Vlooien en coniferen ?!?

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
Post Reply
User avatar
Greenman
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 102
Joined: 22 Apr 2010, 23:29
Location: Gent (Belgie)

Vlooien en coniferen ?!?

Post by Greenman »

Gisteren zat ik op een boerderij waar de mensen die er wonen een poes hebben.
Ik vraag hen of ze niet teveel last hebben van vlooien en ze vertellen me dat ze sinds ze daar wonen
nog nooit last hebben gehad van vlooien.
Iemand die bij ons zit zegt me dat ik rond mij moet kijken en dat er geen coniferen te vinden zijn in de buurt.
Dat blijkt inderdaad het geval.
Hij beweert dat er dus een link is tussen vlooien en coniferen.
wel coniferen= wel vlooien
geen coniferen = geen vlooien
Het heeft misschien weinig met boomverzorging te maken, maar ik vind het toch een interessant gegeven.
Zou er een zekere waarheid zitten in hetgeen de man beweerd ?
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Vlooien en coniferen ?!?

Post by treespotter »

Mmmm, dat lijkt mij erg ver gezocht. Het is volgens mij niet zo dat vlooien een conifeer inspringen om van hun gastheer naar een ander te 'reizen'.
Ik denk dat het anders is. Zal het niet zo zijn dat de bewoners in het nieuwe huis geen tapijt meer hebben maar vaste vloerbedekking als parket, laminaat of plavuizen? De neten van de vlooien blijven makkelijker achter in tapijt en hierdoor is de kans op herhalingsbesmetting groter.
Zou het zo kunnen zijn dat mensen met tapijt in huis grote coniferenliefhebbers zijn? :lol:
Mikwi
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 62
Joined: 27 Mar 2010, 13:43

Re: Vlooien en coniferen ?!?

Post by Mikwi »

Vraag jij dat aan al je klanten?
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Vlooien en coniferen ?!?

Post by boomverzorgingbruno »

als ik die lelijke coniferen hagen hier in belgie zie dan krijg ik wel jeuk, maar of dat nu komt door vlooien of gewoon mijn hekel aan die coniferen . 8) 8)
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
Greenman
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 102
Joined: 22 Apr 2010, 23:29
Location: Gent (Belgie)

Re: Vlooien en coniferen ?!?

Post by Greenman »

Mikwi wrote:Vraag jij dat aan al je klanten?
:lol: Het waren geen klanten maar vrienden die nog niet zo lang op de boerderij wonen en vroeger in de stad last hadden van vlooien (het is te zeggen : de kat had last van vlooien).
En voor alle duidelijkheid: nee, ik vraag dat niet aan mijn klanten.
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

Re: Vlooien en coniferen ?!?

Post by tarzan »

Zoals jullie weten woon ik op een boerderij met katten en honen en ZONDER coniferen! Onze honden en katten worden wel degelijk behandeld tegen vlooien omdat deze anders op ons gaan zitten.

Wat ik toe wil voegen is dat ik het idee heb dat kastanje bomen op boeren erven bijna geen last hebben van mineermot en bloedingsziekte. Terwijl er overal om ons heen deze bomen staan te lijden. Strontlucht waar deze gevoelige beestjes niet tegen kunnen? Het argument groeiplaats vind ik niet echt steekhoudend meer. Ook kastanjes in zeer goede groeiplaatsen in de stad hebben last en kastanjes met mindere groeiplaats op de boerderij hebben geen last.

Groet Tarzan Frans
groet van Tarzan
herman
Nieuw
Nieuw
Posts: 7
Joined: 05 May 2009, 23:04

Re: Vlooien en coniferen ?!?

Post by herman »

wellicht heeft de hogere ammoniakconcentratie hier mee te maken?
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: Vlooien en coniferen ?!?

Post by Tamil »

:) Denk dat inderdaad mensen met een slange-den in de tuin ook last van vlooien kunnen hebben, kortom boomverzorgers hebben niets met de 70's omdat er vage boomsoorten werden aangeplant die nu uit elkaar vallen, lelijk worden, net als dat tapijt wat er al veel te veel jaren ligt en vol met vlooien zit :D

En betreft de mineer-mot : Laten we allemaal strontpotten op gaan hangen (leuk voor in de stad) :mrgreen: :mrgreen:
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Vlooien en coniferen ?!?

Post by Pietje »

Tamil wrote:En betreft de mineer-mot : Laten we allemaal strontpotten op gaan hangen (leuk voor in de stad) :mrgreen: :mrgreen:
... brengt de mens weer een beetje terug naar den "natuur" :lol:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Post Reply