Stihl MS 361

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
rene13
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 58
Joined: 08 Oct 2012, 17:49
Contact:

Stihl MS 361

Post by rene13 »

Pfoe dat is een tijd geleden dat ik hier nog eens iets gepost heb...
Ik heb jullie hulp nodig...
Ik heb een ms 361 op het oog, bouwjaar 2007 en goed onderhouden. Slechts een probleem en dat is dat de zaag op zelfgemengde branssrof gelopen heeft...

Nu is mijn vraah, kan ik zonder meer overstappen op aspen? Of is het verstandiger om de zaag eerst schoon te laten maken en te laten voorzien van nieuwe membranen en brandstofleiding, of is dit een beetje overdreven om dit meteen te doen?
En zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden of na moet laten kijken bij het wisselen van de brandstof?

Eenmaal de zaag op aspen loopt blijft hij daar uiteraard ook altijd op lopen.

Alvast bedankt! :D
http://www.houten-schalen-nl.webnode.nl
Nol
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 53
Joined: 23 Oct 2014, 13:46

Re: Stihl MS 361

Post by Nol »

Als je aspen gaat gebruiken, gegarandeerd dat je membramen het zullen begeven in je carberateur en zal gaan lekken waar je benzineslangetje de tank uitkomt, dus die moet je ook vervangen plus filter en wat voor olie heeft hij gebruikt voor te mengen, die van stihl hp bv. of iets van de gamma bv. Het is een gok, membraam setje 25 - 35 euro, nieuwe carberateur kleine 80 - 100 euro, of blijven zoeken dat je een ms 361 vind die ook op aspen gelopen heeft. Succes.
Nol
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 53
Joined: 23 Oct 2014, 13:46

Re: Stihl MS 361

Post by Nol »

staat er toevallig nog een op marktplaats vandaag, op aspen.
User avatar
geert7
Treehugger
Treehugger
Posts: 548
Joined: 23 Sep 2014, 19:49
Location: Meppel
Contact:

Re: Stihl MS 361

Post by geert7 »

De hoogwaardige brandstoffen zijn veel stabieler (verdampen minder componenten, minder bacterigroei, enz). Maar ik lees/hoor vaak beweringen dat veranderingen van type brandstof slecht zijn voor een machine.

Zijn daar betrouwbare bronnen van of is het een broodje aap?

Ik zou ook graag willen weten: waarom is een verandering slecht, wat gebeurd er dan wat zo slecht is? Wat is daar de oorzaak van? (Anders dan misschien een machine afstellen)

Zelf gebruik ik enkel hoogwaardige brandstoffen voor zowel 2 als 4 takt machines (generator)
boom7 - advies - verwijderen - snoeien - stormhout - wij zijn de aap
User avatar
honda_power
Treehugger
Treehugger
Posts: 293
Joined: 16 Nov 2008, 16:34
Location: warmenhuizen

Re: Stihl MS 361

Post by honda_power »

nou aspen of andere alkylaat benzine lossen de door de euro 95 gevormde gum/vuil laag op die vervolgens alles verstopt in de carburateur

tegenwoordig erger als voorheen wegens de ethanol die ze [onnodig] bij de euro95 mengen
frits

Er is maar 1 theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt
rene13
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 58
Joined: 08 Oct 2012, 17:49
Contact:

Re: Stihl MS 361

Post by rene13 »

Heb er ondertussen eentje gevonden die op aspen of motomix gelopen heeft:)
http://www.houten-schalen-nl.webnode.nl
Post Reply