handig

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
User avatar
Roel
Treehugger
Treehugger
Posts: 485
Joined: 21 May 2006, 20:01
Location: De Moer

handig

Post by Roel »

Weet niet zeker of het helemaal goed werkt. in het filmpje ziet het er wel gemakkelijk uit :o

http://www.treeworker.co.uk/acatalog/Ar ... Tools.html
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Post by ivo »

als je zo'n ding gaat gebruiken, gooi dan wel blokken naar beneden, en geen schijfjes zoals op de foto's.
je kan natuurlijk ook een extra lijntje mee naar boven nemen, kan de grondman(nen) ook het blok er aftrekken, scheelt weer een hoop rotzooi aan je gordel!
joren
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 51
Joined: 04 Apr 2007, 19:05
Location: haarlem
Contact:

Post by joren »

weet niet of het werkt ziet er wel leuk uit gebruik liever een
klein velheveltje is veel lichter dan die toep die je mee moet slepen
voor die prijs ga je het ook niet even uitproberen
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Post by ivo »

yep,maar voor een materiaalgeile boomverzorger is het een "must have"!
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Post by Pietje »

Ik denk dat Thijs opnieuw zou zeggen:

"geneuzel! touw boven wig onder en zagen met die handel! 8) "

en dan ben ik het met hem eens...! Dat ding is nog zwaarder dan je kettingzaag. :-(
User avatar
Thijs
Moderator
Moderator
Posts: 751
Joined: 24 Apr 2006, 23:07
Location: Hoogeveen
Contact:

Post by Thijs »

ben het allemaal met me zelf eens :D

wat een gekloot omdat ding mee tenemen.(de grote zaag heeft hij ook al niet meer bij zich dus ik weet niet wat zwaarder is : af en toe een beetje kloten met een blok hout of steeds die 66 naar boven slepen) heb ook die "boor"een keer geprobeert maar dat is ook maar niks dan ben je een halve dag aan het ratelen en dan wil dat stuk hout nog niet vallen omdat je hem net niet genoeg overkrijgt. was ook niet echt wat en nog een scherp rot puntje aan dat ding ook.

met andere worden pak een mooi dun vanglijntje knoop dat ding er in, want je komt er toch langs! en laat je grondman hem er afroppen.

maar over dit engelse ding is volgens mij wel wat nagedacht. wil het wel een keer aan het werk zien. tis toch weer nieuw spul he 8)
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
Lars
Nieuw
Nieuw
Posts: 1
Joined: 26 Jul 2007, 13:19
Location: Apeldoorn

Blocdriver

Post by Lars »

Beste kijkbuiskinderen.... Om uit te vinden of dit werkt, nodig ik jullie van harte uit op de demodagen 2007 op stand nummer 348 om dit zelf te proberen. Wij zorgen voor twee pittige blokken hout en een blocdriver.
Voor degene die niet zolang kunnen wachten.. er liggen er twee in Nieuw Milligen. Ik ben erg benieuwt wat jullie ervan vinden en nee je moet het ding niet aan je gordel willen hangen want daar is ie echt te zwaar voor. Bij het afblokken van grote stamdelen blijft het apparaat boven op het blok staan net zolang tot dat je hem nodig hebt. als het blok van de stam af valt blijft het apparaat daar gewoon staan.

Zie jullie op stand 348 11 September tm 13 September
Lars

Ps: de koffie staat klaar........ :wink: [Vakfreaks leven bij de gratie van een ander.....]
Post Reply