MS441

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

MS441

Post by KIMME »

'k heb net een paar dagen gewerkt met de nieuwe MS441 die we hebben aangekocht. Perfect machientje, niet te zwaar, geen te lang blad,veel power maar toch komt de ketting soms vast te zitten. Bij de ms 660 heb ik dit ook gehad, vooral dan bij het zagen van populier. Dat hebben we verholpen door er een duramatic zaagblad op te zetten, maar dan slijten de schakels erg snel. Zelfs bij maximale olietoevoer.

hebben jullie deze problemen ook ondervonden en zo ja, wat hebben jullie er aan gedaan dan?

Mvg,

Kim
User avatar
JohnnY
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 201
Joined: 16 Jun 2007, 18:58
Location: Winschoten
Contact:

Post by JohnnY »

ik zaag zelf ook met een 441 en het grote verschil met de oude 440 ende 460 is dat deze ketting veel sneller draait en de zaag maakt meer toeren wil je hem goed late zagen mag je er niet al zo hard aan trekken als met de oudere zage dat is mede door de zaag ophangin deze is geveerd en de oudere modelen hangen nog in UV-Rubbers en wat mischien ook wel wil helpen is je ketting een tikkie losser te doen zodat hij soepel loopt. je zou kunnen zegen dat deze zaag meer pk's maar een lager koppel heeft dan de oudere modellen ik hoop dat je er wat aan heb.

Groetjes Johnny
Groeten Johnny van Vliet

Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.
Post Reply