zwam
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
zwam
hey jongens kwam ik dit mooi exemplaar tegen op de stamvoet van een es de stamvoet is nergens hol maar op verschillende plaatsen staat deze jongen tussen de tenen . ik had in eerste instantie beetje idee richting ruige weerschijnzwam maar ik sla aan het twijfelen wie van jullie kan me verder helpen ?
laat een oen niet zomaar doen !
Re: zwam
Is de Ruige weerschijnzwam is meer bruin oranje boven op.. ik denk dat het iets anders is.
Is het niet een grouwe kaaszwam ofzo? die zijn witter.. Of was de boom nog mooi levend Kzwam komen volgens mij op doodhout voor..
Is het niet een grouwe kaaszwam ofzo? die zijn witter.. Of was de boom nog mooi levend Kzwam komen volgens mij op doodhout voor..
Groeten Johnny van Vliet
Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.
Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
boom staat nog vol in het blad er is een jaar of drie wel veel dik hout aan 1 zijde weg gehaalt voor een bouwwerk .
laat een oen niet zomaar doen !
Maak over een paar weken nog maar een foto, dan is er meer van de uiteindelijke zwam zichtbaar. (laat GJK er niets van horen
)

De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Juist haha, zou idd iets van een kaaszwam of tonderzwam kunnen zijn. Lastig te zeggen in dit stadium. Misschien kun je ook een foto van een onderzijde maken?
Bruno, je zei dat deze zwam op een es zat? Toevallig begon het gezeur met GJK op het bomenforum ook over een parasitaire zwam op een es, nl. de Essenzwam (Perenniporia fraxinea) http://www.soortenbank.nl/soorten.php?s ... len&id=945
(en het gezeur: http://www.bomenstichtingforum.nl/algem ... opic=857.0
)
(en het gezeur: http://www.bomenstichtingforum.nl/algem ... opic=857.0

De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
- treespotter
- Prinses Irene
Hè pietje, moet dat nou. Dat "Zwam" debacle hebben wij toch wel achter ons gelaten. 

- treespotter
- Prinses Irene
Ik ook. Nou gaat die hele beerput weer open. En bedankt hè Pietje.
Erg jammer idd 

Maareh, we verplaatsen de aandacht weer naar de vraag van Bruno: ik vermoed dat het gaat om een Essenzwam.

- treespotter
- Prinses Irene
Oh, maar daar zijn weer andere forums voortreespotter wrote:Nee te laat. Dat gaat niet meer lukken.

Wat een gezwam, alhier... 

Nou, Ties, vooral DAAR
(maar hier ook, hoor, als vanouds
)

(maar hier ook, hoor, als vanouds