Ik denk dat we allemaal wel weten wie de goede boomverzorgers om ons heen zijn. Daar heb je oog voor als je tenminste zelf iets of wat in de bomen bezig bent.
We zoeken allemaal ons eigen clubje van collega's om ons heen op die op dezelfde golflengte zitten en katten zo nu en dan wat op anderen die op een andere golflengte werken.
Waar het ons allemaal om gaat als "treehuggers" is dat we het best mogelijke met onze bomen die in ons beheer zijn toevertrouwd voor ogen hebben.
Aan het eind van de dag vind ik het niet belangrijk welke sticker ik op mijn kont heb zitten. Het gaat erom dat je zelf het vertrouwen hebt dat je op een goede manier met de bomen en de natuur bezig bent. Daar zijn geen richtlijnen voor te schrijven of wetten voor te verzinnen en zeker geen controleurs voor te vinden.
Iedere boomverzorger heeft het in zich, alleen komt het er bij sommige wat slordig uit, maar ook die zijn op hun manier goed bezig en leren gaandeweg wel de juiste route te vinden. Daar is dit forum een belangrijk onderdeel bij in mijn ogen en alle bijeenkomsten, klimdagen e.d. zorgen ervoor dat met alle media die we nu hebben mensen dichter bij kennis staan en die ook naar inzicht kunnen toepassen.
reeds
wouter