Registratie

Vragen, opmerkingen, ideeën over het forum?
Werkt alles goed? Wat mis je nog?
Post Reply
ErikSint
Treehugger
Treehugger
Posts: 320
Joined: 14 Sep 2010, 17:07
Location: Bergeijk

Registratie

Post by ErikSint »

Ik heb mij zojuist in laten schrijven als eenmanszaak in de boomverzorging, nu ben ik bij de volgende instanties al ingeschreven:

Kamer van koophandel
Handelsregister
Belastingsdienst

Moet ik mij nu ook verplicht bij een product/bedrijfschap laten inschrijven?
en is dan de instantie die ik moet benaderen de tuinbouw sector?
En misschien vergeet ik nog wat dus tips zijn welkom.

mvg erik
daar kun je boom op zeggen
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: Registratie

Post by Tamil »

ErikSint wrote:
Moet ik mij nu ook verplicht bij een product/bedrijfschap laten inschrijven?
Dit gaat automatisch! ze weten je vanzelf te vinden! :(

Verzekering??

Welkom in het vak!
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Registratie

Post by ludovanmil »

oh god...nee het productschap tuinbouw !!! daar zit je echt niet op te wachten. Ik heb ze van me afgeschud, na enige leuke schriftelijke correspondentie. Wat een sukkels, zijn vooral geinteresseerd in je geld. Doen echt niets voor boomverzorgers :(
Zou wel lid worden van KPB = Kring Praktiserende Boomverzorgers, is Stichting van ' werkvolk' met een leuk tijdschrift en weinig kosten.
Evt. nog ZZP Nederland, weinig kosten, veeeeel leden en doen echt aan belangenbehartiging op het hoogste nivo. en via ZZP NL kun je in aanmerking komen voor een aantal goedkopere collectieve verzekeringen. Heb zo een aantrekkelijke Arbeidsongeschiktheids en een WA verzekering via hen geregeld.

Succes.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Registratie

Post by -WOUTER- »

hoe heb je die van je afgeschud Ludo, daar zijn meer mensen voor te vinden die dit ook willen :D
- climb fast, move slow -
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Registratie

Post by treespotter »

Ludo gaat gewoon voor de naheffing Wouter. :lol:

Omzet minus inhuur en dan valt het best wel mee.
Wij zijn ook gevonden door een ander. Birdfeeder.nl is een onderneming van WKB, maar wij hebben dit vorig jaar officieel ingeschreven als handelsnaam bij de KvK.
Ik kan jullie vertellen.... Er zijn er meer. Een paar maanden geleden hebben wij een heffing binnen gekregen van het Handels 'productschap'.
Tuurlijk, dat kan er ook nog wel bij. :twisted:
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Registratie

Post by boomverzorgingbruno »

@wolter in belgie zegt men altijd ze komen het geld rapen waar men het vinden kan he :wink:
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Registratie

Post by -WOUTER- »

dus jij zoekt ook graag met de metaaldetector Bruno :lol: :lol:
- climb fast, move slow -
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Registratie

Post by boomverzorgingbruno »

wij zijn gerust momenteel wouter ze slagen er toch niet in om een regering te maken dus laten ze iedereen voorlopig gerust . en als er een regering is dan vlucht ik hier weg voor ze onze zakken weer eens leeg maken .
trouwens binnenkort komt er een nieuw speeltje op de markt om ook jullie zakken te ledigen het rekening rijden ,hoe meer km je rijd op onze kasseibaan (lees autosnelweg) hoe meer je moet betalen :wink: sorry jongens
laat een oen niet zomaar doen !
ErikSint
Treehugger
Treehugger
Posts: 320
Joined: 14 Sep 2010, 17:07
Location: Bergeijk

Re: Registratie

Post by ErikSint »

bedankt voor de tips, ik vroeg me ook al af waarom dat productschap ineens om de hoek kwam kijken. misschien werkt negeren wel ;)
daar kun je boom op zeggen
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Registratie

Post by ludovanmil »

He Wouter,
dat productschap heb ik vakkundig gedumpt. Nooit een dubbeltje betaald, wel veel brieven en aanmaningen gehad van die sukkels. Om een lang verhaal wat kort te maken: Heb me anders ingeschreven bij de KvK. Geen hovenier of boomverzorger meer maar ' boomadvies' . Dat werkt erg eenvoudig, kan telefonisch die wijzigingen de Kvk stuurt je dan een mooie schriftelijke bevestiging. Hen daarvan een kopie gestuurd en een mooie begeleidiende brief waar ik mezelf presenteer als een bomenfluisteraar, of heet dat een treehugger ? ,(is geen grap in die zin dat ik het wel zo heb geformuleerd). Dus mezelf neergezet als een gek die ze er daar niet bij willen hebben. Nooit meer iets gehoord. :wink:
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Registratie

Post by -WOUTER- »

oke, maar voor die 150 euro per jaar betekend dat dus wel dat als jij je wilt verzekeren voor zowel ongevallen, AO en aansprakelijkheid ze kijken naar de werkzaamheden die je bij KvK hebt gedeponeert.

En dan klopt dat niet en krijg je vanzelfsprekend ook niet uitgekeerd aangezien je alleen advies geeft. De inschrijving van de KvK is daarin bepalend.
Niet echt een handige zet dus :lol: :lol: :lol:
- climb fast, move slow -
User avatar
Joris
Treehugger
Treehugger
Posts: 431
Joined: 03 Feb 2009, 16:04
Location: Sint Katelijne Waver (B)
Contact:

Re: Registratie

Post by Joris »

boomverzorgingbruno wrote:wij zijn gerust momenteel wouter ze slagen er toch niet in om een regering te maken dus laten ze iedereen voorlopig gerust .
Waarom krijg ik dan voor het tweede jaar op rij de vraag om heel mijn handel en wandel weer te komen uitleggen bij de vrienden van de belastingen? :evil: voor onkosten van klein materiaal en voor het derde jaar op rij voor de aankoop van mijn bedrijfswagen ??? :roll:

de regering is er niet maar dat houdt ze echt niet tegen om verder op schattenjacht te gaan. Nu ze doen maar, vorig jaar bracht die controle me nog geld op!
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Registratie

Post by boomverzorgingbruno »

:lol: voila joris en nu komen ze dat geld terug vakkundig van je afsnoepen :mrgreen:
laat een oen niet zomaar doen !
jef
Treehugger
Treehugger
Posts: 480
Joined: 10 Nov 2008, 22:55
Location: Kasterlee Belgie

Re: Registratie

Post by jef »

en nog een beetje meer :lol:
Post Reply