dilbeek

Als je een boomverzorger, stagair zoekt of bijvoorbeeld zelf een klus in de aanbieding hebt. Noem in je titel de plaats indien relevant.

Moderator: geert7

Post Reply
arbol
Nieuw
Nieuw
Posts: 49
Joined: 11 Aug 2009, 12:00

dilbeek

Post by arbol »

Hoi,

Onlangs verscheen er een berichtje van iemand die pas was afgestuurd aan de tuinbouwschool en verder wou in de "boomverzorging". Die persoon was van Dilbeek (BE). Ik ben zelf van de buurt en werk als boomverzorger in bijberoep en kan wel af en toe eens wat extra hulp gebruiken.

Aan de persoon in kwestie, contacteer je me eens.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: dilbeek

Post by treespotter »

Niet dat het iets met jouw vraag te maken heeft, maar zou jij voor alle Nederlandse forumgebruikers eens uit kunnen leggen wat er in België wordt bedoeld met "bijberoep".
arbol
Nieuw
Nieuw
Posts: 49
Joined: 11 Aug 2009, 12:00

Re: dilbeek

Post by arbol »

Bijberoep betekent dat je een job uitoefent naast een andere job als werknemer waar je ofwel full time of deeltijds werkt. Juridisch maakt het op zich geen enkel verschil uit muv de sociale zekerheid die je moet betalen. In bijberoep is het minimum bedrag voor sociale zekerheid één tiende van het bedrag dat je zou betalen in hoofdberoep. Dit omdat je werkgever ook al sociale zekerheid betaalt en je dus onder deze kas valt in geval ziekte of wat dan ook. Dit is wel het minimum bedrag, want de sociale zekerheid is gerelateerd met je winst. Maar in bijberoep zul je meestal niet tot het bedrag van hoofdberoep komen tenzij je 5.000 eur rekent voor een dagje boomverzorging...

Maar voor de rest betaal je evenveel btw en belastingen, dien je ook ingeschreven te zijn onder één of ander statuut (éénmanszaak, bvba, nv,...), heb je evenveel verantwoordelijkheden,...

Hopelijk hiermee een beetje duidelijker ?
Phille
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 27 Mar 2008, 00:17
Location: herselt

Re: dilbeek

Post by Phille »

Om het eenvoudiger te zeggen
een manier om in orde te zijn om in t zwart te werken
ER ZIT MEER IN HET HART VAN EEN BOOM DAN WAT DE BIJL KAN BLOOTLEGGEN
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: dilbeek

Post by treespotter »

In Nederland hebben de meeste werknemers in hun contract staan dat zij niet mogen zwartwerken. Dit omdat de werkgever volledig verantwoordelijk is voor schade of letsel dat wordt veroorzaakt door de werknemer (ook al is hij op zijn eigen zwarte klusje aan het klussen).
Is de "bijbaner" in België op het moment dat hij in die bijbaan werk uitvoert zelf verantwoordelijk voor zijn doen en laten of is, wanneer de "bijbaner" zich niet verzekerd heeft, de werkgever verantwoordelijk?
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: dilbeek

Post by boomverzorgingbruno »

eigenlijk is het een legitieme manier van beunen wolter
en veel zelfstandige mensen zijn ooit zo begonnen om de markt te verkennen .
en als je (en nu spreek ik voor mezelf) het goed wil doen dan heb je een verzekering en doe je gerust veel op papier . en dan ben je echt een legitieme beunhaas .
met al de zorgen en plichten van een zelfstandige.
maar er word natuurlijk van dit systeem zeer veel misbruik gemaakt om te gaan beunen (liefst onder de prijs )
laat een oen niet zomaar doen !
Mikwi
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 62
Joined: 27 Mar 2010, 13:43

Re: dilbeek

Post by Mikwi »

... maar dit is een ander onderwerp.

Arbol, check je mail, ik denk dat je het over mij hebt, maar helaas pindakaas vertrek ik na het BKK naar Zweden om er daar te werken.
arbol
Nieuw
Nieuw
Posts: 49
Joined: 11 Aug 2009, 12:00

Re: dilbeek

Post by arbol »

Mikwi, dit is super goed nieuws voor jou !

Wat betreft de verzekering zal de werkgever geen ongevallen, blessures,... betalen die voortkomen uit het uitoefenen van een andere job. Vandaar dat een bijkomende verzekering noodzakelijk is. Wat betreft ziekteverlof, dit is voor rekening van de werkgever.
geert
Nieuw
Nieuw
Posts: 3
Joined: 22 Dec 2010, 07:08

Re: dilbeek

Post by geert »

hallo Dilbeek,
Ben geert uit halle sinds vandaag nieuw bij treehugs klim nu bijna 2jaar gevolgd
bij pclt & niveau 4 kettingzagen & aktief als vrijwilliger klimkampioenschap gent was ik head judge speedclimb spreken we eens af
Post Reply