ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Als je een boomverzorger, stagair zoekt of bijvoorbeeld zelf een klus in de aanbieding hebt. Noem in je titel de plaats indien relevant.

Moderator: geert7

User avatar
callum-aan
Treehugger
Treehugger
Posts: 311
Joined: 25 Nov 2008, 17:21
Location: Malden
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by callum-aan »

treespotter wrote:.
Het gaat hier niet om inhuur. Die zesendertig euro is het bedrag wat de gemeente betaalt voor de werkzaamheden.
Het zijn 2 dingen. Frans vroeg wel iemand om voor 36 euro te werken. Inhuur dus.
Als een collega een klus heeft en vraagt of iemand zin en tijd heeft om voor 36 euro te werken kan ik me goed voorstellen dat veel collega's dat wel willen doen, zeker de collega's die korter in het vak zitten of slap in het werk.
Dat een opdrachtgever (gemeente) maar 36 euro over heeft voor dit werk is inderdaad niet fair.
Maar als ik ingehuurd wordt in onderaanneming. Lijkt het mij logisch dat de persoon die mij inhuurt er ook nog een paar euro's aan overhoudt.
Nu moet Frans dus mensen vragen om voor 36 euro te werken Maar hij verdient hier dus per saldo niets aan. Dat Frans dit werk toch wilt doen is zijn zaak en heeft hij misschien goede redenen voor.

Misschien moeten ETW-ers een bond oprichten om prijzen en honoraria af te spreken maar of dat gaat lukken met zoveel zelfstandige geesten? Misschien moet er op de ETW opleiding ook aan dit soort zaken aandacht besteed worden?
Me transmitte sursum Caledoni!!
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by Tamil »

En wellicht een idee voor kleinere bedrijven te kijken omzet cijfers bij elkaar te gooien om zo ook grotere klussen in eigen/of dan samen aan te kunnen nemen bij gemeenten! die graag dit werk doen!

Ohja: Ik ben geen ETW' er uit eigen overweging, Maar als ik dat wel zou zijn zou ik iig kijken om Frans tenminste 1 dag uit de brand te helpen!
User avatar
Alexander
Moderator
Moderator
Posts: 464
Joined: 26 Apr 2006, 18:27
Location: Haarlem
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by Alexander »

Om effe het misverstanden de wereld uit te helpen; het werk is voor een groot bedrijf wat het boombestek heeft in die gemeente. En nu heeft dat bedrijf frans gevraagd om een snoeiploeg te leveren.
Dat bedrijf is eindverandwoordelijk, en bij de inhuur is niets te verwijten als het gaat om weg afzettingen of iets dergelijks.

Zolang gemeentes de goedkoopste aanbieder moet nemen, zullen grote bedrijven het boombestek in handen hebben.
En dan kunnen we allemaal gaan springen en boe roepen, maar ik zie daar het nut niet van in als de gemeentes zich aan die regels moeten houden.
Ik hark,, dus ik leef.
User avatar
Alexander
Moderator
Moderator
Posts: 464
Joined: 26 Apr 2006, 18:27
Location: Haarlem
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by Alexander »

Leuk bedacht, maar helaas Tamil.
Om als voorbeeld te geven Gemeente Haarlem.

De gedadigde dient in de laatste 3 afgesloten boekjaren voorafgaande aan de datum een jaaromzet hebben van tenminsten €3.000.000,-
En bij een combinatie van 2 aanmemers dient een minimale jaaromzet van €4.500.000,- te zijn bereikt.
Bij een combinatie van 3 of meer €6.000.000,-


Dus dan zouden we wel met een hele grote groep Treehuggers een combie moeten maken om daar aan te voeldoen.
Ik hark,, dus ik leef.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by treespotter »

Dat een gemeente zichzelf zo tekort kan doen door dit soort eisen te stellen. Ach... Dit soort opdrachtgevers en grote aannemers zullen waarschijnlijk wel ergens een gezamenlijke rekening hebben op de Kaaiman Eilanden :lol:
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by Pietje »

EN NOU ZWEMMEN JIJ!
(sorry, jongens, effe off topic)
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by Tamil »

:? dus we zouden met 25 zzper,s moeten inschrijven uitgaande van een gemiddelde van 80.000euro jaaromzet hmm :mrgreen: dat word lastig.

Wat is eigenlijk de achterliggende gedachte van zo'n gemeente?
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by treespotter »

Dat alleen de vriendjes kunnen inschrijven.

De gemeente zal zich waarschijnlijk onterecht verschuilen achter het zo groot mogelijk moeten aanbesteden. Dat is jammer omdat dit na wat creatief 'boekhouden' echt niet nodig is.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by ludovanmil »

He Tarzan,
Hoe klinkt ETW-er i.o.
Waarbij het laatste staat voor in opleiding.
Heb wel al 'allerlei' deelcertficaten = klimmen en zagen / hoogwerker / zware velling / VCA / begeleidingssnoei etc.
Het gaat toch vooral om het vakkundig en veilig afzagen van takken neem ik aan !?

Lijkt het je wat ??
Heb nog wel enkele dagen vrij en ben geinteresseerd.
Ik hoor het wel.

Ludo van Mil
ETW-er i.o.
User avatar
NannoB
Treehugger
Treehugger
Posts: 483
Joined: 28 Dec 2009, 10:40
Location: Bennekom
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by NannoB »

ludovanmil wrote:He Tarzan,
Hoe klinkt ETW-er i.o.
Waarbij het laatste staat voor in opleiding.
Heb wel al 'allerlei' deelcertficaten = klimmen en zagen / hoogwerker / zware velling / VCA / begeleidingssnoei etc.
Het gaat toch vooral om het vakkundig en veilig afzagen van takken neem ik aan !?

Lijkt het je wat ??
Heb nog wel enkele dagen vrij en ben geinteresseerd.
Ik hoor het wel.

Ludo van Mil
ETW-er i.o.
bel anders even met Frans:

Frans 06-24656043
f@tarzan.EU
User avatar
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 759
Joined: 26 Jan 2009, 19:51
Location: Eindhoven
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by dennis »

Alexander wrote:Om als voorbeeld te geven Gemeente Haarlem.

De gedadigde dient in de laatste 3 afgesloten boekjaren voorafgaande aan de datum een jaaromzet hebben van tenminsten €3.000.000,-
En bij een combinatie van 2 aanmemers dient een minimale jaaromzet van €4.500.000,- te zijn bereikt.
Bij een combinatie van 3 of meer €6.000.000,-
Dit is overigens wel een serieuze bestek's-eis, vaak is het wat milder.Zal ook wel een flink bestek gaan. Denk dat er logistiek gezien ( Haarlem dan ) nog geen 5 inschrijvingen zijn geweest die aan zo'n eis kunnen voldoen. Ra Ra wie hem heeft :lol: :lol:
ik klim liever ... dan werken
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by Pietje »

Kunnen we elkaar niet gewoon een paar factuurtjes heen en weer sturen van een paar miljoen? Dan ben je zo bij de gevraagde omzet?
(dat de winst een beetje achterblijft.... :lol: )
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by treespotter »

De belastingdienst maakt jou dan vast "ondernemer van het jaar" :lol:
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by Tamil »

:mrgreen: zou jij niet uhh :wink:
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by KIMME »

callum-aan wrote:
treespotter wrote:.
Het gaat hier niet om inhuur. Die zesendertig euro is het bedrag wat de gemeente betaalt voor de werkzaamheden.
Het zijn 2 dingen. Frans vroeg wel iemand om voor 36 euro te werken. Inhuur dus.
Als een collega een klus heeft en vraagt of iemand zin en tijd heeft om voor 36 euro te werken kan ik me goed voorstellen dat veel collega's dat wel willen doen, zeker de collega's die korter in het vak zitten of slap in het werk.
Dat een opdrachtgever (gemeente) maar 36 euro over heeft voor dit werk is inderdaad niet fair.
Maar als ik ingehuurd wordt in onderaanneming. Lijkt het mij logisch dat de persoon die mij inhuurt er ook nog een paar euro's aan overhoudt.
Nu moet Frans dus mensen vragen om voor 36 euro te werken Maar hij verdient hier dus per saldo niets aan. Dat Frans dit werk toch wilt doen is zijn zaak en heeft hij misschien goede redenen voor.

Misschien moeten ETW-ers een bond oprichten om prijzen en honoraria af te spreken maar of dat gaat lukken met zoveel zelfstandige geesten? Misschien moet er op de ETW opleiding ook aan dit soort zaken aandacht besteed worden?
prijsafspraken zijn bij wet verboden en daar wordt je zwaar op afgerekend. Als ik me niet vergis heeft een groot nederlands bedrijf uit de boomverzorging daar al eens een veroordeling mee opgelopen waar ze nu nog steeds de gevolgen van dragen. Maar dat heb ik gehoord en weet dus niet echt iets concreets.

Wolter heeft ook gelijk, het zijn de etw 'ers meestal die erg veel onder de prijs werken omdat zij kost wat kost hun opleiding willen terug verdienen en daardoor zwaar gaan concurreren. Op dit moment kost het ETW certificaat bij ons handenvol geld, zonder dat je er iets mee kan verdienen. Het is een erg duur bewijs dat je iets kent van boomverzorging.
ETW is enkel goed als elke activiteit welke met boomverzorging en dergelijke te maken heeft verboden wordt zonder het certificaat. Zonder dat ben je met ETW niets en daarin heb ik dezelfde mening als tamil.
Zoals paul ook aangeeft is het niet meer dan normaal dat het bedrijf dat jou inhuurt ook iets verdient aan jou activiteit, waaraan jij ook verdient.
Een bedrijf dat niets aan z'n werknemers of activiteiten verdient leeft niet lang en kan jou dus bijgevolg ook niet meer inhuren wat onrechtstreeks dan ook nadelig is voor jou.
Ik vind dat het idee van frans om hier collega's te vinden die voor hem willen werken enkel maar kan toegejuicht worden. het geeft het forum extra aandacht en dus ook de boomverzorging. geen forum om wat te lullen over bomen , maar dat ook een beetje meer voor je doet snap je. het is een meerwaarde zonder twijfel.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
User avatar
NannoB
Treehugger
Treehugger
Posts: 483
Joined: 28 Dec 2009, 10:40
Location: Bennekom
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by NannoB »

KIMME wrote:[
.....
Ik vind dat het idee van frans om hier collega's te vinden die voor hem willen werken enkel maar kan toegejuicht worden. het geeft het forum extra aandacht en dus ook de boomverzorging. geen forum om wat te lullen over bomen , maar dat ook een beetje meer voor je doet snap je. het is een meerwaarde zonder twijfel.
Bij deze woorden kan ik me alleen maar aansluiten. De openheid over tarief mag wat mij betreft ook via de PM, iets meer inhoud over de klus is echter wel fijn.
enricovanwees
Treehugger
Treehugger
Posts: 331
Joined: 07 Oct 2010, 22:50
Location: Lelystad
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by enricovanwees »

dag frans, helaas heb ik geen etw (nog) ik hoop een bedrijf te vinden dat mij hiermee wil helpen (sponseren) heb wel vca en klimmen 1. Ik ben ook geen zzp-er, maar kan evt via een uitzendburo wel als boomverzorger ingezet worden. Onlangs heb ik te horen gekregen dat na 3 jaar mijn contract vanwege de recessie niet verlengd wordt na 28-2-2011. Lelystad amstelveen is ondanks de files best wel te overzien. Mocht je interesse hebben om mij in dienst te nemen, mail me of je kan me ook bereiken via bouke.
Enrico van Wees.
Wees groen en boom verzorging, be green and treecare.
ErikSint
Treehugger
Treehugger
Posts: 320
Joined: 14 Sep 2010, 17:07
Location: Bergeijk

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by ErikSint »

Voor hoeveel schrijft een bedrijf zoals BTL of Pius een boomverzorger weg per uur in zijn aanneemsom? Ik hoor inderdaad dat een hoop zzp'ers zichzelf tussen de 35 en de 50 euro per uur wegschrijven op een klus.

Zelf ben ik in loondienst bij een redelijk groot bedrijf en ik moet zeggen in loondienst is het sowieso geen vetpot. Het is in deze tijd ook meoilijk om te onderhandelen of zelfs aan de bak te komen ergens. Waardoor het ook moeilijk is om de de klussen waar minder voor betaald word te laten liggen. De klussen die ik er naast bij neem maakt het totaalbedrag per maand nog enigzins fatsoenlijk.

Gegroet, Erik

ps. ik heb helaas zelf geen tijd frans.
daar kun je boom op zeggen
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by Steven »

van werken word je niet rijk....
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
timo
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 956
Joined: 11 May 2010, 13:19
Location: Tiel
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by timo »

Steven wrote:van werken word je niet rijk....
ligt eraan hoe hard. maar rijk word je niet in het groen. :( (tenzij je een enorm bedrijf hebt en jij als baas blaft alleen maar naar zijn personeel)
http://www.pendulaboomzorg.nl
Wat als er toch een schepper is?!
User avatar
callum-aan
Treehugger
Treehugger
Posts: 311
Joined: 25 Nov 2008, 17:21
Location: Malden
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by callum-aan »

En wat vergeten we hier weer?

Rijk wordt je van het naar je zin hebben, gezond zijn, fijne mensen om je heen en tevreden zijn. En dan heb je nog maar een klein beetje geld nodig. Kan bij een baas dus ook prima voldoende zijn. :wink:
Me transmitte sursum Caledoni!!
User avatar
timo
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 956
Joined: 11 May 2010, 13:19
Location: Tiel
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by timo »

callum-aan wrote:En wat vergeten we hier weer?

Rijk wordt je van het naar je zin hebben, gezond zijn, fijne mensen om je heen en tevreden zijn. En dan heb je nog maar een klein beetje geld nodig. Kan bij een baas dus ook prima voldoende zijn. :wink:
daar sluit ik mij bij aan callum-aan. rijk van GEEST 8)
http://www.pendulaboomzorg.nl
Wat als er toch een schepper is?!
ErikSint
Treehugger
Treehugger
Posts: 320
Joined: 14 Sep 2010, 17:07
Location: Bergeijk

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by ErikSint »

geld maakt inderdaad niet gelukkig, het kan echter wel helpen :p
mooi nieuw klimlijntje of katrolletje op zijn tijd, erik weer blij
daar kun je boom op zeggen
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by treespotter »

:lol:
Nieuwe katrolletjes of andere gadgets maken iedereen blij. En dat is echt alleen maar mogelijk met een paar centen.
Post Reply