Man overleden door treffen boom

Nieuws! Heb je iets nieuws? Dit is de plek.
Post Reply
tjeerd
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 158
Joined: 23 Mar 2008, 02:53
Location: Amsterdam

Man overleden door treffen boom

Post by tjeerd »

Las iets over een overlijden op de onderbalk bij belgie


man omgekomen door omzagen boom te LEDE Belgie?


weet er hier iemand wat meer over
jef
Treehugger
Treehugger
Posts: 480
Joined: 10 Nov 2008, 22:55
Location: Kasterlee Belgie

Re: Man overleden door treffen boom

Post by jef »

nee, maar mijn broer heeft met dit leuke weer een overstekende boom aangereden, broer is nog heel, boom iets minder, auto is overleden. :roll:
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Man overleden door treffen boom

Post by boomverzorgingbruno »

:lol: :lol: jef
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Man overleden door treffen boom

Post by treespotter »

tjeerd wrote:Las iets over een overlijden op de onderbalk bij belgie
Wat is dit??? Belgische geheimtaal?
Is de onderbalk van België Wallonië en is daar iemand bovenop overleden?
Of zit er vlak bij België een balk met iets eronder waar bovenop iemand is overleden.
Of is dat mooie meisje wat op de onderste tak ligt in die andere post overleden? Nee toch, dat zou wel heel erg treurig zijn.
Nelis
Treehugger
Treehugger
Posts: 259
Joined: 31 Aug 2007, 12:48
Location: Dongen

Re: Man overleden door treffen boom

Post by Nelis »

ik woon kort bij de grens maar ook ik snap tur hummel niks van :lol:, ik denk dat het meisje uit de boom gevallen is bovenop de auto van de broer van jef en met de voorkant van het meikske het dak ingekndeukt, zodat er hillaol niks mir van over is,.......zoiets,..denk
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Man overleden door treffen boom

Post by boomverzorgingbruno »

nou breekt men klomp. :roll:
zelfs wij (ik ) als belg begrijpen niet wat tjeerd bedoelt .
ik heb toch niets op de gebruikelijke kanalen terug gevonden over dode onder een boom of balk of onder die griet .
persoonlijk denk ik dat tjeerd al nieuwjaar aan het vieren is of te diep in het glas gekeken heeft met kerst .
:mrgreen:
laat een oen niet zomaar doen !
Nelis
Treehugger
Treehugger
Posts: 259
Joined: 31 Aug 2007, 12:48
Location: Dongen

Re: Man overleden door treffen boom

Post by Nelis »

aha,....een diehart alcoholhugger :mrgreen: :mrgreen:
tjeerd
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 158
Joined: 23 Mar 2008, 02:53
Location: Amsterdam

Re: Man overleden door treffen boom

Post by tjeerd »

home > Regio > West-Vlaanderen > Jongeman komt om bij ongeval in Blankenberge
Jongeman komt om bij ongeval in Blankenberge VRT VRT ma 27/12/2010 - 06:31
In Blankenberge is vannacht een 22-jarige bestuurder om het leven gekomen. De jongeman uit Oostburg, in Nederland, verloor op de Brugse Steenweg de controle over zijn stuur en ramde enkele bomen en verkeersborden. Zijn auto ging over de kop en kwam uiteindelijk op het dak tot stilstand in de sloot. De bestuurder kwam onder zijn auto terecht en was op slag dood. Er waren geen andere voertuigen bij het ongeval betrokken. Op de plaats van het ongeval zijn momenteel wegenwerken aan de gang. Mogelijk werd de bestuurder daardoor verrast.


door verkeerd plaatsen van de tekkst is dit het bericht

excuses voor omgemak
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Man overleden door treffen boom

Post by boomverzorgingbruno »

dat is veel duidelijker tjeerd :wink:
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
WiPe
Treehugger
Treehugger
Posts: 424
Joined: 13 Dec 2007, 20:28
Location: Oost-Vlaanderen

Re: Man overleden door treffen boom

Post by WiPe »

tjeerd wrote:Las iets over een overlijden op de onderbalk bij belgie


man omgekomen door omzagen boom te LEDE Belgie?


weet er hier iemand wat meer over
De link:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... tcode=9340

of het artikel zelf:
Man komt onder boom terecht

* donderdag 30 december 2010
LEDE - Ledenaar Yvan Praet was gisternamiddag met de hulp van vrienden een boom aan het vellen in de Steenstraat. Toen de boom was afgezaagd, viel hij in de juiste richting, maar doordat hij een andere boom raakte, kantelde hij plots in een andere richting en trof hij de heer Praet. De boom moest in stukken worden gezaagd om de man te bevrijden.

Het slachtoffer werd door de ambulance van de brandweer overgebracht naar het Algemeen Stedelijk Ziekenhuis van Aalst, waar hij gisteravond nog in kritieke toestand verkeerde.
Boompje groot, plantertje dood?
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
User avatar
WiPe
Treehugger
Treehugger
Posts: 424
Joined: 13 Dec 2007, 20:28
Location: Oost-Vlaanderen

Re: Man overleden door treffen boom

Post by WiPe »

Op deze site heb ik nog meer info gevonden: http://www.webnieuwserpemerelede.be/ind ... -boom.html

Boomsnoeier verpletterd onder vallende boom

donderdag 30 december 2010
Boomsnoeier verpletterd onder vallende boom Lede -

Een man die in het kader van een tewerkstellingsproject bomen leerde snoeien in een bos achter een woning in de Steenstraat in Lede is woensdagnamiddag levensgevaarlijk gewond geraakt. Bij het vellen van de boom viel die in de juiste richting, maar doordat die terugstuiterde, kwam hij bovenop de 50-jarige Yvan Praet terecht.

De hulpdiensten hadden woensdag kort na de middag heel wat werk om de onfortuinlijke Yvan Praet te bevrijden vanonder een omgevallen boom. “In de tuin in de Steenstraat was blijkbaar een cursus snoeien bezig toen het noodlot toesloeg”, vertelt commissaris Luc Backaert van de politiezone Erpe-Mere/Lede.
De brandweer was snel ter plaatse, want eind oktober werden ze nog door de 100-centrale opgeroepen voor een woningbrand op exact hetzelfde adres. Toen bleek de brand echter niet in Lede, maar in Mere.

“Toen we het adres doorkregen hebben we onmiddellijk bevestiging gevraagd en zijn we ons naar hier gehaast”, vertelt luitenant Peter Dreelinck van de Leedse brandweer. De pompiers waren snel ter plaatse, maar stonden voor een haast onmogelijke opdracht. “Bij het vellen van een boom, viel die wel in de juiste richting, maar doordat die een ander boom raakte, brak die halfweg door en kwam een groot stuk terug in de richting van de man die aan het snoeien was. Hij kon niet ontkomen en kreeg de boom boven op hem”, aldus nog de luitenant.

Om de man vrij te maken deed de brandweer een beroep op de nog aanwezige snoeiers. “Die mensen stonden daar met al het nodigde materieel. Daarom hebben we in overleg met het ambulancepersoneel, onze brandweerarts en de MUG-arts aangewezen waar de boom best in stukken kon worden gezaagd met hun kettingzagen.” Omdat dit zeer omzichtig diende te gebeuren duurde het een hele tijd voor de man bevrijd was.

Onder de begeleiding van politie en MUG werd de man naar het ASZ overgebracht. Op het eerste zicht leken de uitwendige verwondingen mee te vallen, maar in het ziekenhuis bleek dat de man inwendig zwaar gekwetst was. De man had bij aankomst geen gevoel meer in zijn onderbenen en bleek levensgevaarlijk gewond.
Boompje groot, plantertje dood?
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Man overleden door treffen boom

Post by boomverzorgingbruno »

dat is nog veel duidelijker dus . maar veel minder leuk . toch geen collega lesgever wipe ?
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
WiPe
Treehugger
Treehugger
Posts: 424
Joined: 13 Dec 2007, 20:28
Location: Oost-Vlaanderen

Re: Man overleden door treffen boom

Post by WiPe »

Ik heb er geen idee van wie gisteren in die buurt zou kunnen lesgeven. Maar ik ken ook niet iedereen. Bovendien is het niet de juiste dag van het jaar om daarover te gaan rondbellen.
Boompje groot, plantertje dood?
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Man overleden door treffen boom

Post by ludovanmil »

Dat is weer geen goed nieuws !!
Ik ga het eens bijhouden hoe vaak dit soort nieuws aan ons voor bijgaat het komende jaar. En dat laatste is dan het enige positieve, in die zin zo lang het aan ons voor bij gaat......
treft het ons zelf niet.
Ik hoop dat de beste man goed gaat herstellen.
Post Reply