Ech nie. Daar ben jij niet eigenwijs genoeg voor.Steven wrote:sorry papa
treespotter wrote:Zo, gaan we hier weer fijn even een keer als kleine kinderen steggelen over waar de technieken vandaan komen?Mijn klimtechnieken komen allemaal van EEN ANDER beginnende in 1984.
....en weten wij nog steeds niet?treespotter wrote:Misschien ben jij dat wel... Ik heb namelijk geen idee wie justwork is.
Dat doen we toch al? Boomverzorging is in mijn ogen de beroep met de meest uit een lopende technieken van ze allemaal. Wij gebruiken technieken van al die anderen....en meer. Drt wordt nergens anders gebruikt bijvoorbeeld....justwork wrote: is altijd goed om verder te kijken dan je neus lang is
we moeten ons niet beperken met de kennis die we hebben over klimmen in alleen de boomverzorging de eerder genoemde sport en andere beroepsgroepen maken gebruik van zeer geavenceerde klimtechnieken en diciplines waar in veel gevallen ons vak verreikt mee kan worden.
jelte wrote:Dat doen we toch al? Boomverzorging is in mijn ogen de beroep met de meest uit een lopende technieken van ze allemaal. Wij gebruiken technieken van al die anderen....en meer. Drt wordt nergens anders gebruikt bijvoorbeeld....justwork wrote: is altijd goed om verder te kijken dan je neus lang is
we moeten ons niet beperken met de kennis die we hebben over klimmen in alleen de boomverzorging de eerder genoemde sport en andere beroepsgroepen maken gebruik van zeer geavenceerde klimtechnieken en diciplines waar in veel gevallen ons vak verreikt mee kan worden.
Tuurlijk justwork. Je hebt helemaal gelijk.justwork wrote:Je staat versteld van wat er nog allemaal is op klimgebied.....find out!!
i have....justwork wrote:jelte wrote:Dat doen we toch al? Boomverzorging is in mijn ogen de beroep met de meest uit een lopende technieken van ze allemaal. Wij gebruiken technieken van al die anderen....en meer. Drt wordt nergens anders gebruikt bijvoorbeeld....justwork wrote: is altijd goed om verder te kijken dan je neus lang is
Je staat versteld van wat er nog allemaal is op klimgebied.....find out!!
haha je slaat de plank finaal mis maar deze reactie had ik al verwacht. Ik weet wat je nodig hebt in de boomverzorging daar hoef je me geen les in te geven, ik verwijs alleen naar een discipline en gebruik van materiaal die ons vak kunnen verrijken.treespotter wrote:Tuurlijk justwork. Je hebt helemaal gelijk.justwork wrote:Je staat versteld van wat er nog allemaal is op klimgebied.....find out!!
Maar weet jij wat het verschil is tussen een goede boomverzorger en een bergsporter?
Voor een goede boomverzorger is het klimmen niets meer dan een stukje gereedschap. Dat klimgereedschap proberen wij hier zo goed mogelijk onder de knie te krijgen, maar zal altijd een ondergeschikte rol hebben in ons vakgebied.
Wat heb je in godsnaam aan de mooiste materialen en de beste technieken wanneer je in de boom zit en echt geen flauw benul hebt OF je er sowieso iets te zoeken hebt.
Grote kans, nee, zeker weten dat een bergsporter zonder 'boomkennis', maar met al zijn lichtgewicht glimmende bling bling meer bomen verminkt en vernietigd dan nodig is.
Wat ik met deze uitspatting bedoel is het volgende.
Concentreer je eerst op wat echt belangrijk is (anatomie, groeiplaats, ziektes, schades en soortkennis), ga werken met de middelen die deze zaken optimaal kunnen 'verzorgen' en ga daarna pas verzinnen wat voor geintjes je vanuit andere disciplines binnen kan/wil halen.