Kettingzaag 70 cc klasse

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
DriesDB
Nieuw
Nieuw
Posts: 3
Joined: 28 Feb 2015, 14:42

Kettingzaag 70 cc klasse

Post by DriesDB »

Hallo iedereen,
Ik ben nieuw op dit forum (niet als lezer) dus stel ik me even voor. Mijn naam is Dries, ik woon in België, ben 20 jaar en al een aantal jaren hobby zager. Sinds enkele maanden ben ik professioneel in de bosbouw gestapt (ook bij mensen thuis vellen vanop grond). Ik werk samen met iemand die al jaren in de bosbouw, houthandel,... zit. Ikzelf wil in de toekomst graag nog een klimcursus volgen.
Maar nu mijn vraag, ik bezit een stihl ms 271 (50cc) en een 201t (die raar maar waar wel goed werkt ;) )
en ik zou willen uitbreiden met een zaag van 70 cc nu is het zo dat mijn collega met husqvarna werkt, hij heeft een tophandle, 372xp,een gelijkaardige jonsered, 390xp en 3120. Omdat hij zeer tevreden is over zijn dealer zou ik ook een husqy willen aanschaffen maar ik twijfel tussen de 372xp en de 576xp.
Zijn er hier gebruikers die mij tips kunnen geven voor een juiste keuze bij husqvarna of stihl of...
Alvast heel erg bedankt!
Groeten Dries.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Kettingzaag 70 cc klasse

Post by boomverzorgingbruno »

576 xp is een topzaag !!!!
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Kettingzaag 70 cc klasse

Post by ludovanmil »

en al vaker gezegd.....een goede dealer ( die je helpt als het nodig is) is mogelijk nog belangrijker dan een merk.
Stihl, Husqvarna, Dolmar , Echo.....ach je kan met al die zagen uit de voeten.
De Dolmar 7310-45 is ook prijstechnisch een heel goed alternatief.
heb zelf, de iets zwaardere ( 78 cc) Dolmar 7900 dat is een topzaag een brute machine voor zware velling.

Succes met de besluitvorming en take care
DriesDB
Nieuw
Nieuw
Posts: 3
Joined: 28 Feb 2015, 14:42

Re: Kettingzaag 70 cc klasse

Post by DriesDB »

Ja jammergenoeg geen dolmar verdeler in de omgeving, wel makita maar een kettingzaag moet toch wat rood of oranje aan zitten :p (grapje). Maar die dealer is ook maar een lompe man idem met onze stihl dealer, daarom eerder husqvarna omdat je op die mensen echt kan rekenen (ook voor het huren van een hakselaar,...).
Ik ben benieuwd of er iemand al met zowel de 372 als de 576 gewerkt heeft dat zou voor mij de ideale bron aan info zijn.
Toch al zeer bedankt voor jullie tips!
Gertdc
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 51
Joined: 18 Feb 2013, 20:43
Location: Zeeuws-Vlaanderen
Contact:

Re: Kettingzaag 70 cc klasse

Post by Gertdc »

makita = dolmar.
ErikSint
Treehugger
Treehugger
Posts: 320
Joined: 14 Sep 2010, 17:07
Location: Bergeijk

Re: Kettingzaag 70 cc klasse

Post by ErikSint »

ik was zo tevreden over mijn 372 dat ik er nog een bij heb gekocht. weinig bomen die je er niet mee kan vellen
daar kun je boom op zeggen
enricovanwees
Treehugger
Treehugger
Posts: 331
Joined: 07 Oct 2010, 22:50
Location: Lelystad
Contact:

Re: Kettingzaag 70 cc klasse

Post by enricovanwees »

Ik had een 272 totdat die totaal op was. De 372 had zeker mijn voorkeur maar prijstechnisch is het de 365 x tork geworden. Iets minder vermogen en ook iets lichter maar kom er ook en heerlijk zuinig. Voor het werk in de boom is lichter met een groot blad voor mij ook tellend.
Wees groen en boom verzorging, be green and treecare.
bjornkevo
Nieuw
Nieuw
Posts: 2
Joined: 10 Feb 2015, 10:19
Location: Roosendaal

Re: Kettingzaag 70 cc klasse

Post by bjornkevo »

Koop een Husqvarna 576XP een geweldige zaag!

Mensen uit mijn omgeving zijn overgestapt van de Stihl naar de Husqvarna, o.a ook om de dealer.
Post Reply