De Big Mill Basic van Logosol

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
User avatar
JasperLeerling
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 226
Joined: 13 Sep 2011, 12:57
Location: Balloo
Contact:

De Big Mill Basic van Logosol

Post by JasperLeerling »

Al een tijdje heb ik de plankenzaag van Logosol.
Met een geleiderails en een beugel op de kettingzaag planken maken, dat is het idee.

Als er bij een klant een leuke stam ligt en ik heb wat tijd dan zaag ik deze naar schaaldelen of balken.
Met de 362 van Stihl gaat het niet heel snel maar het resultaat is er niet minder om.
De haakse hoeken zijn gewoon strak en de planken worden super vlak!

Het opbouwen kost even wat tijd, maar als je het vaker doet gaat het sneller.
Vaak genoeg komen er mensen kijken om te vragen hoe of wat, erg leuk.

Kwestie van de beugels aan de kopse kant schroeven. (even waterpasje bij houden)
De geleiderails vastmaken, en de beugel op de zaag zetten met het extra smalle zaagblad.
En zagen maar! Zelf vind ik schaaldelen het leukst om te maken, de beugels aan de kopse kant schroef ik dan ook zo laag mogelijk. Op die manier kunnen er meer schaaldelen uit gehaald worden, want anders hou je in het midden een balk over.

De kwaliteit van het spul is gewoon super, je werkt altijd in de troep maar daar kan het tegen, ik ben er erg blij mee! Hoorde dat er meer mensen zijn met dit spul en ik ben benieuwd wat iedereen zoals zaagt!


Hier een filmpje van mij:
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=lgYQLF0Ft00[/BBvideo]

En wat foto's van projecten in de bijlages.

De waterbak was een sponsoring van een paardencross. Ze hadden een hindernis nodig waar water in kon en waar paarden overheen moesten springen. Dus een balk uit een eiken stam gezaagd en klaar is kees! Veel leuke reacties over gehad!

Het bankje is van een schaaldeel gemaakt wat in het filmpje gezaagd is. In totaal had ik twee bankjes gemaakt en beide zijn inmiddels alweer verkocht.
Attachments
Waterbak Balloo Actief.jpg
IMG-20140815-WA0011.jpg
Eiken bint.jpg
http://www.faayboomverzorging.nl/#Welkom
Post Reply