Koen en Sander maken zich sterk voor een wanhopig verzoek....
Welke Hans ( de boomverzorger ) gaat vanavond de poes van Ria uit de boom halen, poesje heet Bep en is door de brandweer naar zo'n 20 meter hoog verjaagt.
Enne Clemens komt hem assisteren met een mobiele lichtmast
Jotte Br. wrote:Ligt niet echt dicht bij ons in de buurt Tamil dik uur rijden!
Laat maar Jotte. Die westerlingen zijn onverbeterlijk ook al zou je van iemand uit Nijmegen (wat tenslotte ook in het oosten ligt, je weet wel daar dicht bij Assen ) wel mogen verwachten dat hij weet wat er in zuid-, midden- of noord-Nederland ligt.
D'r ister doar iene in Erica die hef doar een mooi lietie oaver skeevn.
wat een ophef over de poes van mevrouw
als je maar lang genoeg wacht komt poes van zelf naar beneden
maar een aanmoediging met een werpzakje wil wel eens helpen
gnoom
In de afgelopen jaren heb ik ook wel eens een katje uit de boom gered en hebben wij er hier ook wel over gediscussieerd.
In mijn optiek is het zitten van een kat in een boom voor de kat geen direct levensbedreigende situatie. Een uitruk van de brandweer (en dus niet meer direct beschikbaar zijn voor een echte noodsituatie), een nachtelijke klimpartij of het onnodig beschadigen van de boom door te klimmen op sporen echt niet op zijn plaats.
Voor de rest vind ik het top dat die 'boomverzorger' het katje veilig uit de boom heeft weten te halen.
Nelis wrote:ik heb een rothekel aan katten,...dus voor mijn part blijft tie lekker zitten,...komt vanzelf wel eens een keer naar beneden
Kan niets anders dan het helemaal met je eens zijn Nelis, Maar als er een meisje van 13 jaar onder aan de boom staat te huilen dat haar kat al twee dagen boven in de boom zit, ga ik toch wel naar boven hoor. (ZONDER SPOREN!!!!)
Nelis wrote:ik heb een rothekel aan katten,...dus voor mijn part blijft tie lekker zitten,...komt vanzelf wel eens een keer naar beneden
Kan niets anders dan het helemaal met je eens zijn Nelis, Maar als er een meisje van 13 jaar onder aan de boom staat te huilen dat haar kat al twee dagen boven in de boom zit, ga ik toch wel naar boven hoor. (ZONDER SPOREN!!!!)
Het is voor het spijsverteringsstel van een kat heel slecht om een dag of meerdere dagen niks te eten. Een hond kan hier veel beter tegen maar een kat zijn organen zijn hier niet op gemaakt. Vaak rennen de katten ook in paniek de boom in achterna gezeten door een hond oid of een prooi achterna en gaan dan hoger dan ze zelf willen en terug kunnen. Heb zelf ook 1 keer een van onze eigen katten uit de boom gehaald, maar kon er nog net met een ladder bij.
Uiteindelijk komen ze wel naar beneden , maar dan kun je ze gelijk afvoeren met de dierenambulance of erger.
Daarom vind ik het wel een goede zaak om katten uit de boom te halen als ze zelf niet meer kunnen , maar dan wel op een verantwoorde manier. Brandweer laten komen vind ik dat wel een beetje ver gaan , lijkt me goedkoper om dit door een klimmer te laten doen , maar dan wel zonder sporen.
Blij dat de kat weer beneden is, hopen dat de boom zich hersteld.