T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Post by -WOUTER- »

http://www.husqvarna.com/nl/products/pr ... 536-li-xp/

De nieuwste accu technologie voor de professionele gebruiker.
De accu tophandle van Husqvarna wordt volgende week verwacht bij de dealers :D
Attachments
P1030385.JPG
P1030385.JPG (20.57 KiB) Viewed 15565 times
- climb fast, move slow -
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Post by ludovanmil »

:)
ja,ja.....da weet ik jonguh, de dealer (dezelfde als die van jou) heeft mij de eerste beloofd :wink:
User avatar
JasperLeerling
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 226
Joined: 13 Sep 2011, 12:57
Location: Balloo
Contact:

Re: T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Post by JasperLeerling »

Volume benzine tank 0,2 liter, zal wel een foutje zijn.
En het gewicht zonder benzine en zaaguitrusting, is dat ook zonder accu?
http://www.faayboomverzorging.nl/#Welkom
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Re: T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Post by densmee »

goh mooie prijs, 459 euro incl.
alleen jammer dat je er dan nog voor een paar honderd euro batterijen en lader bij moet kopen
zodat hij €100 duurder wordt als de nieuwe 540
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Post by treespotter »

Densmee. Doe iedereen en vooral jezelf een heel groot plezier. Vergelijk een accuzaag niet met een benzinezaag!

Na aanschaf heb je geen kosten meer aan brandstof.
Je hoeft je nooit meer de vlekken voor je ogen te trekken om de zaag te starten.
Je hebt geen onnodige herrie meer aan je hoofd.
Je staat geen schadelijk stoffen meer in te ademen (en dat is iets wat in deze industrie enorm wordt onderschat en weggedrukt).
Jou zaag kan draaien op de energie die jij fabriceert in jou 'eigen' windmolen of zonnepaneel en hoeft dus geen onderdeel meer te zijn van de vervuilende olieindustrie (je weet wel, maatschappijen die boorplatforms willen gaan bouwen in de poolstreken of bronnen die aan het lekken slaan en hele maritieme ecosystemen om zeep helpen).

Die batterijen kun je trouwens ook gebruiken voor de heggescharen en andere batterijproducten van Husqvarna. Daar zou je dan dus geen accu's en lader meer voor hoeven aanschaffen.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Post by -WOUTER- »

Ze bedoelen natuurlijk het volume Olietank ;-)

En wat die prijs betreft is het natuurlijk wel zo dat je alle aspen die je op jaarbasis in je zaag verbruikt nu niet nodig hebt....reken dat maar eens uit. Dan hou je ineens erg veel geld over en is die zaag ineens niet zo duur meer :wink:

Ha ha wolter was me net voor ....
- climb fast, move slow -
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Re: T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Post by densmee »

klopt maar hoe lang gaan de accu's mee?
want voor ca 250 euro aan aspen met je tophandel is ook best veel
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Post by treespotter »

densmee wrote:klopt maar hoe lang gaan de accu's mee?
want voor ca 250 euro aan aspen met je tophandel is ook best veel
Ik zaag nu bijna drie jaar met mijn Dolmar batterijzaag en kan zeker nog geen enkele vermindering van accucapaciteit bespeuren. Neem van mij aan dat capaciteitsverlies echt geen probleem is.
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Re: T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Post by densmee »

treespotter wrote:
densmee wrote:klopt maar hoe lang gaan de accu's mee?
want voor ca 250 euro aan aspen met je tophandel is ook best veel
Ik zaag nu bijna drie jaar met mijn Dolmar batterijzaag en kan zeker nog geen enkele vermindering van accucapaciteit bespeuren. Neem van mij aan dat capaciteitsverlies echt geen probleem is.
dat is goed nieuws, ik zit er ook over na te denken om er een aan te schaffen. maar het is toch wel een hele klap geld
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Post by -WOUTER- »

Dat dacht ik bij de eerste paar zagen die ik kocht ook, maar iedere keer ben je die centen snel vergeten en het genot van een fijne zaag is blijvend van aard. Tot het moment je hem hebt op gebruikt en het weer tijd wordt voor iets beters of anders.

Investeren in je bedrijf zorgt er ook voor dat je t.o.v. jezelf en je klanten zorgt voor optimale middelen en materialen om het werk zo efficient en ergonomisch mogelijk te maken.
Het is net als met klimmateriaal, door slimme technieken en nieuwe materialen kun je beter en ergonomisch fijner werken, minder belasting en een betere werkgang zijn toch net effe iets belangrijkers dan geld, mits je het voldoende hebt om daarnaast ook nog gewoon een boterham met nutella te eten :wink:

Climb safe
- climb fast, move slow -
danny
Cooking Pirate
Posts: 26
Joined: 11 Oct 2012, 16:45

Re: T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Post by danny »

sorry, maar help me ff. dit is een zaag om mee te snoeien toch??
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Post by treespotter »

Nee hoor Danny, je kan er ook bomen mee afbreken. Ken je dat oranje accuzaagje nog van de klimcursus? Die ketting draaide met een snelheid van 8,3 meter per seconde. Deze Husqy draait met 20 meter per seconde door het hout waardoor hij veel soepeler zaagt, is veel beter uitgebalanceerd, heeft een grotere accu en toch heeft hij hetzelfde gewicht.
danny
Cooking Pirate
Posts: 26
Joined: 11 Oct 2012, 16:45

Re: T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Post by danny »

te gek ga hem zeker uit proberen. de zonnepanelen om hem op te laden heb ik al.
hij is lichter, minder trilling op je handen/ armen, warme oordoppen van je hoofd, geen stank. WAT WIL JE NOG MEER!
rene13
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 58
Joined: 08 Oct 2012, 17:49
Contact:

Re: T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Post by rene13 »

lees ik nu goed dat de accu volledig vol maar 35 min mee gaat?
dan moet je toch wel enkele accu's meer hebben om fatsoenlijk door te kunnen werken
het aftakelen van de batterijen op den duur zal flink meevallen denk ik
die li-ion's gaan veel langer mee dan de oudere accu's
http://www.houten-schalen-nl.webnode.nl
User avatar
Allard
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 242
Joined: 18 Jan 2011, 20:54
Location: Kerkdriel
Contact:

Re: T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Post by Allard »

Mooie zaag, weet iemand in hoeverre je zo'n accuzaag bij nat weer kan gebruiken??
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Post by -WOUTER- »

35 minuten vol vermogen.....een MS200T draait ongeveer 15 a 20 minuten op vol vermogen :wink:

met een beetje regen hoef je echt niet bang te zijn met accumateriaal, doorslijpers, accuboormachines en accuzagen kunnen daar gewoon tegen.
Het zijn natuurlijk geen onderwater machines en bij een flinke stortbui help je met een beetje pech ook je 200T om zeep, gaat ie water naar binnen zuigen en dat kost je je zuigerveren...

maar de praktijk zal het allemaal uitwijzen en op het moment we de zaagjes in nederland dadelijk hebben dan komen de gebruikservaringen vanzelf tevoorschijn.

climb safe
- climb fast, move slow -
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Post by treespotter »

rene13 wrote:lees ik nu goed dat de accu volledig vol maar 35 min mee gaat?
dan moet je toch wel enkele accu's meer hebben om fatsoenlijk door te kunnen werken
Waarom dan rene13.
Je staat niet continue te gassen met zo'n tophandle zaag. Laat je een benzine kettingzaag aanstaan dan is je tankje leeg voor je het weet, maar wanneer je de 'gashandle' van de batterijzaag loslaat dan gebruikt hij geen energie.
Tijdens het snoeien van een boom moet je echt je best doen om een zaag in een uur werktijd ongeveer een kwartiertje daadwerkelijk te laten brullen.
Wanneer je tijdens de pauzes van batterij wisselt en je neemt de lader mee naar je werk dan kun je echt prima de hele dag werken met die zaag.
Wanneer het voor mij niet mogelijk is om de batterijen te laden dan zaag ik de batterijen leeg en ga eventueel verder met een benzinezaag.
Je kan natuurlijk ook twee extra batterijen aanschaffen. Dan hoef je voor het snoeien geen motorkettingzaag meer te gebruiken aan het eind van de dag en kun je de lader thuis laten.
Nogmaals, staar je niet blind op die 35 minuten. Wanneer je volcontinue 35 minuten lang een benzinekettingzaag hebt gebruikt dan komt de buurt kwaad kijken welke ... daar herrie staat te maken en zijn jou vingers van je handen gevallen van de trilling.
Ook een benzinezaag gebruik je niet 35 minuten lang volcontinue.

Haha, dit keer was Wouter mij voor. :wink:
rene13
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 58
Joined: 08 Oct 2012, 17:49
Contact:

Re: T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Post by rene13 »

ik wist niet dat een benzine maar zo kort meegaat
maar je hebt idd gelijk,je staat niet 35 minuten vol gas te geven
en stationair zal hij niet lopen neem ik aan dus gebruikt hij ook niets
http://www.houten-schalen-nl.webnode.nl
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Post by treespotter »

Wij moeten natuurlijk wel eerlijk blijven. Vijfendertig minuten vrijuit volgas lopen in de eco modus (14 meter per seconde) is natuurlijk geen vergelijk met de stand 20 meter per seconde tijdens het uitkleden en afblokken van een 15 meter hoge douglas. Daar is de machine natuurlijk niet voor gemaakt, maar ook daar is hij geschikt voor.
Best handig wanneer je om half acht 's ochtends al begint met kappen maar rekening wilt houden met de omgeving.

Ik zie persoonlijk meer in een standaardisatie waarbij bijvoorbeeld een 10 centimeter dikke genormeerde spaanplaat gezaagd wordt en waarbij dan de totale lengte zaagsnede wordt gemeten. Pas dan kun je echt vergelijken.
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Re: T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Post by ivo »

treespotter wrote:
rene13 wrote:lees ik nu goed dat de accu volledig vol maar 35 min mee gaat?
dan moet je toch wel enkele accu's meer hebben om fatsoenlijk door te kunnen werken
Waarom dan rene13.
Je staat niet continue te gassen met zo'n tophandle zaag. Laat je een benzine kettingzaag aanstaan dan is je tankje leeg voor je het weet, maar wanneer je de 'gashandle' van de batterijzaag loslaat dan gebruikt hij geen energie.
Tijdens het snoeien van een boom moet je echt je best doen om een zaag in een uur werktijd ongeveer een kwartiertje daadwerkelijk te laten brullen.
Wanneer je tijdens de pauzes van batterij wisselt en je neemt de lader mee naar je werk dan kun je echt prima de hele dag werken met die zaag.
Wanneer het voor mij niet mogelijk is om de batterijen te laden dan zaag ik de batterijen leeg en ga eventueel verder met een benzinezaag.
Je kan natuurlijk ook twee extra batterijen aanschaffen. Dan hoef je voor het snoeien geen motorkettingzaag meer te gebruiken aan het eind van de dag en kun je de lader thuis laten.
Nogmaals, staar je niet blind op die 35 minuten. Wanneer je volcontinue 35 minuten lang een benzinekettingzaag hebt gebruikt dan komt de buurt kwaad kijken welke ... daar herrie staat te maken en zijn jou vingers van je handen gevallen van de trilling.
Ook een benzinezaag gebruik je niet 35 minuten lang volcontinue.

Haha, dit keer was Wouter mij voor. :wink:
Wel eens gedacht aan een omvormer in de sigararettenaansteker ( 12- volts aansluiting) van je auto Wolter? Kan je mooi je lader op aansluiten.
Werkt bij ons prima. Moet alleen wel exact 12 v wezen , anders springt de zekering van de omvormer er steeds uit.
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Re: T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Post by Steven »

Als ik me niet vergis waren ze al bezig met een oplader voor in de auto...
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Post by treespotter »

ivo wrote:Wel eens gedacht aan een omvormer in de sigararettenaansteker ( 12- volts aansluiting) van je auto Wolter? Kan je mooi je lader op aansluiten.
Werkt bij ons prima. Moet alleen wel exact 12 v wezen , anders springt de zekering van de omvormer er steeds uit.
Dat zal best Ivo en dan heb je nog steeds een hele fijne zaag, maar dan werkt jou zaag op DIESEL. Niet dat jij dan last hebt van de uitstoot die jij extra produceert. Die afvalgassen sta jij dan niet bij de zaag in te ademen, maar jij gooit daardoor wel onnodig extra de grill van jou achterligger vol met fijnstof.
Voor mij zou dat geen optie zijn. Dan is het als het kan beter om de lader even uit de auto mee te nemen naar de klant om daar de elektriciteit uit de kolencentrale te 'tanken'. Dat is altijd nog vele (ongeveer 5x) malen schoner dan die diesel van een bedrijfswagen.
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Re: T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Post by Steven »

Stelletje kuthippies! haha

Hoe word die accu gemaakt?
Het plastic van de machiene?
De koper van de spoelen?
en de rest?

Nee das milieu bewust...
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Post by boomverzorgingbruno »

Steven wrote:Stelletje kuthippies! haha

Hoe word die accu gemaakt?
Het plastic van de machiene?
De koper van de spoelen?
en de rest?

Nee das milieu bewust...
:lol: :lol: :lol:
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Post by treespotter »

Lach niet Bruno. :mrgreen:

Ach Steven, die kap over jou zaag is ook niet leeg. Daaronder zitten ook allerlei grondstoffen die nodig zijn om de zaag te laten draaien. De stoffen die de uitlaat uit gaan worden nooit meer hergebruikt. Aan het eind van de levensduur van de accu (na een jaar of tien) gaat de accu terug naar 'de fabriek' en worden de grondstoffen hergebruikt omdat ze gewoonweg te duur zijn om zomaar als landfill materiaal te storten. Ook het koper gaat gewoon weer in de hergebruikmodus en dat komt weer in jou volgende zaag te zitten, met als dat plastic wat aan de zaag zit.
Ik moet wel zeggen dat sinds er plastic gebruikt wordt in en aan de zagen er bij mij minder onderdelen breken. Dan was dat milieuvriendelijke (not) spuitgietaluminium echt niet zo sterk als dat makkelijk herbruikbare plastic. :wink:
En ik ben echt niet van plan om al mijn zaagwerk met de handzaag te gaan doen. :roll:
Post Reply