ETW examen, pittig?

Nieuws! Heb je iets nieuws? Dit is de plek.
Post Reply
noel2512
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 150
Joined: 06 Jun 2009, 22:09

ETW examen, pittig?

Post by noel2512 »

Volgende week op examen voor ETW, slagen er niet veel de eerste keer, dacht gemiddeld 60%. Hoe ging dat bij Jullie?
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: ETW examen, pittig?

Post by boomverzorgingbruno »

beste
ik heb die vraag hier ook gesteld maar heb toen niet veel deugdelijke antwoorden gekregen .
hoop dat die er nu wel komen zodat ook ik volgend jaar weet waar ik me moet aan vast houden
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: ETW examen, pittig?

Post by treespotter »

Vergeet niet dat dit examen is bedoeld om duidelijk te maken wie wel of wie niet over voldoende kennis beschikt om de boomverzorgingswerkzaamheden adequaat uit te voeren.
Wanneer je voor het examen staat wil je natuurlijk slagen, maar reken maar dat de Treeworkers in de markt niet graag zien dat 98% al bij de eerste keer slaagt. Dan zou je je toch met recht af kunnen vragen of het certificaat wel 'iets' waard is.
Maar... Wij moeten als instructeurs er echter wel voor zorgen dat de kandidaten voldoende in 'het rugzakje' hebben zitten om het examen met goed gevolg af te leggen. Een goede opleiding kan er echt voor zorgen dat die 60% zonder problemen naar de 80% zal kunnen gaan.
User avatar
Joris
Treehugger
Treehugger
Posts: 431
Joined: 03 Feb 2009, 16:04
Location: Sint Katelijne Waver (B)
Contact:

Re: ETW examen, pittig?

Post by Joris »

het succes van een examen is rechtstreeks gerelateerd aan de kwaliteit van de wijze van lesgeven! Het is voor de lesgever de beste evaluatie die hij of zij kan krijgen om aan te tonen hoe de kennis is overgebracht tijdens het academiejaar.

Althans dat is wat ze mij hebben wijsgemaakt tijdens mijn lerarenopleiding. ( Sport en Engels, niets met bomen) :wink:
Post Reply