Actieraamwerk en andere verkeers maatregelen
- treespotter
- Prinses Irene
Re: Actieraamwerk en andere verkeers maatregelen
Dat komt omdat jullie al jaren een eigen versie van de genoemde richtlijn hebben. In België heet deze richtlijn H.H.S.S.
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
hebben belgen dan richtlijnen
dacht eerder dat wij meer de soort zijn van ongecontroleerde projectielen (ale als ik sommige bezig zie op de openbare weg ) 

laat een oen niet zomaar doen !
Da is wel zo
Had het ooit eerder gelezen, dat bizarre (bijna) ongeval.
Maar is dat niet zoiets als beweren dat mijn oma 102 jaar oud werd terwijl zij rookte.
Je hebt altijd uitzonderlijke gevallen, en situaties die je (onmogelijk) kunt voorzien. Maar de richtlijn blijft dat iedereen zich aan 96b (voor zo goed als als dat mogelijk is) houd.
Lijkt me niet slim om die uitzonderlijke gevallen te bespreken alsof het crow 96b geen zin heeft of dat het onoverzichtelijk voor de weggebruiker zou zijn.
Maar goed buiten alle formele richtlijnen ben ik het volkomen met je eens
en in dit geval van paul zijn situatie (staat overigins wel omschreven in crow-maar totaal onwerkbaar en onbetaalbaar) heeft hij toch een verstandige beslissing kortgesloten
Had het ooit eerder gelezen, dat bizarre (bijna) ongeval.
Maar is dat niet zoiets als beweren dat mijn oma 102 jaar oud werd terwijl zij rookte.
Je hebt altijd uitzonderlijke gevallen, en situaties die je (onmogelijk) kunt voorzien. Maar de richtlijn blijft dat iedereen zich aan 96b (voor zo goed als als dat mogelijk is) houd.
Lijkt me niet slim om die uitzonderlijke gevallen te bespreken alsof het crow 96b geen zin heeft of dat het onoverzichtelijk voor de weggebruiker zou zijn.
Maar goed buiten alle formele richtlijnen ben ik het volkomen met je eens

en in dit geval van paul zijn situatie (staat overigins wel omschreven in crow-maar totaal onwerkbaar en onbetaalbaar) heeft hij toch een verstandige beslissing kortgesloten
ik klim liever ... dan werken
- treespotter
- Prinses Irene
Helemaal waar.dennis wrote:en in dit geval van paul zijn situatie (staat overigins wel omschreven in crow-maar totaal onwerkbaar en onbetaalbaar) heeft hij toch een verstandige beslissing kortgesloten
Waar ik alleen voor wil waarschuwen (en ik zeg niet dat je de richtlijnen moet negeren) is het volgende.
Stel je eens voor dat er in de Treeworker richtlijn omschreven zou staan dat je elke tak onder een hoek van 10 graden en 4 centimeter buiten de stam zou moeten afzagen, dan zou dit waarschijnlijk redelijk correct zijn voor meer dan 20% van alle snoeiwerk. Zo zie ik de CROW. Hierin wordt een situatie genoemd en daar moet je je aan houden.
Wanneer je zou kijken naar de werkelijke situatie en zou zeggen, blijf tijdens het zagen buiten de takkraag en zaag de tak zo veel mogelijk haaks op de tak af dan zit je waarschijnlijk voor 99% van het snoeiwerk goed. Zo zou je ook de inzet van verkeersbegeleidende maatregelen moeten zien.
Volgens mij heeft dat niets te maken met een rokende oma van 102 jaar, maar met het inschatten van de werkelijke situatie in het veld.
Jij geeft gelukkig zelf ook al aan dat de werkoplossing bij de Palustrissen een betere oplossing is dan de CROW richtlijn (al denk ik dat de gevonden oplossing een enorme overkill is bij die kleine boompjes).
smeetshandelsonderneming onder voertuigen en dan diversen.
- treespotter
- Prinses Irene
Dat zou toch op zijn minst een werkende link kunnen zijn. Of is dit spam...
spam zeker niet, ken de policy hier (nog) niet voldoende, sommige fora dulden geen links, dus vandaar. Als je www er voor zet en nl er achter, kom je een heel eind.
kwam het toevallig tegen en had net dit topic bekeken, vandaar......
Zal me weer tot lezen beperken, merk na mijn eerste post dat dit toch veiliger voelt hier.

kwam het toevallig tegen en had net dit topic bekeken, vandaar......
Zal me weer tot lezen beperken, merk na mijn eerste post dat dit toch veiliger voelt hier.
- treespotter
- Prinses Irene

Je kunt je berichtje zelf nog aanpassen door op jou bericht in de rechterbovenhoek op 'edit' te drukken.
deze jongens hebben vanmorgen voor mijn neus een bord gezet, om te onthouden missschien:
trafic service Nederland http://www.tsvs.nl/
trafic service Nederland http://www.tsvs.nl/