olieprobleem STIHL MS 261 C-M

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
Patrick9340
Nieuw
Nieuw
Posts: 1
Joined: 25 Apr 2018, 10:31

olieprobleem STIHL MS 261 C-M

Post by Patrick9340 »

Beste

Ik ben nieuw op dit forum. Blijkbaar is het de gewoonte van jezelf even kort voor te stellen:
Ik ben 46 en sinds een jaar of 5 is mijn hobby aan het uitgroeien naar een beroep. Ik doe voornamelijk tuinonderhoud en aanleg van kleine tuintjes.
Werken met een kettingzaag hoort daar bij. Ik volgde hiervoor reeds tal van cursussen (ECS1, ECS2 en ECS3, LHOS) hiervoor dus ik ben me van de gevaren meer dan bewust. Bovendien volgde ik tal van cursussen voor onderhoud van tuinmachines.
Echter nu heb ik een probleem dat ik niet opgelost krijg. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Probleem: MS261 smeert niet - olie loopt eruit
Volgende zaken werden reeds gecontroleerd:
* zaagblad volledig gereinigd: gaatje voor olietoevoer en geleiding compleet zuiver
* kettingzaag doen draaien zonder zaagblad: olietoevoer normaal - loopt eruit via de toevoeropening - gleuf
* oliepomp lekt NIET (kettingwiel en aandrijfwiel eraf en kettingzaag laten draaien: geen olie die vrijkomt)
* Echter als de zaag draait, loopt de olie ahw onder de beschermplaat (plaatje dat tussen zaag en zaagblad zit) op het kettingwiel en zo wordt de olie binnen in de zaag rondgeslingerd. Dus alles hangt vol met olie – maar de ketting smeert niet)
Ik heb geen idee wat de verdere oorzaak nog zou kunnen zijn.

Alvast bedankt voor mogelijke reacties
User avatar
berre
Nieuw
Nieuw
Posts: 28
Joined: 15 Feb 2011, 12:03
Location: engsbergen tessenderlo

Re: olieprobleem STIHL MS 261 C-M

Post by berre »

rubberen slang los waar ze de carter ingaat
zit aan de oliepomp
nooit laten draaien zonder pion(kettingtandwiel)
Post Reply