3 lip piercings in 1 keer

Alles over veiligheid en bescherming
Post Reply
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

3 lip piercings in 1 keer

Post by tarzan »

hallo bomenvrienden.

ik heb vorige maand een vrij bizar ongelukje gehad.
Ik was een wat dikkere tak aan het zagen met mijn silky, ging niet heel gemakkelijk maar was er lekker voor gaan zitten (op een andere tak). Opeens voel ik een keiharde kap in mijn gezicht. Ik schrok, het was mijn silky die keihard op mijn bovenlip was geklapt met de tanden. Bloeden als een rund. Snelverbandje eromheen en afdalen, was onderweg naar beneden vooral bang dat ik echt een haal uit mijn lip had want dan krijg je lelijke littekens die ik niet vrees op mijn lichaam maar op mijn gezicht echt niet wil!

Beneden aangekomen onder het bloed theedoek met ijs erop en al gouw bleek dat tijdens de klap, ik de zaag niet had "gehaald" dus dat er alleen 4 zaag tanden in mijn bovenlip stonden waarvan er 3 dwars door de lip heen gegaan waren en waarvan er 2 ook nog eens dwars door het onderliggende tandvlees gestopt waren op mijn kaakbot.

Ik heb verder geen medische hulp ingeroepen heb lang gekoeld met een teedoek met ijs. lip is een paar dagen heel erg dik en knalblouw geweest maar de drie gaatjes groeide echt razendsnel ook weer dicht.

Alles weer goed afgelopen ook al ben ik er niet echt knapper op geworden maar ook niet veel lelijker.
groet van Tarzan
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Post by Pietje »

FOTOOOOO!
... dan kunnen we onafhankelijk beoordelen of je er knapper danwel lelijker op bent geworden.... :wink:

Ik laat stagiairs en anderen die met me gaan klimmen en een Silky vasthouden altijd rekening houden met een uitschietende zaag en doel daar mee op armen en benen. Maar het wordt me duidelijk dat ik ze ook voor hun hoofden moet waarschuwen ?!? :shock:

Oh nee, stom van me, dit soort dingen overkomt natuurlijk alleen de cracks... :roll:

Groetjes en beterschap,

Peter
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

lippiercings

Post by tarzan »

sorry ik heb geen foto en het is al genezen!

FRans
groet van Tarzan
Zjoske
Miss Vuurpijl
Miss Vuurpijl
Posts: 76
Joined: 12 Feb 2007, 17:42
Location: Overal en nergens

Post by Zjoske »

Oh, dus je hebt ook geen ringetjes meer nodig om door je lip te halen.

Jammer.....

Grrr Zjoske :twisted:
User avatar
Thijs
Moderator
Moderator
Posts: 751
Joined: 24 Apr 2006, 23:07
Location: Hoogeveen
Contact:

Post by Thijs »

je bent ook zoooo wild he frans :D doe voorzichtig!!!
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
romeo
Nieuw
Nieuw
Posts: 13
Joined: 30 Sep 2007, 17:37
Location: Amsterdam

Post by romeo »

Deze wonden hebben zeer grote kans op infectie gevaar. Zeker om dat zij zeer diep maar smal zijn.
Dat betekend dat je zeer moeilijk de wonden kan deinfecteren en spoelen. Mijn advies is toch even naar de dokter gaan. (Eigenlijk al te laat).

Ik kan deze mening enig funderen door dat ik in het verleden, verpleegkundige was.
User avatar
Roel
Treehugger
Treehugger
Posts: 485
Joined: 21 May 2006, 20:01
Location: De Moer

Post by Roel »

Ik heb gehoord van verschillende mensen dat als je een wond hebt, van wat dan ook, en het bloeit dan kun je dat het beste even door laten bloeden???

Ik heb zelf ook een keer met mijn silky mijn been geraakt. was toen bezig met een flinke fruitboom snoeien en schoot uit en tikte net mijn been aan. 3 tandjes in mijn been en bloeien als een rund. heb het even laten bloeden en daarna pleister er op en nergens meer last van gehad (afkloppen)

roel
romeo
Nieuw
Nieuw
Posts: 13
Joined: 30 Sep 2007, 17:37
Location: Amsterdam

Post by romeo »

Roel,

Je hebt inderaad gelijk. Als er bloed vrij komt betekend ook, dat het eventueel ziektekiemen mee naar buitensleept. Laat het inderdaad eerst even bloeden. Dan onder de kraan voor de zekerheid (handwarm). Daarna, maar alleen! als er geen proffesionele hulp ingeschakeld moet worden ,kan je het ontsmetten met sterilion,chloorhexidine of Betadine.

Echter, wonden die vrij smal maar toch diep zijn, zoals ik heb gezegd. Moeten worden gechecked door een arts. Indien de wondranden niet recht zijn, maar raffelig, of je kan het vet onder de huidlaag zien. Is het toch echt even tijd om je te laten plakken of dichtnaaien door een arts.

Ik heb weinig verstand van klimmen maar wel wat van Ehbo en wondverzorging :lol:
romeo
Nieuw
Nieuw
Posts: 13
Joined: 30 Sep 2007, 17:37
Location: Amsterdam

Post by romeo »

Hoi,

Ja vanaf december 2007 is mijn volledige EHBO diploma weer geldig (Met mij domme kop laten verlopen). Natuurlijk mij dat superleuk om mijn favoriete hobby's te combineren!

Ik vraag wel altijd, een kleine bijdrage als dat mogelijk is, omdat ik mijn hele first aid kit, wil uitbreiden en bij moet houden.


Pm mij even voor nadere gegevens. Ik vraag me af hoeveel ehbo'ers je nodig hebt. Ik kan mischien nog iemand regelen.
Trouwens binnenkort een extra module erbij: Nek en rugletsels. Nooit mis, mocht iemand vallen, dacht ik zo maar.....
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Post by KIMME »

Dat heb ik ook een keer meegemaakt. Niet er dwars door maar redelijk wat gaatjes op lip en kin. En dat gevoel ken ik wel... klap op je lip, even voelen en bloed zien, en dan razendsnel aan de knoop trekken!!!! mijn wondjes zijn idd ook heel snel dichtgegroeid maar je ziet ze nog wel.
Sinds ik de sugoi gebruik (met dat mesje/haak vooraan) heb ik ondervonden dat deze niet zomaar ongewild uit een snede te trekken valt.
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

Sugoi

Post by tarzan »

Eeeeeh ik gebruik ook een sugoi

En die schoot toch door in mijn lip??

Hoe????

KOm op de KPB dag maar kijken of ik nog steeds zo,n stuk ben als vroeger..
groet van Tarzan
Post Reply