Opleiding Boomtechnisch adviseur

Nieuws! Heb je iets nieuws? Dit is de plek.
Phille
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 27 Mar 2008, 00:17
Location: herselt

Re: Opleiding Boomtechnisch adviseur

Post by Phille »

Vragen stellen staat altijd vrij zowel hier als op een cursus.
En geloof me als docent is er niets interessanter als mensen die veel vragen hebben dan is de interesse groot.
Ga ervoor
ER ZIT MEER IN HET HART VAN EEN BOOM DAN WAT DE BIJL KAN BLOOTLEGGEN
User avatar
Joris
Treehugger
Treehugger
Posts: 431
Joined: 03 Feb 2009, 16:04
Location: Sint Katelijne Waver (B)
Contact:

Re: Opleiding Boomtechnisch adviseur

Post by Joris »

@ Phillle, ja da is waa!! 8)
@ philippe: als je vragen hebt over dergelijke zaken vind je op dit forum een ongekende bron aan ervaring en deskundigheid! De mensen die ik via dit forum heb leren kennen hebben samen een enceclopedie aan kennis die je in geen enkele cursus terug vind! En dat is nou net wat ik zo zalig vindt aan de boomverzorging binnen een dergelijke groep, je kan elkaar helpen op punten zonder daar de concurent in te moeten zijn. Als je zo gedreven bent als boomverzorger is het hoog tijd dat je er je hoofdberoep van maakt of met meerdere collegae gaat samenwerken.

voor de rest is het genieten van de mogelijkheid om de pure natuur van bomen te behouden, ongeacht welk stuk papier of cursus je kan voorleggen :D
J
Philippe
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 102
Joined: 26 Oct 2009, 16:16

Re: Opleiding Boomtechnisch adviseur

Post by Philippe »

idd joris,

Ik moet je daar helemaal gelijk in geven.
Ik heb idd heel veel geleerd vanuit deze site.
Daarvoor mijn dank aan jullie allemaal.

Aan phille, mocht je hulp nodig hebben met het samenstellen van een cursus.
Mss kan ik jou ermee helpen.
ik ben namelijk leerkracht geweest in tuinbouw.
Ik heb hier en daar zelf wat dingen samengesteld oa over de boomverzorging.
Ook naar jullie collega's, ik heb hier een programma gemaakt ivm het opzoeken van de gewenste/gepaste boom op basis van bepaalde criteria (standplaats, boomhoogte, etc.
Jullie mogen mij gerust een pm sturen met daarop de criteria gesteld door jullie klant.
Ik zal dan met heel veel plezier jullie een bomenlijst samenstellen.
Oh ja, t'is gebasseerd op het bomenboek van boomkwkerij Van de Berk.

Greetz aan jullie allen en voor zij die er dit weekend aanwezig zijn op de" workshop, tot dan.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Opleiding Boomtechnisch adviseur

Post by treespotter »

Pietje wrote:Dus niks Ballotagecommissie :lol: , maar een goed netwerk opbouwen (opdrachtgever èn opdrachtnemer). Kijk maar eens op http://nl.linkedin.com , dat is een website bedoeld voor het koppelen van netwerken.

(Wolter, nog geen account gemaakt :lol: )
Wat denk jezelf... Jij gaat mij toch niet vertellen dat jij daar wel in afgegleden bent :roll:
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Opleiding Boomtechnisch adviseur

Post by Pietje »

treespotter wrote:Wat denk jezelf... Jij gaat mij toch niet vertellen dat jij daar wel in afgegleden bent :roll:
Nu wil het toeval dat net enige uren geleden ene Niels Raaymakers zich wilde "linken"...: ja dus. (en Henry Kuppen kwam ook al langs :lol: )

Maar goed, niet voor watjes dus. :wink:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Phille
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 27 Mar 2008, 00:17
Location: herselt

Re: Opleiding Boomtechnisch adviseur

Post by Phille »

Bij deze kan ik melden dat na de docentenvergadering bij syntra de opleiding boomtechnisch adviseur is opgeschort tot bij het vinden van de juiste docenten.
ER ZIT MEER IN HET HART VAN EEN BOOM DAN WAT DE BIJL KAN BLOOTLEGGEN
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Opleiding Boomtechnisch adviseur

Post by treespotter »

Pietje toch.
Virtueel netwerken. Nog even en jij gaat met jou virtuele collega's virtuele bomen snoeien bij jou virtuele klanten.
Dan heb ik de juiste bedrijfswagen voor jou.
Attachments
416-MO7187-05.jpg
416-MO7187-05.jpg (9.04 KiB) Viewed 6077 times
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Opleiding Boomtechnisch adviseur

Post by treespotter »

Phille wrote:Bij deze kan ik melden dat na de docentenvergadering bij syntra de opleiding boomtechnisch adviseur is opgeschort tot bij het vinden van de juiste docenten.
Hebben jullie voordat de cursus gepland werd al contact gehad met potentiële instructeurs? Er zal in België toch wel één enthousiaste kennisoverbrenger te vinden zijn.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Opleiding Boomtechnisch adviseur

Post by boomverzorgingbruno »

neen wolter in belgie heerst nog steeds de iedereen is concurent regel .het is eigenlijk erg gesteld , merk dat het de laatste jaren begint te beteren . maar toch
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
WiPe
Treehugger
Treehugger
Posts: 424
Joined: 13 Dec 2007, 20:28
Location: Oost-Vlaanderen

Re: Opleiding Boomtechnisch adviseur

Post by WiPe »

Ik denk niet dat dat concurrentiegevoel het grootste probleem is.
Lesgeven bij Syntra impliceert dat je alleen betaald wordt voor de uren dat je les geeft, maar niet voor de lesvoorbereidingen die je maakt. Dat kan je op drie manieren oplossen:
-of je maakt je lesvoorbereidingen in je vrije tijd, waardoor je nauwelijks iets verdient,
-of je bereidt de les niet voor en geeft les uit de losse pols, met als gevolg dat de kwaliteit lager is dan zou kunnen,
- of je bedankt voor de eer.

Bovendien ben je nooit zeker dat als je een jaar les geeft dat je het nadien nog gevraagd wordt. Tijd investeren om een lespakket samen te stellen dat nadien verloren is werkt ook niet echt motiverend.
Last edited by WiPe on 28 Aug 2010, 19:13, edited 1 time in total.
Boompje groot, plantertje dood?
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
Phille
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 27 Mar 2008, 00:17
Location: herselt

Re: Opleiding Boomtechnisch adviseur

Post by Phille »

idd Wim
maar na rijp beraad hebben ze beslist om niet dezelfde fout te maken als bij de opstart van de cursus boomverzorger en wordt er enkel gestart wanneer men de juist persoon heeft die dan ook nog eens genoeg gemotiveerd is voor een gans jaar
Heeft niks met concurrentie te maken hoor.
Laten we ons eerst focussen op een kwalitatieve cursus boomverzorging en de rest volgt vanzelf wel.
ER ZIT MEER IN HET HART VAN EEN BOOM DAN WAT DE BIJL KAN BLOOTLEGGEN
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Opleiding Boomtechnisch adviseur

Post by treespotter »

WiPe wrote:Bovendien ben je nooit zeker dat als je een jaar les geeft dat je het nadien nog gevraagd wordt. Tijd investeren om een lespakket samen te stellen dat nadien verloren is werkt ook niet echt motiverend.
Ik wilde nog een andere optie voorstellen. Zorg ervoor dat je een uur of dagprijs hebt waarmee je uitkomt inclusief voorbereiding, maar wanneer ik jou laatste opmerking lees dan kan ik mij inderdaad voorstellen dat je twijfels hebt om mee te werken.
Post Reply