Ik klim sinds de oplevering van de langverwachtte treemotion met deze gordel.
De beenbanden zijn bij mijn eerste gordel aan flarden geklommen en de gordel is via Jelte netjes ingeruild op een ander exemplaar. Mijn gordel zou als crash-test dummie verder bij de fabriek worden kapotgetrokken.
Nu heb ik sinds enkele maanden een nieuwe treemotion met verbeterde banden die niet zo snel zouden uitrafelen in de nauwe opening van de twee centrale ankerpunten waaraan de groene lijn is bevestigd.
Deze nieuwe banden zouden minder snel moeten slijten en daarvoor moest natuurlijk wel eerst alle bramen van deze 2 ringen met beenbandgaten worden uitgevijld... want ook bij de nieuwe gordel zaten hier flinke scherpe randen in.
Na alle bramen netjes te hebben weggevijld en enkele maanden klimwerk is mijn beenband weer aan het rafelen... dus je snapt dat deze gordel ook weer retour fabrikant gaat als dit erger wordt.
Ik vraag me af of er meerdere klimmers zijn die hiermee problemen hebben, of met andere zaken aan deze gordel, want ik denk dat het eigenlijk aan de fabrikant is om eens flink te investeren en deze problemen niet moet gaan oplappen maar met een echte oplossing komt zoals verandering van de hardware die de slijtage veroorzaakt.
Ben benieuwd naar reacties en opmerkingen.
groeten wouter.