Metaaldetector

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
User avatar
Viridis Mundis
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 73
Joined: 30 Oct 2015, 10:01
Location: Kollumerzwaag
Contact:

Metaaldetector

Post by Viridis Mundis »

Ik doe regelmatig werk bij particulieren waarbij ik regelmatig spijkers en schroeven zonder problemen weet te vinden. Met mijn zaag! :evil:

Ik kom ook regelmatig hout tegen wat ik zonde vind om te verzagen in blokken. :(

Ik denk op dit moment na om een hand metaalscanner te kopen. Even met de scanner langs de boom, bij een piep een bles aanbrengen en klaar. Welke ik op het oog heb is de HANDYMAN NAILFINDER. Ongetwijfeld zijn er meer merken en soorten.


Wie heeft hier ervaring mee?
Alleen domoren weten op iedere vraag een antwoord
User avatar
geert7
Treehugger
Treehugger
Posts: 548
Joined: 23 Sep 2014, 19:49
Location: Meppel
Contact:

Re: Metaaldetector

Post by geert7 »

Lijkt me handig, heb zelf ook metaaldetector nodig om een werzakje in een sloot en een stalen karabijn ergens onder een beuk terug te vinden. Ik weet onder welke boom ze liggen, maar... da's niet genoeg.
boom7 - advies - verwijderen - snoeien - stormhout - wij zijn de aap
belgikske
Nieuw
Nieuw
Posts: 15
Joined: 27 Dec 2014, 19:11

Re: Metaaldetector

Post by belgikske »

Deze toestellen zijn vrij prijzig voor een keer.
ze zijn ook te huur bij verhuurbedrijven.
Of te huur bij detector plaza
je kan ook een oproep doen via internet.
als je zelf een nodig heb kan je beter een pinponter kopen die is nauwkeuriger.
User avatar
Bouman
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 57
Joined: 02 Nov 2015, 13:40
Contact:

Re: Metaaldetector

Post by Bouman »

Dit gaat natuurlijk niet om 1 klus, maar gewoon een routine: iedere boom die je doet even de onderste 2 meter scannen op metalen. Ik denk dat je het 9 van de 10 keer voor niks doet, maar die keer dat je er wel een spijker (of kogel, etc.) mee opspoort zul je er zeer blij mee zijn.

Wat kost zoiets? Het kan best de moeite waard zijn, zeker als je echt regelmatig je hele ketting kunt 'reviseren' (ik wil het geen slijpen meer noemen dan). Huren is dan natuurlijk geen optie.

Voor mij persoonlijk zou ik het niet doen, dan geef ik liever af en toe 15 euro uit voor een nieuwe ketting of 5 euro voor het machinaal slijpen ervan.

Ik heb ook soms dat ik een spijker zie als ik omhoog klim, deze ook markeer, maar als ik weer naar beneden kom met afblokken ben ik die spijker alweer helemaal vergeten en zaag ik alsnog m'n zaag bot. Mwahaha dom dom dom!
User avatar
LOG-ic
Nieuw
Nieuw
Posts: 38
Joined: 04 Mar 2012, 16:50
Location: Brasschaat (België)
Contact:

Re: Metaaldetector

Post by LOG-ic »

Er is in feite slechts 1 goeie bosbouwscanner en dat is de Ebinger EB450S. Ik werk er al meer dan 7 jaar mee in regen en wind. Maar hou er rekening mee dat je zeker niet alles zal vinden. Kleine spijkertjes die diep zitten zullen niet altijd signaal geven. In de praktijk gebeurt het ook vaak dat je met een scanner helemaal niks kan doen. Gewapend beton, stelcon platen, electriciteits kabels of bouwafval in de grond zullen de zaak grondig verstoren en dan moet je de stammen al gaan verplaatsen naar een "cleane" plaats, wat niet altijd mogelijk is.
User avatar
Viridis Mundis
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 73
Joined: 30 Oct 2015, 10:01
Location: Kollumerzwaag
Contact:

Re: Metaaldetector

Post by Viridis Mundis »

Dat is heel wat kettingen? Ik vraag me bij dit type af of je dan niet ook een standaard(grond) scanner kan aanschaffen?
Heb je meteen een nieuwe hobby erbij!
Alleen domoren weten op iedere vraag een antwoord
Post Reply