aanschaf hakselaar

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
marco
Nieuw
Nieuw
Posts: 22
Joined: 22 Jun 2011, 23:46

aanschaf hakselaar

Post by marco »

Dag iedereen. De techniek staat niet stil en heb al gezocht en op info uitgekomen die al wat verouderd is. Ik wil graag een hakselaar aankopen die tot een 8 cm gaat. Jo beau vind ik wat te duur en huren heb ik ook al slechte ervaringen mee. Nu ben ik op twee types uitgekomen. De haeksler en de gtm 1300. Meestal krijg je ook wat je betaalt. Maar tussen de twee is toch nog wat prijsverschil en lijken op het eerste zicht op elkaar. Er is zelfs nu een dubbelganger van de gtm op de markt die in dezelfde fabriek gemaakt wordt die spotgoedkoop is. De super snipper. Heeft iemand ervaring met deze machines?
Groeten Marco
fillevlo
Nieuw
Nieuw
Posts: 17
Joined: 30 Sep 2009, 14:57

Re: aanschaf hakselaar

Post by fillevlo »

Ik heb de haecksler en kan je deze alleen maar aanbevelen' supr machine en zeer goede service
bob de bosbouwer
Nieuw
Nieuw
Posts: 45
Joined: 28 Jul 2009, 09:25
Location: zaandam
Contact:

Re: aanschaf hakselaar

Post by bob de bosbouwer »

ik zou voor de haecksler gaan, heb ook zon punteslijpert gekocht maar hij gaat als een beest.
je kan m overal in de achtertuin rijden door het huis heen. helemaal top.
nog totaal geen problemen gehad en hij gaat bij ons tot de maximum wat hij inslikken wil.
ken dat niet dan....
bartje
Nieuw
Nieuw
Posts: 18
Joined: 28 Mar 2009, 18:30
Location: post

Re: aanschaf hakselaar

Post by bartje »

Hallo,

Leuke discussie, valt niet mee om een juiste keuze te maken.
Als ik een tip mag geven , vraag ons om een demo. Dit doen wij graag, en zo krijg je een goed beeld van de machine
Wat ook goed is te weten is dat de machine door Bedrijf gemaakt en gedistribueerd wordt. Bedrijf is de Europese soort zaag invoerder en heeft dus een goed werkend dealer netwerk.
Nogmaals vraag gerust om een vrijblijvende demo, en kijk dan zelf of de machine aan je verwachtingen voldoet.

Groeten,
Barry voor Bedrijf Telefoonnummer
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: aanschaf hakselaar

Post by treespotter »

marco wrote:Er is zelfs nu een dubbelganger van de gtm op de markt die in dezelfde fabriek gemaakt wordt die spotgoedkoop is. De super snipper. Heeft iemand ervaring met deze machines?
Groeten Marco
Voor 1700 euries inclusief btw en twee jaar garantie is dat zeker een koopje. Als jij het vertrouwen hebt dat er geen onderdelen vanaf gaan vliegen en wanneer de eenzijdige uitwerppijp geen bezwaar is dan zou het zeker het proberen waard zijn.
Garantie zegt niets over de duurzaamheid en ook niets over de dagelijkse inzet (of niet), maar wanneer er voor de zoveelste keer iets kapot gaat dan is het toch fijn om te weten dat de machine weer gerepareerd wordt.
Ik ben benieuwd of die twee jaar garantie geldt op de complete machine inclusief de motor.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: aanschaf hakselaar

Post by treespotter »

Alle bovengenoemde machines zijn ooit ontstaan op één en dezelfde tekentafel, maar vergeet niet dat al die machines op verschillende plaatsen worden gemaakt met eigen middelen en materialen. Jobeau en Haecksler zijn Europese machines en de rest komt uit China. De afkomst zegt niets over de duurzaamheid, maar mijn Haecksler zit zeker goed in elkaar gelast en heeft eersteklas onderdelen. Dat mag ook wel als je ziet dat die super snipper veel minder dan de helft kost.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: aanschaf hakselaar

Post by boomverzorgingbruno »

ik ben nog steeds na 200 uur zeer tevreden van men jo beau je betaalt misschien wat meer maar je krijgt ook wat je ziet .
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: aanschaf hakselaar

Post by treespotter »

Voor de prijs van die jobeau van jou kun je zes supersnips kopen. :o :lol:
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: aanschaf hakselaar

Post by boomverzorgingbruno »

treespotter wrote:Voor de prijs van die jobeau van jou kun je zes supersnips kopen. :o :lol:
dat klopt maar ik wil die goedkope troep wel is zien na 200 uur van dit soort werk .

https://www.youtube.com/watch?v=HI-zPS8rB28" onclick="window.open(this.href);return false;
laat een oen niet zomaar doen !
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Re: aanschaf hakselaar

Post by densmee »

boomverzorgingbruno wrote:
treespotter wrote:Voor de prijs van die jobeau van jou kun je zes supersnips kopen. :o :lol:
dat klopt maar ik wil die goedkope troep wel is zien na 200 uur van dit soort werk .

https://www.youtube.com/watch?v=HI-zPS8rB28" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan ben ik ook wel benieuwd naar een jobeau met 200*6=1200 uur van zulk werk.
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: aanschaf hakselaar

Post by treespotter »

boomverzorgingbruno wrote:
treespotter wrote:Voor de prijs van die jobeau van jou kun je zes supersnips kopen. :o :lol:
dat klopt maar ik wil die goedkope troep wel is zien na 200 uur van dit soort werk .

https://www.youtube.com/watch?v=HI-zPS8rB28" onclick="window.open(this.href);return false;
:o
Na het zien van dat filmpje weet ik ineens weer waarom ik voor die Haecksler ben gegaan. En jij bent in het filmpje nogwel met een Jobeau 400 aan het tobben... :)
de tuinman
Nieuw
Nieuw
Posts: 1
Joined: 10 Jan 2015, 21:44

Re: aanschaf hakselaar

Post by de tuinman »

Hoi iedereen,
Heb plannen voor de aankoop van een hakselaar. Heeft iemand al de super snipper geprobeerd?
Het lijkt me toch een degelijke machine voor zijn prijs ( met garantie) .
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: aanschaf hakselaar

Post by boomverzorgingbruno »

[BBvideo 560,340]http://youtu.be/oe2d_6LXLyE[/BBvideo]

deze bevalt me wel

[BBvideo 560,340]http://youtu.be/uGJ-UsM-sMU[/BBvideo]

en deze ook
misschien moet je even aangeven welk soort werk je wilt gaan doen
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: aanschaf hakselaar

Post by ludovanmil »

treespotter wrote:
boomverzorgingbruno wrote:
treespotter wrote:Voor de prijs van die jobeau van jou kun je zes supersnips kopen. :o :lol:
dat klopt maar ik wil die goedkope troep wel is zien na 200 uur van dit soort werk .

https://www.youtube.com/watch?v=HI-zPS8rB28" onclick="window.open(this.href);return false;
:o
Na het zien van dat filmpje weet ik ineens weer waarom ik voor die Haecksler ben gegaan. En jij bent in het filmpje nogwel met een Jobeau 400 aan het tobben... :)
Ha ha.... :lol: herken het, heb zelf ook een Jobeau ( 300 int.) met scherpe messen hoef je niet zo te duwen zoals Bruno in het filmpje :wink: Dat scheel echt heel veel.
Maar de Jobeau is een zeer betrouwbare en degelijke machine.
Voordeel van de haecksler is denk ik dat ie nog wat compacter is. Anderzijds kan de invoertrechter van de jobeau ingeklapt.
Mocht je een jobeau overwegen.....in Belgie kopen !! daar wordt je niet bestolen zoals in NL. :) scheelde mij ongeveer € 1500,- op mijn machine
User avatar
Joosteboom
Nieuw
Nieuw
Posts: 12
Joined: 09 Dec 2012, 15:09

Re: aanschaf hakselaar

Post by Joosteboom »

Mogelijk reeds bij geïnteresseerden bekend, korte info van de Haecksler importeur/distributeur:

Het nieuwe model Haecksler 4 is altijd op voorraad, net als de bekende Haecksler 3 (voorheen Vario).
U bent welkom voor een demonstratie bij ons in Amsterdam.

. Haecksler 4 korte video


Vriendelijke groet.
Haecksler

Image
User avatar
Joosteboom
Nieuw
Nieuw
Posts: 12
Joined: 09 Dec 2012, 15:09

Re: aanschaf hakselaar - versnipperaar

Post by Joosteboom »

Een korte Haecksler update voor geinteresseerden.

Met de introductie van de Haecksler 4 wilden we een betere en efficiëntere versnipperaar bieden dan alle compacte versnipperaars tot nu toe. Dit model 4 moest ook een langere levensduur dan ons oudere model 3 hebben.

Een deel van de innovaties van de afgelopen jaren komen door tips en opmerkingen van boomverzorgers, onder andere via dit forum, waarvoor onze oprechte dank!
Klik http://versnipperaar.com/faq/ voor de details van de verbeteringen en uitleg voor Haecksler 3 bezitters.

....Onze voormalige fabrikant die de Haecksler 3 voor ons produceerde bleek niet bereid ons te volgen in de wens regelmatig innovaties voor veiligheid en efficiëntie door te voeren. Om die reden hebben we de samenwerking met hem moeten beëindigen en ontwerp en productie in eigen hand genomen.

We zijn onze oude klanten met een Haecksler 3 niet vergeten:
  • Onderdelen blijven beschikbaar
    Aanschaf nieuwe Haecksler 4 door klanten met model 3 > extreem aantrekkelijke aanbieding
In de tussentijd is de Haecksler 4 enkele jaren verder en onregelmatigheden die vaak in het begin van een nieuw produkt aanwezig zijn, werden opgelost. Er zijn recentelijk weer meer innovaties toegevoegd, zoals we constant zullen blijven doen. Bij Haecksler denken we dat "als versnipperaars bouwen je ding is, waarom dan niet het best mogelijke produceren?"


https://youtu.be/eJNFsHewHyA




.
Post Reply