Wanneer is iemand een goede boomverzorger?

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
NannoB
Treehugger
Treehugger

Re: Wanneer is iemand een goede boomverzorger?

Post by NannoB »

KIMME wrote:...
Niet aangesproken voelen... liever een boomverzorger die met recht en reden ook toeziet op het welzijn van de bomen in de tuin die hij aanlegt en onderhoudt, dan iemand die in die bomen geraakt en niet weet hoe het werkt..
:!: ik kan proberen dit te verduidelijken, maar dit is waar het om gaat.
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

Ik denk dat we allemaal wel weten wie de goede boomverzorgers om ons heen zijn. Daar heb je oog voor als je tenminste zelf iets of wat in de bomen bezig bent.
We zoeken allemaal ons eigen clubje van collega's om ons heen op die op dezelfde golflengte zitten en katten zo nu en dan wat op anderen die op een andere golflengte werken.

Waar het ons allemaal om gaat als "treehuggers" is dat we het best mogelijke met onze bomen die in ons beheer zijn toevertrouwd voor ogen hebben.

Aan het eind van de dag vind ik het niet belangrijk welke sticker ik op mijn kont heb zitten. Het gaat erom dat je zelf het vertrouwen hebt dat je op een goede manier met de bomen en de natuur bezig bent. Daar zijn geen richtlijnen voor te schrijven of wetten voor te verzinnen en zeker geen controleurs voor te vinden.

Iedere boomverzorger heeft het in zich, alleen komt het er bij sommige wat slordig uit, maar ook die zijn op hun manier goed bezig en leren gaandeweg wel de juiste route te vinden. Daar is dit forum een belangrijk onderdeel bij in mijn ogen en alle bijeenkomsten, klimdagen e.d. zorgen ervoor dat met alle media die we nu hebben mensen dichter bij kennis staan en die ook naar inzicht kunnen toepassen.

reeds :wink:

wouter
- climb fast, move slow -
Tero
Nieuw
Nieuw

Post by Tero »

treespotter wrote:Hoeveel jaren heb jij al een eigen bedrijf Tero.
Neem van mij aan dat wanneer je klein wilt blijven en volop werk hebt en tevreden klanten waar jij telkens terug mag komen omdat JIJ het werk zo geweldig voor hun klaart, dat je dan niet meer zit te wachten op een zoveelste keurmerk.
Ik begin (gelukkig) steeds meer om mij heen te zien dat opdrachtgevers je weer het werk gunnen omdat jij de aangewezen en aanbevolen persoon bent en niet omdat je een stempel op je kont hebt zitten.
Ik ben vijf jaar geleden begonnen. En inderdaad: kwaliteit leveren is het belangrijkste dat er is! Hoeft niet zozeer ik zelf te zijn, maar mijn medewerkers leveren (gelukkig) ook heel goed werk. Er zijn diverse opdrachtgevers die projecten niet in concurrentie uitgeven, maar alleen aan ons.

Persoonlijk erger ik me dood aan "collega's" die werk opleveren dat inhoudelijk compleet onjuist is. Bovendien zou ik het fijn vinden als er een continue manier zou zijn om elkaar kennis op peil te houden. Dat is wat ik zoek in het certificeringssysteem.

Verder ben ik blij met jullie antwoorden! Dat geeft me een mooi beeld van jullie insteek :-).
KIMME
Treehugger
Treehugger

Post by KIMME »

boomverzorgingbruno wrote:hey dit is een leuke .
moeten we niet eerst een eensgezindheid hebben van hoe het moet zijn en gaan een handleiding (eensgezind) en nu komt de kat(ego's) op de koord want jullie(ikzelf ook) vinden allemaal dat je het goed doet .

ik moet eerlijk zijn dat ik soms erg (5 tot 10 minuten) kan twijfelen over wat ik wil doen met een tak of boom... Dit om ervoor te zorgen dat wat ik wil doen echt wel de goede oplossing is. Ik ben me er ook terdege van bewust dat er collega's zijn die veel , veel , veel, veel, meer weten over een bepaald aspect van de boomverzorging dan ik. En ik ben dan ook niet te beroerd om daar advies over te vragen. geloof me vrij, na 10 jaar heb je het vast en zeker nog niet allemaal gezien en meegemaakt.

Niet 3, maar 8 keer nadenken voor je begint is soms de oplossing.
En iedereen zou zichzelf moeten durven in twijfel trekken.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
Post Reply