Overstappen van Aspen naar reguliere mengsmering

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
herman1988
Nieuw
Nieuw
Posts: 4
Joined: 21 Mar 2015, 21:37

Overstappen van Aspen naar reguliere mengsmering

Post by herman1988 »

Ik heb onlangs een kettingzaag bij gekocht, (Stihl 441 zonder Mtronic) deze heeft altijd op Aspen gelopen, ik ben gewend mijn machines altijd met mengsmering te tanken die ik zelf meng, nooit problemen mee gehad. Nu is mijn vraag kan ik zomaar weer overstappen op mengsmering? als je het andersom doet moet het geleidelijk gebeuren ivm koolafzetting in de motor heb ik gelezen, maar moet dit dus ook bij overstap naar van aspen naar mengsmering?
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Overstappen van Aspen naar reguliere mengsmering

Post by boomverzorgingbruno »

EN WAAROM ZOU JE OVERSTAPPEN ???????? Ey! Ey! :?
laat een oen niet zomaar doen !
herman1988
Nieuw
Nieuw
Posts: 4
Joined: 21 Mar 2015, 21:37

Re: Overstappen van Aspen naar reguliere mengsmering

Post by herman1988 »

Ik hou liever 1 soort benzine aan voor al mijn machines, en die lopen nu eenmaal op mengsmering, ik gebruik de machines trouwens niet professioneel
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Overstappen van Aspen naar reguliere mengsmering

Post by boomverzorgingbruno »

Als je niet professioneel werkt met zagen is het nog veel slimmer om te werken met Aspen of motomix!!!! Deze brandstoffen zijn beter houdbaar, gezonder voor jezelf, beter voor het milieu, beter voor je machines!! Ik zou zeggen snel overschakelen met al je machines naar aspen
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Overstappen van Aspen naar reguliere mengsmering

Post by treespotter »

herman1988 wrote:Ik hou liever 1 soort benzine aan voor al mijn machines, en die lopen nu eenmaal op mengsmering, ik gebruik de machines trouwens niet professioneel
Zoals Bruno al zegt. Juist dan, voor het goed lopen van de machines is het zaak dat je Aspen blijft gebruiken.
De rubbertjes (slangetjes en membramen in de carburateur) kunnen niet zo goed tegen de toevoegingen in autobrandstof. Wanneer je de machines veel op de plank hebt staan dan is het gebruik van eigen mix een vraag om moeilijkheden.
enricovanwees
Treehugger
Treehugger
Posts: 331
Joined: 07 Oct 2010, 22:50
Location: Lelystad
Contact:

Re: Overstappen van Aspen naar reguliere mengsmering

Post by enricovanwees »

Ik weet ook dat zelf mengen goedkoper is en ook ik zaag niet dagelijks. Toch aspen of motomix voor gezondheid, milieu en het behoud van de machine's in gebruik en bio zaag olie ook al zitten daar nadelen aan, die ik niet ervaar.
Wees wijs met wijsheid, van anderen.
Wees groen en boom verzorging, be green and treecare.
Post Reply