Knoflook extract "LOOK"

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
Post Reply
User avatar
Alexander
Moderator
Moderator
Posts: 464
Joined: 26 Apr 2006, 18:27
Location: Haarlem
Contact:

Knoflook extract "LOOK"

Post by Alexander »

Onderstaande mail kreeg ik van de week binnen, en ik vroeg mij af of er al iemand positieve reactie heeft van dit product??

Geachte heer/mevrouw
Jarenlange goede ervaringen brachten mij op het idee U te benaderen voor de eventuele inzet van ons product "LOOK". Dit op natuurlijke knoflook extract gebaseerde product kan middels injectie naast de boom, of door besproeiing, worden ingezet ter bestrijding van luizen welke voor veel overlast kunnen zorgen op auto's en stoeptegels. Ons middel wordt opgenomen in de sapstroom en meegevoerd naar de bladeren. Daar zorgt het middel voor een voor luizen onaantrekkelijke smaak-, en geuromgeving en verjaagd daarmede deze parasieten. Het middel is absoluut veilig en bevat geen toxische of chemische componenten.
Hopelijk heb ik U interesse gewekt en ik ben gaarne bereid het een en ander nader toe te lichten.
Met vriendelijke groet,
Jan van der Meijs.
Pronafit Nature Products International BV
Tel: 0622577285
E-Mail: vdmeijs@home.nl
joren
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 51
Joined: 04 Apr 2007, 19:05
Location: haarlem
Contact:

knoflook exstract "look"

Post by joren »

hee alexander,

ik heb het wel eens bij vaste planten en roze uitgeprobeert het werkt wel maar je moet
de luizen ook weer niet resistent maken tegen de knoflook bij ons was de verhouding best
zwaar en we gebruikte het om de 2 jaar om te zorgen dat de luizen niet resistent werden
en soms waren de klanten niet blij met de lucht van het spul
groetjes joren
User avatar
Freerk
Treehugger
Treehugger
Posts: 353
Joined: 11 Mar 2007, 13:47
Location: Zwolle

Post by Freerk »

Ik heb eerder in de potplanten in de kas gewerkt, en hier gebruikten we het ook. Alleen dan als toevoegsel bij een chemisch middel om tripsen te bestrijden. De tripsen hebben een hekel aan de lucht, vliegen op en zijn gemakkelijker te raken met het chemische middel. We hebben ook veel geëxperimenteerd om het alleen met knoflook te doen, maar de resultaten hiervan vielen nogal tegen. Nu hebben we dit niet op luizen geprobeerd, omdat de teelten die wij hadden hier eigenlijk nooit last van hadden.
Mocht je het willen uitproberen, draag wel handschoenen, want als je per ongeluk morst, stink je de eerste dagen net als de shoarma boer, en ik mocht m'n vrouw de eerste paar dagen niet meer aanraken, dus wees gewaarschuwd :wink:
User avatar
Harrie
Treehugger
Treehugger
Posts: 518
Joined: 29 Mar 2007, 21:48
Location: Aalst-Waalre

Homeopathie onder de bestrijdings middelen

Post by Harrie »

Bij op mijn werk worden momenteel producten van Pireco uitgeprobeerd (www.pireco.nl) en dan vooral het knoflook extract tegen luizen, bij bomen is het nog niet geprobeerd maar bij tuinplanten werkte het wel. Bekijk hub website maar eens ze verkopen een heel arsenaal aan middelen ze beweren zelf iets tegen bloedingsziekte bij kastanjes te hebben.

Gr. harrie
Post Reply