nieuwe klimvrouwen onderweg

Bespreek boeken, foto's, docu's, filmpjes, enzovoort.
Post Reply
jaapie
Nieuw
Nieuw
Posts: 24
Joined: 21 Feb 2007, 17:37
Location: amstelveen

nieuwe klimvrouwen onderweg

Post by jaapie »

hier een filmpje met een nieuwe klimvrouw voor de komende jaren

http://www.youtube.com/watch?v=gdXMZTEr ... ed&search=
User avatar
Roel
Treehugger
Treehugger
Posts: 485
Joined: 21 May 2006, 20:01
Location: De Moer

Post by Roel »

de 12 meter in 5 UUR :lol: :lol:
User avatar
Freerk
Treehugger
Treehugger
Posts: 353
Joined: 11 Mar 2007, 13:47
Location: Zwolle

Post by Freerk »

Er wordt onder boomverzorgers in Amerika wel gediscussieerd over de zaagbroek en anders PBM's, maar meestal komt het er op neer dat je volgens de meerderheid alleen een broek en dergelijke nodig bent als je niet goed met een motorzaag overweg kunt. Plus, als je de PBM's gebruikt, ook grotere risico's durft te nemen.
Deze man heeft tenminste nog een helm en oorbescherming op, maar ik heb ook al filmpjes op youtube gezien dat ze, welliswaar met een goede spijkerbroek, zonder deze dingen naar boven gaan.
Soms gaan ze in Nederland erg ver met het bedenken van allerlei regeltjes, maar als je zelf even nadenkt, weet je toch ook wel wat verstandig is en wat niet.
User avatar
Harrie
Treehugger
Treehugger
Posts: 518
Joined: 29 Mar 2007, 21:48
Location: Aalst-Waalre

Post by Harrie »

En met zo'n nieuwe flip ketting heb je zeker geen 2e verankering nodig!
Zjoske
Miss Vuurpijl
Miss Vuurpijl
Posts: 76
Joined: 12 Feb 2007, 17:42
Location: Overal en nergens

Post by Zjoske »

Die veiligheidsmaatregelen van de amerikanen verbaasd me niet meer zo. Deze had in elk geval een helm op die bleef zitten. Wat ik veel enger vind (Als ik in die situatie zou staan) dat die mafkezen altijd van die achtelijk grote stamstukken naar beneden gooien. Ze hadden voor de ruiten weliswaar al spaanplaat ofzo geplakt maar dat hout zo'n terug stuiterde stam niet tegen. Zeker niet van die amerikaanse huizen die 9 van de 10 keer alleen uit hout zijn opgebouwd..........

zou het daarom zijn dat je veel filpjes ziet dat het mis gaat :?:

Zjoske
User avatar
Freerk
Treehugger
Treehugger
Posts: 353
Joined: 11 Mar 2007, 13:47
Location: Zwolle

Post by Freerk »

Ik heb hier een schitterend voorbeeld van waar we het in de vorige berichten over hadden. Loopt gelukkig net goed af

http://www.youtube.com/watch?v=2AH7TOgy_qo
joren
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 51
Joined: 04 Apr 2007, 19:05
Location: haarlem
Contact:

Post by joren »

ik wil ook zo'n korte spijkerzaggbroek hebben zijn die ook verkrijgbaar bij poel ???
dit is toch niet normaal meer dat je even een takje weg zaagt in je blote bast en je korte broek
veiligheid kennen ze niet echt daar
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

Heb jij dat echt nog nooit gedaan Joren?
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Post by ivo »

We zijn allemaal wel 's opz'n tijd "gevaarlijk"bezig. Je wou toch niet zeggen dat iedere boomverzorger zijn tophandle motorzaag altijd met twee handen vasthoudt?( alleen op het treeworker examen natuurlijk!)
joren
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 51
Joined: 04 Apr 2007, 19:05
Location: haarlem
Contact:

Post by joren »

hee wolter,

ik draag alleen bij grote klussen een zaagbroek maar even zonder gebeurt ook heel vaak
heb al een keer gehad dat me ketting van de zaag afklapte toen ik zonder zaagbroek bezig was
Post Reply