak20nl
Nieuw
Nieuw
Posts: 14
Joined: 14 Dec 2011, 20:04

Re: shindaiwa 320 ts

Post by mak20nl »

heb wel goede ervaringen met shindaiwa alleen dan wel met een lange stok heggenschaar :D de kettingzagen heb ik nog niet geprobeert
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: shindaiwa 320 ts

Post by treespotter »

Hou ons de komende dagen op de hoogte Marijn en laat eens horen wie de dealer is en waar hij zit.
Misschien wil hij met een gesloten beurs wel een mooie bijna nieuwe 201T ruilen voor een 320ts.
User avatar
Roel
Treehugger
Treehugger
Posts: 485
Joined: 21 May 2006, 20:01
Location: De Moer

Re: shindaiwa 320 ts

Post by Roel »

De kleine vuldoppen zijn wel even wennen op het zaagje. Wij gebruiken nu een echo en die bevalt tot nu toe ook erg goed, hij is vandaag wel een klein beetje bijgesteld en loopt nu echt super.

Nadeel is wel van die goedkopere zaagjes dat het wat minder degelijk is afgwerkt en het is wel even wennen als je het vergelijkt met een 200t.

Mijn dealer vertelde dat dit zaagje op het moment niet aan te slepen valt vanwege het gedonder met die 201 en 540.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: shindaiwa 320 ts

Post by treespotter »

Roel wrote:Mijn dealer vertelde dat dit zaagje op het moment niet aan te slepen valt vanwege het gedonder met die 201 en 540.
Joh... :lol:
User avatar
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 759
Joined: 26 Jan 2009, 19:51
Location: Eindhoven
Contact:

Re: shindaiwa 320 ts

Post by dennis »

snap t niet ik heb nergens last van met de mijne (2stuks) lopen als een tierelier

zelfs bij -20 :lol:
ik klim liever ... dan werken
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: shindaiwa 320 ts

Post by treespotter »

Heb jij twee 201's Dennis?
User avatar
Roel
Treehugger
Treehugger
Posts: 485
Joined: 21 May 2006, 20:01
Location: De Moer

Re: shindaiwa 320 ts

Post by Roel »

Het is natuurlijk ook wel een verkooppraatje wat die mannen toe passen Wolter, maar het is toch echt zo.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: shindaiwa 320 ts

Post by treespotter »

Dat zal best Roel, maar in berichten hier op Treehugs in 2009 was ik nog enorm sceptisch over andere merken dan Stihl en Husqvarna. En nu ben ik toch echt helemaal om. Het oranje witte merk moet echt met een topproduct weten te komen voordat ik er ooit weer ga shoppen. Voor nu heb ik een bijna nieuwe tophandle in de aanbieding waar ik echt graag vanaf wil en wanneer Marijn goede ervaringen blijft houden met de Shindaiwa dan zou dat, hoe onvoorstelbaar dan ook in 2009, nu een betere keus kunnen zijn.
jef
Treehugger
Treehugger
Posts: 480
Joined: 10 Nov 2008, 22:55
Location: Kasterlee Belgie

Re: shindaiwa 320 ts

Post by jef »

tja. ik heb gisteren toch nog even een gloednieuwe 200t bj 2010 op de kop kunnen tikken bij een klant van mij voor de mooie prijs van 330 eurotjes.
de man had het zaagje anderhalf jaar geleden gekocht en het ding komt pecies juist uit de doos.
hij heeft het bijna niet gebruikt want hij vond het een "godverdomd gevaarlijk machientje!" want "voor ge het weet zaagde er uwen andere poot mee af!"
User avatar
roelce
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 14 Apr 2009, 15:53
Location: heusden-zolder (B)

Re: shindaiwa 320 ts

Post by roelce »

jef wrote:tja. ik heb gisteren toch nog even een gloednieuwe 200t bj 2010 op de kop kunnen tikken bij een klant van mij voor de mooie prijs van 330 eurotjes.
de man had het zaagje anderhalf jaar geleden gekocht en het ding komt pecies juist uit de doos.
hij heeft het bijna niet gebruikt want hij vond het een "godverdomd gevaarlijk machientje!" want "voor ge het weet zaagde er uwen andere poot mee af!"
mooi jef da wil ook wel terug zo een 200 die nieuw vindt de 201 echt nie goe
STIHL timbersports hope to get like jason
boomgnoom
Treehugger
Treehugger
Posts: 622
Joined: 07 May 2011, 00:32
Location: velp

Re: shindaiwa 320 ts

Post by boomgnoom »

jef wrote:tja. ik heb gisteren toch nog even een gloednieuwe 200t bj 2010 op de kop kunnen tikken bij een klant van mij voor de mooie prijs van 330 eurotjes.
de man had het zaagje anderhalf jaar geleden gekocht en het ding komt pecies juist uit de doos.
hij heeft het bijna niet gebruikt want hij vond het een "godverdomd gevaarlijk machientje!" want "voor ge het weet zaagde er uwen andere poot mee af!"
ow jef ben jij dan al een poot kwijt?????
the legless gnome
victim of gnomebashing
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: shindaiwa 320 ts

Post by ludovanmil »

jef wrote:tja. ik heb gisteren toch nog even een gloednieuwe 200t bj 2010 op de kop kunnen tikken bij een klant van mij voor de mooie prijs van 330 eurotjes.
de man had het zaagje anderhalf jaar geleden gekocht en het ding komt pecies juist uit de doos.
hij heeft het bijna niet gebruikt want hij vond het een "godverdomd gevaarlijk machientje!" want "voor ge het weet zaagde er uwen andere poot mee af!"
:lol:
He Jef, doe mij ook zo'n ding , waar ge vur gut wit oewe poot mee afzzoagd'
is gin geld !
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Re: shindaiwa 320 ts

Post by ivo »

jef wrote:tja. ik heb gisteren toch nog even een gloednieuwe 200t bj 2010 op de kop kunnen tikken bij een klant van mij voor de mooie prijs van 330 eurotjes.
de man had het zaagje anderhalf jaar geleden gekocht en het ding komt pecies juist uit de doos.
hij heeft het bijna niet gebruikt want hij vond het een "godverdomd gevaarlijk machientje!" want "voor ge het weet zaagde er uwen andere poot mee af!"
Zijn er toch nog verstandige mensen op de wereld! :D
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: shindaiwa 320 ts

Post by treespotter »

roelce wrote:mooi jef da wil ook wel terug zo een 200 die nieuw vindt de 201 echt nie goe
:shock:

Alsjeblieft jongens. Kan iemand mij vertellen waar ik de vertaalknop of woordaanvulknop kan vinden?
Het is prima om een berichtje te posten, maar zorg er op zijn minst voor dat wij weten waar jij aan denkt. Voor ons leest het waarschijnlijk heel anders dan dat het bij jou in het hoofd klinkt. :roll: :|
User avatar
Tom
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 01 Mar 2009, 19:17
Location: Wijk aan zee
Contact:

Re: shindaiwa 320 ts

Post by Tom »

nu had ik van onze Jef eigenlijk verwacht dat hij een ms200 dan wel zelf zou gaan maken als die niet meer te koop zijn :D
Take care, there's not much spare!
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: shindaiwa 320 ts

Post by treespotter »

Tom wrote:nu had ik van onze Jef eigenlijk verwacht dat hij een ms200 dan wel zelf zou gaan maken als die niet meer te koop zijn :D
Tom, jij bent echt een toppertje.
Ik had dat echt niet begrepen uit het bericht van Roelce. :lol: 8) Sorry. :mrgreen:
marijn
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 78
Joined: 14 Oct 2008, 10:51
Location: schoonhoven
Contact:

Re: shindaiwa 320 ts

Post by marijn »

ze liggen op de plank ,met e.z start
-gewicht 4 kilo
leverbaar met 30,of 35 cm blad 3/8 low vibe
prijs incl 449 euro
helaas niet uitwisselbaar met stihl blad ,voor geinteresseerden zal ik hem meenemen naar de lb
voor wie niet kan wachten
kees van kats tuinmachines
cabauw
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: shindaiwa 320 ts

Post by -WOUTER- »

marijn wrote:ze liggen op de plank ,met e.z start
daar mogen ze wat mij betreft mooi blijven liggen...... :lol:
ik heb ooit eens een demo tophandle van ze mogen testen in 2001 meen ik en die beviel nou niet echt geweldig. Een hoveniersbedrijf hier in de regio heeft vanalles van shindaiwa gehad en is er ook niet over te spreken, veel trammelant en reparaties. Mooi merk voor als je niet veel wilt uitgeven en ook niet teveel van je spul verwacht :wink:
- climb fast, move slow -
Post Reply