eigen huis en puin

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
ERA
Treehugger
Treehugger

eigen huis en puin

Post by ERA »

Wie heeft er op za 12 maart naar eigen huis en tuin gekeken?
planken zagen ERA vragen!
Harrie
Treehugger
Treehugger

Re: eigen huis en tuin

Post by Harrie »

Nee vertel, hebben ze weer een boom verkracht. Of is er een leuke tuin accessoire op de markt.
ERA
Treehugger
Treehugger

Post by ERA »

Lodewijk was weer met een boom bezig.
planken zagen ERA vragen!
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Oeps. Ik had Lodewijk hoog zitten, maar nu heeft hij wel weer even nodig om krediet op te bouwen.

RTL heeft ook een "uitzending gemist" Harrie, maar het is denk ik beter dat je niet gaat kijken. :lol:
melzz
Nieuw
Nieuw

Post by melzz »

JohnnY
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker

Post by JohnnY »

melzz wrote:wahahahaha http://www.rtl.nl/xl/#/u/0c55f6ba-12f1- ... f1c609306/ bij 30 min ongeveer

Owjee.. Dat zijn dingen die ik hier dagelijks ziet :cry: En dat is niet mijn werk :wink:
Groeten Johnny van Vliet

Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.
densmee
Treehugger
Treehugger

Post by densmee »

ik moet een beetje huilen als ik dit zie :mrgreen:
en je mag dit niet thuis doen, want je hebt een certificaat nodig voor motorzagen :lol:
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
Alexander
Moderator
Moderator

Post by Alexander »

Klus is geklaart,,
Dit snap je toch echt niet...
Ik hark,, dus ik leef.
NannoB
Treehugger
Treehugger

Post by NannoB »

behalve het met één hand zagen, het laten scheuren van het laatste 10% van elke zaagsnede, het landen met zijn zaag in zijn klimlijn na zijn ongecontroleerde afdaling en het verbranden van zijhn strop viel het best mee.... :lol:
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

dhr.banuyn wrote:behalve het met één hand zagen, het laten scheuren van het laatste 10% van elke zaagsnede, het landen met zijn zaag in zijn klimlijn na zijn ongecontroleerde afdaling en het verbranden van zijhn strop viel het best mee.... :lol:
:lol: En deed hij het best wel leuk voor een TV hovenier. Vroegû, Zat je echt te kotsen voor de TV wanneer de zaag in beeld kwam bij het klusprogramma. Dus wat mij betreft is Lodewijk een blijvertje. En mag hij best een paar dagen met ons meelopen om zijn TV zaagwerk iets te optimaliseren.
Steven
Moderator
Moderator

Post by Steven »

haha oooooooooooh moet je die caritools zo gebruiken!
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
timo
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by timo »

hahaha wat een prutser
http://www.pendulaboomzorg.nl
Wat als er toch een schepper is?!
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

Ook wat lastig om je jas zo hoog op te hangen aan al die kapstokken.....wat een flut actie. Wordt het niet eens tijd om daar een professional op af te sturen :D
- climb fast, move slow -
Alexander
Moderator
Moderator

Post by Alexander »

Ja, we gaan met Treehugs effe actie ondernemen. Hopenlijk met hetzelfde resultaat als dat belgische programma van zo'n jaar geleden.

Tot die tijd is het Eigen huis en Puin
Ik hark,, dus ik leef.
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by ludovanmil »

-WOUTER- wrote:Ook wat lastig om je jas zo hoog op te hangen aan al die kapstokken.....wat een flut actie. Wordt het niet eens tijd om daar een professional op af te sturen :D
Klopt, dat is een gouden kans om iets te ondernemen.

Maar vergis je niet in het medium en de specifieke zender en doelgroep, ik denk dat die Lodewijk de programmamakers ook bevalt door zijn vlotte verschijning en praatje.
Een mooi shot is dan de 'race langs de klimlijn' en de patente presentatrice die hem een stoere vent vindt. allemaal acties om het programma op te leuken en tussendoor de kijkers reclame door de strot te duwen.

Maar niet geschoten is altijd mis en het is een kans om ons vak in een professioneler daglicht te stellen, Wie waagt een actie ?
Ik zal maar ff meteen zeggen dat ik geen ambitie heb, ja, wacht ik heb wel ambitie, maar niet voor een (TV) klus :)
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

ludovanmil wrote:Ik zal maar ff meteen zeggen dat ik geen ambitie heb, ja, wacht ik heb wel ambitie, maar niet voor een (TV) klus :)
Ja maar jij hoeft ook niet voor de camera te staan. jij hoeft er 'alleen' maar voor te zorgen dat zijn acties acceptabel zijn. En dat kun jij prima doen vanachter de camera.
Neem een voorbeeld aan Tamil. Hij heeft buiten beeld ook al het zware werk en meedenkwerk gedaan terwijl ik bij Llink in natura in de schijnwerpers stond.

Ik heb in een vorige post ook al 'aangeboden' om Lodewijk te trainen. Dan blijft hij de lekkere TV-hunk.
Marc
Treehugger
Treehugger

Re: eigen huis en puin

Post by Marc »

:-) Laat de illusie maar los dat je voor de camera van RTL of welke zender dan ook je ding mag doen of zeggen op jouw manier.

Zij bepalen wat en hoe jij het zegt, en hoe je het moet doen omdat zij weten wat de kijker wil. Ik heb al jaren geen tv meer in huis sinds ik me bewust werd van het feit dat alles script is en dat maar zelden de gehele werkelijkheid wordt getoond. Mooi fragment, ter illustratie van wat ik hier betoog..
Image
Harrie
Treehugger
Treehugger

Post by Harrie »

Is echt jammer. Ik snap het ook niet zo'n programma komt tocht veel professioneler over wanneer ze een boomverzorger inhuren.
timo
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by timo »

kunnen we geen mail sturen naar eigen huis..?!
Steven
Moderator
Moderator

Post by Steven »

alex is working on it!
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
timo
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by timo »

oke dan 8)
Ruud.H
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by Ruud.H »

Zo stond er een tijdje terug in 'groei en bloei' een stukje over boom verwijderen voor de doe het zelvers met het gebruik van een ladder tegen een boom om de takken te verwijderen of de mensen zelf laten klimmen...Ze geven dan nog wel de tip om niet de tak af te zagen we je op zit of je ladder tegen staat :roll:

Stukje verder geven ze ook nog de tip als de boom groter is dan je ladder of de klus te zwaar of ingewikkeld lijkt een hovenier of boomverzorger te laten komen. imo kunnen ze beter adviseren om dat te doen als de boom groter is dan de eigenaar...
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

Ruud.H wrote: imo kunnen ze beter adviseren om dat te doen als de boom groter is dan de eigenaar...
... en als de eigenaar "een boom van een kerel" is? :lol:

Maar je hebt groot gelijk; de risico's zijn groot en de impact als er iets fout gaat ook: niet zelf aan beginnen!
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
patjuh
Nieuw
Nieuw

Post by patjuh »

ik iedereen maar uitleggen dat je geen kapstokken moet gaan maken , nu wil dadelijk iedereen zo een boom gesnoeid hebben ,pfff
Marc
Treehugger
Treehugger

Post by Marc »

Harrie wrote:Is echt jammer. Ik snap het ook niet zo'n programma komt tocht veel professioneler over wanneer ze een boomverzorger inhuren.

omdat het op televisie helemaal nooit gaat over professionaliteit of de waarheid, maar slechts om 1 minuut iets te laten zien wat de kijker lekker vindt zonder dat hij moet nadenken....alleen maar om de kijker daarna een commerciële boodschap door z'n suffe kop te jagen.

De kijker wil ook helemaal niet naar ons gelul luisteren over hoe je nou verstandig een boom vormsnoeit en licht inbrengt, hoe je dit veilig uitvoert enzo..

Nu weten wij hier toevallig wat van....maar zo ziet elke beroepsgroep de grootste onzin voorbij komen op de tv over zijn vakgebied.
Last edited by Marc on 13 Mar 2011, 14:16, edited 3 times in total.
Image
Post Reply