Kastanjemineermot potten!

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
User avatar
JohnnY
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 201
Joined: 16 Jun 2007, 18:58
Location: Winschoten
Contact:

Kastanjemineermot potten!

Post by JohnnY »

Hallo luitjes,
zowel bij de LB als bij het NK heb ik van die potten gezien waar ze kastanjemineermotten deden vangen wie heeft meer info??? is er een website over of waar zijn ze verkrijgbaar.

Groetjes
Groeten Johnny van Vliet

Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.
joren
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 51
Joined: 04 Apr 2007, 19:05
Location: haarlem
Contact:

Post by joren »

hee johnny

ik heb voor school toen een onderzoek moeten doen met met feromoon stoffen in potten en plakstrips ik heb
nog wel wat info voor je dus als je een mail heb stuur heb dan even naar me toe dan kan je het zo krijgen
staat in hoe en wat het doet
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Post by Pietje »

Ton Stokwielder van Storix is fanatiek aan het handelen in deze potjes.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
thomas
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 114
Joined: 07 May 2007, 12:23
Location: Nijmegen
Contact:

Post by thomas »

En ze werken perfect! Nu is het seizoen wel voorbij, maar tot vorige week vingen ze nog steeds mannetjes als de beste. Hopelijk zijn nu alle mineermotten maagd.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

Let wel op dat je er bij verteld dat het gaat om een proef.
Wij weten allemaal dat het bakje vol zit met kereltjes die hun 'je weet wel' achterna vliegen, maar ik heb vorige week gehoord dat het zo schijnt te zijn dat er voor de feromoon lokstof geen toelating is als bestrijdingsmiddel.
Gebruik het dus onder het mom van onderzoek en het mag wel. Wat hier echter de restricties zijn dat weet ik ook niet precies.
Post Reply