Ropeslider werkt top

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
justwork
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 162
Joined: 17 Jan 2011, 19:44
Location: apeldoorn

Ropeslider werkt top

Post by justwork »

Rope slider werkt echt top is er al een inovatieprijs uitgerijkt bij deze!! ;)
Attachments
beker.jpg
Volg de weg van de minste weerstand.........
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Ropeslider werkt top

Post by treespotter »

Goed hè. Simpel en toch eenvoudig.
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: Ropeslider werkt top

Post by Tamil »

Ey leuk om te horen!

Dankje voor je compliment Justwork!

Maar waar ik ook erg benieuwd naar ben zijn de mensen die het geheel bagger vinden, of gewoon niet fijn om mee te werken.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Ropeslider werkt top

Post by boomverzorgingbruno »

Tamil wrote:Ey leuk om te horen!

Dankje voor je compliment Justwork!

Maar waar ik ook erg benieuwd naar ben zijn de mensen die het geheel bagger vinden, of gewoon niet fijn om mee te werken.
nu je erover begint
neeje man het is een leuk dingetje heb wel een nadeeltje gevonden dat je minder hebt met een pully als het na word dan word je echt nat bij een pully gaat het water weg met de ropeslide iets minder
maar voor de rest toppie man
de spider trouwens ook
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Ropeslider werkt top

Post by ludovanmil »

Mogelijk dat ik hem niet geheel goed bevestigd heb....dat op voorhand. Ik heb hem gekocht voor de eenvoud, maar hij loopt niet zo lekker als mijn pulley. Dus gebruik ik hem (nog) niet / nauwelijks. Mogelijk binnenkort eens tijdens een ontmoeting even knutselen ? Ga je na de studiedag van de KPD?
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Ropeslider werkt top

Post by treespotter »

Nee, maar wij gaan op 8 oktober wel naar de themadag van de KGB... :lol:
Of was het nou de Kring Praktiserende (met een "s" ja, is een naam uit de tijd van de oude spelling) Boomverzorgers.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Ropeslider werkt top

Post by -WOUTER- »

oke dan.....als je er om vraagt 8)

ik vind het t.o.v. de hitchclimber of willekeurig welke andere mooi afgeronde katrol geen verbetering....ik zie er weinig voordeel bij behalve dan dat het mooi compact is. De wrijving is absoluut meer dan een katrol zeker bij uitlopen onder grote hoek van de klimlijn is de werking minder, ondanks die enorm gladde afwerking.

Verder is het voordeel van een katrol om de klimlijn tussen knoop en katrol te laten zakken en materiaal (020, ankerlijnen, katrollen, slings, vanglijn, shag of koffiekan) op een zeer efficiente en makkelijke manier door de grondman op te laten hijsen waarbij geen wrijving ontstaat en materiaal zonder moeite omhoog komt, ook wel eens lekker om de grondman te verwennen toch !

...verder vind ik persoonlijk een erg handige gadget om de fliplijn als SRT in het extra gat van de hitchclimber te zetten voor een betere ergonomische positionering.
En in de hitchclimber kun je handig een extra M rig maken zonder 2 losse biners (of ringen) die je brug op de 2 uiteinden gaan uiteentrekken en je positionering en flexibiliteit lastig maken.

kortom....ik ben er geen favoriet van, dat is ook de reden dat ik er geen heb gekocht, maar wel met die van steven heb lopen frotten en bekeken wat de voordelen zijn.

verder een leuk idee en ik wil ook benadrukken dat dit slechts mijn bescheiden mening is die niets afdoet aan je idee. ik zie uit naar verbeteringen en of andere slimme nieuwe klim apps.

groeten wouter
- climb fast, move slow -
User avatar
Harrie
Treehugger
Treehugger
Posts: 518
Joined: 29 Mar 2007, 21:48
Location: Aalst-Waalre

Re: Ropeslider werkt top

Post by Harrie »

Volgens mij heeft Wouter aandelen bij DMM Hitchclimber. hahahaha :lol:

Ik kan nog geen oordeel geven, heb er 1 in huis maar moet het nog goed gaan proberen.

En zal hem op m'n fliplijn gaan proberen
User avatar
Bas
Nieuw
Nieuw
Posts: 35
Joined: 07 Mar 2011, 08:41
Location: Appelscha Arnhem Groningen
Contact:

Re: Ropeslider werkt top

Post by Bas »

tom kwam een week of wat met zo'n ding aanzetten en heb hem eigelijk sindsdien op een fliplijn zitten. helemaal blij mee :)
alles kan
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Ropeslider werkt top

Post by ludovanmil »

treespotter wrote:Nee, maar wij gaan op 8 oktober wel naar de themadag van de KGB... :lol:
Of was het nou de Kring Praktiserende (met een "s" ja, is een naam uit de tijd van de oude spelling) Boomverzorgers.
:lol:
Leuk dat je daar over begint Wolter, ik werd er laatst fijntjes op gewezen door iemand dat de naam kring praktiserende boomverzorgers een ' pleonasme' is. Ja ik heb het net zelf ook in het woordenboek op moeten zoeken, maar het komt erop neer dat je een woord teveel gebruikt om iets duidelijk te maken. Zoals witte sneeuw of nat water. Kortom KB= Kring Boomverzorgers. ik denk dat ik daar eens een bijdehandte opmerking over ga maken tijden de eerstevolgende bijeenkomt van de KB, of zal ik dat maar achterwegen laten :wink:
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Ropeslider werkt top

Post by treespotter »

Er zijn ook heel veel NIET praktiserende boomverzorgers. Uit het vak verdwenen of 65+. Daar is de vereniging dus eigenlijk niet voor. :lol:
Een pleonasme dus? Ik denk het niet. Trouwens, het is een naam. Die ga je niet zomaar veranderen.
-WOUTER- wrote:...ik vind het t.o.v. de hitchclimber of willekeurig welke andere mooi afgeronde katrol geen verbetering...
Zie het dan niet als een verbetering Wouter. Maar wanneer jij een hitch advance wilt kopen en je kan kiezen tussen een grote lompe Hitchclimber van €40,00 of een kleine minimalistische Rope Slider van €12,50. Dan ga je natuuuuurlijk voor een Rope Slider. :wink:
-WOUTER- wrote:...Verder is het voordeel van een katrol om de klimlijn tussen knoop en katrol te laten zakken en materiaal (020, ankerlijnen, katrollen, slings, vanglijn, shag of koffiekan) op een zeer efficiente en makkelijke manier door de grondman op te laten hijsen waarbij geen wrijving ontstaat en materiaal zonder moeite omhoog komt, ook wel eens lekker om de grondman te verwennen toch !
En wees nou eens heel eerlijk Wouter. Hoe vaak gebruik jij dat trucje nou echt?
Voordat je de lijn door de Hitchclimber tevoorschijn hebt geprutst is het zaagje al beneden geweest, afgetankt en halverwege naar boven. :lol: :lol: :lol:
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: Ropeslider werkt top

Post by Tamil »

Goed dat je reageert Wouter!

Vind het prettig te horen dat er ook nadelen zijn want we zijn nooit klaar met innoveren.

Maar je afdaal truc gaat bij de Ropeslider toch op! Het is namelijk vrij eenvoudig je motorzaag haak tussen je knoop en dus boven de ropeslider met binner oid in te klikken en te laten afdalen, en bijv afgetankt weer via de buitenste rand op te laten hijsen door de grond man.

Verder is de Ropeslider zeker geen verbetering op de Hitchclimber, maar voor de mensen die met een enkele pully klimmen een verbetering

Nadeel Pully : zijwaarts doorhalen van je lijn is niet te doen of geeft heel veel frictie.
Nadeel ropeslider: doorgaans doorhalen van je lijn geeft iets meer frictie dan met een pully maar wel te doen.

Persoonlijk vind ik het vooral erg prettig op mijn flipline.

Ik vind verder de Hitch een geweldig mooie pully alleen veel te lomp om het trucje knoop omhoog duwen te doen.

@ Bruno, jouw afwaterings probleem had ik nog niet ondervonden, maar ik ga het snel eens vergelijken, als ik ergens een hekel aan heb is het natte oksels van het afdalen :lol:
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Ropeslider werkt top

Post by -WOUTER- »

[/quote]En wees nou eens heel eerlijk Wouter. Hoe vaak gebruik jij dat trucje nou echt?
Voordat je de lijn door de Hitchclimber tevoorschijn hebt geprutst is het zaagje al beneden geweest, afgetankt en halverwege naar boven. :lol: :lol: :lol:[/quote]

vaker dan jij blijkbaar, moet je eens proberen. Werkt echt super en dan hoeven hoveniersook geen knoo o.i.d. in het eind van je lijn te leggen maar gewoon de zaak uit- of inklikken in de lus die je laat zakken.

voor op de fliplijn zou hij idd geweldig zijn, maar daar gebruik ik een cinch en vroeger heb ik met vriendje rein wel eens zo'n sleutelhanger haak met swivel hiervoor gebruikt, komt op hetzelfde neer :wink:

zoals ik al zei, laat die innovaties maar komen :D goed bezig hoor Tamil !

grtn wouter
- climb fast, move slow -
User avatar
Allard
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 242
Joined: 18 Jan 2011, 20:54
Location: Kerkdriel
Contact:

Re: Ropeslider werkt top

Post by Allard »

Ropeslider werkt top Tamil :D
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: Ropeslider werkt top

Post by Tamil »

Thanks! Veel plezier ermee.
User avatar
NannoB
Treehugger
Treehugger
Posts: 483
Joined: 28 Dec 2009, 10:40
Location: Bennekom
Contact:

Re: Ropeslider werkt top

Post by NannoB »

ropeslider met distel op de fliplijn is toch duidelijk kleiner dan een katrol met VT. Dat werkt lekker wat mij betreft!
User avatar
wes houtboer
" De Flik "
" De Flik "
Posts: 414
Joined: 06 Feb 2011, 15:18

Re: Ropeslider werkt top

Post by wes houtboer »

Tja Tamil, als je mij een exemplaar opstuurt wil ik hem wel eens uitvoerig voor je testen. :lol:
Je hebt me bij de Lb uitleg gegeven en het zag er gelikt uit! Succes met de verkoop!!!!
salutantibus et vade scandens
Post Reply