Nieuw van Shizll

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Nieuw van Shizll

Post by Tamil »

Hoi ik wil jullie graag een nieuw product van Shizll laten zien.

Image
Image

Een jaar lang hebben we de "Jonko" kegelwig getest om te gebruiken bij het afbreken van bomen en om bomen te vellen, hout te splijten en te gebruiken als fles opener! Dat laatste ging minder goed :D

We hebben Jonko cone wiggen met 4 verschillende soorten draad getest op grijpkracht en draaisnelheid en hebben de wig gekozen die overall het beste presteerde, en zie hier het resultaat!


https://youtu.be/Ro7GMGpuDSQ

Gezien Shizll door de hele wereld levert, is de website in het Engels, mocht je er niet uitkomen iets niet snappen, of gewoon zomaar vragen hebben, reageer dan even op dit berichtje. en dan geef ik je zo snel mogelijk antwoord

Ga voor alle informatie naar de Jonko pagina

Jonko cone wedge is vanaf begin november te verkrijgen, bij je dealer of in de Shizll WEBSHOP

Als je nu helemaal enthousiast bent geworden,,, dan kan je zelfs al een PRE order plaatsen, hiervoor ontvang je 20% korting op alles.
Gebruik dan de coupon code 20%off
Let op dit: geldig tot 05-11-2016.en jonko moet in je order aanwezig zijn!
User avatar
geert7
Treehugger
Treehugger
Posts: 548
Joined: 23 Sep 2014, 19:49
Location: Meppel
Contact:

Re: Nieuw van Shizll

Post by geert7 »

Ik zie er naar uit om 'm te gebruiken. Vertrek uit NL heeft in ieder geval niet je ondernemingszin en creativiteit aangetast!
boom7 - advies - verwijderen - snoeien - stormhout - wij zijn de aap
User avatar
Rob
Nieuw
Nieuw
Posts: 11
Joined: 08 Apr 2012, 00:19

Re: Nieuw van Shizll

Post by Rob »

Bekend principe, splitters worden zo al jaren ingezet, hieronder een willekeurig filmpje als voorbeeld. Zelfs wel eens gezien dat ze zo'n conus op autowiel geschroefd hadden, auto op krik en splitten :mrgreen:

Dit is een slimme toepassing die ik zo niet kende, lijkt mooi gecontroleerd te werken, nice! 8)

https://www.youtube.com/watch?v=grstN4eLttE
ErikSint
Treehugger
Treehugger
Posts: 320
Joined: 14 Sep 2010, 17:07
Location: Bergeijk

Re: Nieuw van Shizll

Post by ErikSint »

Er heeft een keer een belg mij geholpen met en klus en hij had een opvouwbare met ingebouwde ratel aan zijn gordel hangen,
weet niet meer welk merk maar blijkbaar bestond het al.

dit is misschien wel handig omdat je de ratel al hebt en het goedkoper is? nou goed, succes met de verkoop
daar kun je boom op zeggen
User avatar
geert7
Treehugger
Treehugger
Posts: 548
Joined: 23 Sep 2014, 19:49
Location: Meppel
Contact:

Re: Nieuw van Shizll

Post by geert7 »

Vers op de blog: de Jonko van Shizll:

https://www.boom7.nl/boomverzorging/afbreken-afvangen-materiaal-technieken.html

We hebben het ding aantal dagen in gebruik gehad en hij blijkt veelzijdiger dan gedacht. We hebben er een aantal kunstjes mee uitgehaald en meer ideeen gekregen om uit te proberen.

De dames hier vonden het een mooi ding voor gebruik als piek voor de kerstboom. Hij is niet alleen handig maar ook mooi.

Wat we later nog willen proberen/experimenteren:
kleine kroontjes uit bomen gooien met een hangrichting de verkeerde kant op of met een beetje tegenwind.

Bij grote diameters heb je meer mogelijkheden om wiggen te plaatsen. Bij kleine diameters niet, vandaar. De Jonko zal sneller werken dan een treklijn.
obj_6923-rs-g15.jpg
obj_6923-rs-g15.jpg (1.08 MiB) Viewed 9630 times
Jonko met ratel en lijn
Jonko met ratel en lijn
Ding is fotogeniek.

Dus iedereen met zaagideeen....
boom7 - advies - verwijderen - snoeien - stormhout - wij zijn de aap
Post Reply