Rob Verlinden kettingzaagkunstenaar ???

Alles over veiligheid en bescherming
Post Reply
User avatar
LumberJake
Nieuw
Nieuw
Posts: 32
Joined: 22 Nov 2007, 20:21
Location: Grevenbicht

Rob Verlinden kettingzaagkunstenaar ???

Post by LumberJake »

Na de cursus sparren slopen op SBS6 nu:

Beeldhouwen met de motorzaag

Voor een leek is het al een klus om met een handzaag een tak van een boom te zagen.
Laat staan met een kettingzaag.

In Reader's Digest van november prijst Rob het beeldhouwen met de motorzaag aan.
Leken moeten volgens Rob een kettingzaag huren en van hun overgebleven stammen in de tuin beeldhouwwerken gaan zagen .....
Een motorzaag correct hanteren is al niet simpel, maar beeldhouwen is helemaal een KUNST en betekent veel zagen met de neus van het zaagblad dus .....
We wachten op de eerste slachtoffers van kick-back en andere voor de leek onbekende reacties van een motorkettingzaag.
Leg de pleisters en het hechtgaren maar klaar.
User avatar
Roel
Treehugger
Treehugger
Posts: 485
Joined: 21 May 2006, 20:01
Location: De Moer

Post by Roel »

Daar ben ik het helemaal mee eens!!

Ik heb dit jaar in april een cursus figuurzagen met de motorzaag gewonnen. Dit was een geweldige cursus en werd toen voor het eerst gegeven. Ik kwam er ook snel achter dat het goed op letten is en eigenlijk als leek zijnde kun je het alleen maar leren van een profesional. Nu kun je deze cursus aanvragen en dan volgen. (ik dacht dat het 175 euro kost incl eten/drinken) Zie voor foto's http://www.aspen-benelux.nl/showpage.asp?pag_id=843 en http://www.bij-da.nl/fotos/fotocollage07apr1.htm
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

:D

Die cursus bestond tussen 1965 en 2000 ook al hoor... Alleen toen waren het Boomchirurgen (c).
User avatar
Thijs
Moderator
Moderator
Posts: 751
Joined: 24 Apr 2006, 23:07
Location: Hoogeveen
Contact:

Post by Thijs »

wolters goede oude tijd!! :lol: :lol:
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
User avatar
LumberJake
Nieuw
Nieuw
Posts: 32
Joined: 22 Nov 2007, 20:21
Location: Grevenbicht

Motorzaag verwonding in het gezicht

Post by LumberJake »

Voor eventuele gevolgen zie post Motorzaag verwonding in het gezicht van treespotter Wolter
Je hoeft geen eikel te zijn om in een boom te hangen!!
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Post by ivo »

treespotter wrote::D

Die cursus bestond tussen 1965 en 2000 ook al hoor... Alleen toen waren het Boomchirurgen (c).

Die gasten maken nu de mooiste beelden zeker.... :wink:
Post Reply