Gestolen gereedschappen terugkrijgen

Nieuws! Heb je iets nieuws? Dit is de plek.
Post Reply
User avatar
Hindry
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 78
Joined: 12 Jul 2010, 00:17

Gestolen gereedschappen terugkrijgen

Post by Hindry »

Via de nieuwesbrief 29 juli 2010 van de VHG het volgende bericht.
Je weet niet of je spulletjes erbij zitten maar het is de moeite waard.

Politie van Tubbergen vraagt uw medewerking

De politie van Tubbergen (Overijssel) is recent een partij van veertig handgereedschappen op het spoor gekomen, waarvan vermoed wordt dat deze bij inbraken bij hoveniersbedrijven zijn gestolen. Het gaat om diverse soorten machines van het merk Stihl. De politie heeft een overzicht gemaakt van de registratienummers, die door de fabrikant op de gereedschappen zijn aangebracht. Mocht u onlangs getroffen zijn door een inbraak, waarbij handgereedschappen zijn buitgemaakt en beschikt u nog over de registratienummers van deze gereedschappen, dan kunt u contact opnemen met de politie van Tubbergen. Contactpersoon is Klaas Kuik. Vermeld in uw mailbericht uw volledige naam en adresgegevens.
E-mailadres: klaas.kuik@twente.politie.nl

Groet, Hindry
Groet, Hindry
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Re: Gestolen gereedschappen terugkrijgen

Post by densmee »

misschien moeten ze naar een dealer gaan.
deze gegevens worden toch allemaal opgeslagen bij de dealers
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
User avatar
Hindry
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 78
Joined: 12 Jul 2010, 00:17

Re: Gestolen gereedschappen terugkrijgen

Post by Hindry »

Bij mij hebben de "boeven" 3 tophandles en een elektrische snoeischaar ongevraagd meegenomen in oktober 2009. Hopelijk ligt dat nu daar op mij te wachten. Misschien samen met die boefjes. Mag ik misschien nog even met ze "praten". Je wordt er niet vrolijk van, en zeker als je zit wat de verzekering wel niet uitkeert aan astronomisch bedrag. Misschien zijn er meer slachtoffers. Dan zeg ik: reageer!!!
Groet, Hindry
User avatar
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 759
Joined: 26 Jan 2009, 19:51
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Gestolen gereedschappen terugkrijgen

Post by dennis »

ik zeg handen eraf zagen. nee ik hoop idd dat jou zaagjes daar nog bij liggen.
Wat haal je trouwens in je hoofd om een collectie van 40 2de handszagen op de plank te hebben, de boefjes :cry:
ik klim liever ... dan werken
User avatar
klimgeitebreier
Nieuw
Nieuw
Posts: 48
Joined: 02 Sep 2008, 21:20
Location: apeldoorn

Re: Gestolen gereedschappen terugkrijgen

Post by klimgeitebreier »

densmee wrote:misschien moeten ze naar een dealer gaan.
deze gegevens worden toch allemaal opgeslagen bij de dealers
Dat hebben ze reeds 4 weken geleden gedaan. Stihl Benelux is door een special task force gevraagd om van een partij in beslag genomen machines en chassis nummers van klant namen te voorzien. Stihl weet precies welke chassisnummers aan welke dealer geleverd zijn. Vrijwel alle betrokken dealers hebben een lijst gekregen met chasis nummers waar vervolgens weer door de dealers een naam van een klant is aan gehangen.

Dit ging om 180 in beslag genomen machines in Duitsland en deze zijn een gedeelte van 900 gestolen en verhandelde machines. Van veel van de in beslag genomen machines zijn dus de oorspronkelijke eigenaren bekend......maar daarmee heeft nog niemand een machine terug gekregen en of dat gaat gebeuren is ook nog maar zeer de vraag. :?

Allereerst moet je als gedupeerde aangifte hebben gedaan met de chassis nummers van jou gestolen machines.....zoniet jammer!!
Heb je jou gestolen machines bij de verzekering opgegeven en hebben ze bij hoge uitzondering ook eens een schijntje uitgekeerd,......dan zijn de geconfisqueerde machines nu eigendom van de verzekeringsmaatschappij. :mrgreen:
De opslag van de in Duitsland in beslag genomen machines heeft ook nog geld gekost en wel 50 cent per machine per dag.....en voordat die machines worden vrijgegeven zal ook dat en het transport eerst betaald moeten worden.

Eeen aantal gezamelijke Stihl dealers heeft geprobeerd te bemiddelen met de duitse politie en de taskforce in Zwolle, maar omdat de dealers in dit geval nog de eigenaren nog de gedupeerde zijn (een enkele uitzondering daar gelaten) zijn zij geen gesprekspartner voor politie en justitie.

om moedeloos van te worden :(
User avatar
Freerk
Treehugger
Treehugger
Posts: 353
Joined: 11 Mar 2007, 13:47
Location: Zwolle

Re: Gestolen gereedschappen terugkrijgen

Post by Freerk »

Bij het bedrijf war ik voor werk is er een pooos terug ook in een bus ingebroken, en verschillende Stihl materialen weggehaald. Dus ook even een mailtje gestuurd naar dhr. Kuik. Hierbij de reactie hierop:


Geachte heer,


Helaas is niet gebleken dat het door u opgegeven Stihl gereedschap bij de door ons aangetroffen gereedschappen zat.

Aangiften zijn door de politie landelijk bevraagbaar. Indien in de aangiften de serienummers vermeld staan, waren die bij ons naar voren gekomen. Dit is bij twee machines het geval gebleken. De eigenaren hebben hiervan bericht gehad.

Indien er geen serienummers bekend zijn, is het ondoenlijk om van aangetroffen machines de eigenaren te traceren.



Vriendelijke groet

K. Kuik

Recherche Noord Oost

Houd dus in dat je niet hoeft te reageren. Degenen die aangifte hadden gedaa, en van wie de serienummers bekend zijun, hebben al bericht gehad, en de rest heeft gewoon dikke pech. ;-)
De ene dag een takkedag, dan weer een snipperdag.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Gestolen gereedschappen terugkrijgen

Post by treespotter »

Toen ik 12 jaar geleden mijn bedrijfje begon heb ik besloten om de inhoud niet te verzekeren. Er waren gewoon veel teveel mitsen en maren waaraan je moest voldoen om de boel verzekerd te krijgen en te houden. De verzekerde waarde is de dagwaarde en die is al heel snel NUL.
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Re: Gestolen gereedschappen terugkrijgen

Post by densmee »

treespotter wrote:Toen ik 12 jaar geleden mijn bedrijfje begon heb ik besloten om de inhoud niet te verzekeren. Er waren gewoon veel teveel mitsen en maren waaraan je moest voldoen om de boel verzekerd te krijgen en te houden. De verzekerde waarde is de dagwaarde en die is al heel snel NUL.
nou ja bij mijn collega zijn vorig jaar toch wat dingen gestolen, heel de schuur leeggehaald
alles husqvarna
338xpt
55
371xp 70 cm
272xp
372xpg 38 cm 2 keer
394xp showzaag, getund
en 2 bosmaaiers.

van de uitkering kon hij toch 4 nieuwe motorzagen kopen en een nieuwe bosmaaier.
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Gestolen gereedschappen terugkrijgen

Post by treespotter »

Da's toch mooi.
Ik was wat onduidelijk, maar het ging mij om de verzekering van de inventaris van de auto.
Een dure extra verzekering, het laten inbouwen van een duur autoalarm en dan nog steeds niet verzekerd zijn 'voor de deur' van de eigen woning of onafgesloten op de oprit van de klant tijdens het uitvoeren van het werk. Dan is in al die jaren de niet betaalde premie wel genoeg om al mijn oude motorische gereedschappen te vervangen. :lol:
Huub Ebenau
Nieuw
Nieuw
Posts: 3
Joined: 20 Sep 2010, 22:44

Re: Gestolen gereedschappen terugkrijgen

Post by Huub Ebenau »

Goedemorgen, we hebben de volgende machine nummers kunnen achterhalen:

FS 480 168989133
FS 480 168898408
FS 450 41282000063
HS 81 R 42370112920
BR 600 42820000002


Met vriendelijke groet,

Marc van der Poel=


Oftewel: afgelopen nacht 3 bosmaaiers, een heggenschaar en een bladblazer bij mij weggehaald.
lijkt wel inside information....wat vaak lijkt te gebeuren met ingehuurd uitzendpersoneel.....

Oordoppen, radiodoppen, gelaatsschermen, harnasjes...alles weg. Schade zeker 5000€

Ik was al geemigreerd naar Frankrijk omdat ik na 16 jaar een groen- en boombedrijf gehad te hebben de mentaliteit van de klant maar vooral ook burger niet meer prettig vond. In de jaren 80 was het in de bosbouw veel vriendelijker wellicht ook lomper maar er was iets "bijzonders". Ik hield echter m;n nederlandse bedrijf aan.
Nu houd ik er per 1 januari definitief mee op: de lol is er af! Ik verrek het om de boel te barricaderen.....normaal werken is er niet meer bij of ze jatten weer wat mee. De politie neemt geen aangifte op: alles moet via het internet.
De prijzen worden ook bombastisch laag als je voor de overheid werkt....

Nu ook steeds die kraken bij hoveniers- en bosbouwbedrijven. Alles richting Duitsland en verder.... En wat ik van Walther hoorde: als je machine teruggevonden wordt moet je zo'n 50€ per machine betalen (las in het forum 50 cent per dag).....

Bon courage voor iedereen!!!!
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Gestolen gereedschappen terugkrijgen

Post by Pietje »

Hoi Huub,

Tja, een verhaal waar niemand vrolijk van wordt.
Toch heb ik het idee dat er in de branche bedrijven het wel naar de zin hebben, dus of een emigratie naar Frankrijk de beste oplossing is...?
Al met al sterkte met de laatste loodjes en veel geluk in het warme zuiden!

Overigens kun je vanuit Frankrijk lekker blijven posten natuurlijk :wink:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
ErikSint
Treehugger
Treehugger
Posts: 320
Joined: 14 Sep 2010, 17:07
Location: Bergeijk

Re: Gestolen gereedschappen terugkrijgen

Post by ErikSint »

Er bestaan ook verzekeringen waarbij je gereedschap behalve verzekerd is voor het aankoopbedrag of de dagmarktwaarde (zelf kiesbaar) je ook gegarandeerd vervangend gereedschap snel terugkrijgt zodat je wel door kunt werken.

Voor degene die hun materiaal niet terug hebben gekregen, sterkte :)
groet erik
daar kun je boom op zeggen
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Gestolen gereedschappen terugkrijgen

Post by treespotter »

Alles is te verzekeren Erik. Je kan je zelfs verzekeren tegen een verzekeraar die niet wil uitkeren. De vraag is alleen, hoeveel kost het, wat is het risico en wat krijg je terug.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Gestolen gereedschappen terugkrijgen

Post by Pietje »

treespotter wrote:... en wat krijg je terug.
... en reken maar dat de verzekeraar de lachende derde is... :lol:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
ErikSint
Treehugger
Treehugger
Posts: 320
Joined: 14 Sep 2010, 17:07
Location: Bergeijk

Re: Gestolen gereedschappen terugkrijgen

Post by ErikSint »

heb is meer de constructie van de verzekering die interressant is, normaal is het vrij lang wachten op vergoeding en mogelijk dus ook op nieuw materiaal. ik ken wel een paar zzp-ers die die verzekering al gebruiken. zal eens informeren naar de prijs.

groet e
daar kun je boom op zeggen
Huub Ebenau
Nieuw
Nieuw
Posts: 3
Joined: 20 Sep 2010, 22:44

Re: Gestolen gereedschappen terugkrijgen

Post by Huub Ebenau »

Bonjour! Na een maand heb ik altoos nog geen aangifte kunnen doen! Ondanks het feit dat ik na de diefstal gelijk bij de politie op de stoep stond....ik moest echter internetaangifte doen. Maar deze werd afgewezen omdat ik alsnog persoonlijk aangifte moest doen...Paarse krokodil???? Ook kreeg ik een email van weer een andere politiemedewerker die zei dat voor elk gestolen artikel afzonderlijk internetaangifte moet worden gedaan....
Ach ja, zakte mijn broek 2x achtereen af...
De politie heeft geen enkele interesse om zelfs maar een aangifte op te nemen laat staan om sporenonderzoek te doen.
Overigens: idd is alles te verzekeren maar als puntje bij paaltje komt krijg je echt niet veel uitbetaald. In mijn geval niks.
Bij v d poel waren 130 machines gestolen....waren keurig verzekerd etc. maar bleek achteraf dat er ook een electronisch alarm die in verbining met de meldkamer v d politie staat, moest zijn geweest... Er werd dus 0 euro uitgekeerd....
Huub Ebenau
Nieuw
Nieuw
Posts: 3
Joined: 20 Sep 2010, 22:44

Re: Gestolen gereedschappen terugkrijgen

Post by Huub Ebenau »

Overigens: 1000 euro beloning voor degene die mij m'n tooltjes terug weet te bezorgen, hetzij via een tip......
http://www.ebenau.nl/diefstal.htm
Gelukkig breekt nu echter het zaagseizoen weer aan en m'n zaagjes heb ik gelukkig nog!!!!
Post Reply