zaagbroek test

Alles over veiligheid en bescherming
Post Reply
User avatar
Thijs
Moderator
Moderator
Posts: 751
Joined: 24 Apr 2006, 23:07
Location: Hoogeveen
Contact:

zaagbroek test

Post by Thijs »

Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Post by Pietje »

Mooi filmpje!

Het ziet er heel overtuigend uit, maar op de een of andere manier wil ik dit toch niet graag op mijn eigen been uitproberen... :?
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
JohnnY
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 201
Joined: 16 Jun 2007, 18:58
Location: Winschoten
Contact:

zaagbroek echt veilig?????

Post by JohnnY »

Hey luitjes.
ik vind het een leuk filmpje maar jammer dat ze een ms 200 hebben gebruikt. ik was namelijk een keertje houtblokken hakken bij de timbersporters. en volgens Rik van Drielen zou een grotere zaag ik meen zelfs een 361 al dwars door je broek kan gaan.

zijn er ook filmpjes van mensen die dit prberen met de ms 066 of de stihl brommer de 088??

Groetjes Johnny


ps. wat ik wel grappig vind aan de zaagbroeken in nederland daar staat op de pfanner broeken 6x6 dat ookte maken heeft met de zaagbescherming hier in oostenrijk zijn ze3 alleen in 7x7 te koop scheelt toch aanzienlijk in gewicht...

nogmaals groetjes
Groeten Johnny van Vliet

Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: zaagbroek echt veilig?????

Post by treespotter »

JohnnY wrote:ps. wat ik wel grappig vind aan de zaagbroeken in nederland daar staat op de pfanner broeken 6x6 dat ookte maken heeft met de zaagbescherming hier in oostenrijk zijn ze3 alleen in 7x7 te koop scheelt toch aanzienlijk in gewicht...

nogmaals groetjes
Ik weet het niet helemaal zeker maar zou dat te maken kunnen hebben met de regels in Nederland die anders zouden kunnen zijn dan die in Oostenrijk.
Misschien moeten de broeken in Nederland (en de rest van Europa) voldoen aan de 20 meter per seconde regel (klasse 1) en in Oostenrijk de 24 meter per seconde regel (klasse 2) of zelfs 28 m/s (klasse 3). Ik kan mij voorstellen dat je dan een extra laagje nodig hebt.
Welke klasse staat er op die broeken daar JonnY.

Ik zou mij trouwens niet zo druk maken over het al dan niet doorzagen van de broek. De insteek van zo'n zaagbroek is dat je poot er nog aan zit en niet of dat volledig schadevrij gebeurt.
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Post by densmee »

wij hebben wel eens een test gedaan met een husky 372 xp
op een husky zaagbroek maar hij ging er dwars doorheen helaas
en de aanzet was rustig :(
User avatar
JohnnY
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 201
Joined: 16 Jun 2007, 18:58
Location: Winschoten
Contact:

zaagbroeken

Post by JohnnY »

Hey wolter,

over de broeken zijn op de kleur en het 6x6 of het 7x7 gelijk allebij 20m\s klasse 1
ben toch blij dat ik dan zo een licht broekie heb maarja in je been zagen of hem er helemaal af zegen zijn toch 2dingen wat ik niet wil en ook niet echt zit zitte om tussen te kiezen. heb since vandaag weer lekkere nieuwe scarpa schoene met een gewone pfanner broek weer helemaal in het nieuw heb nu al zin in morge maar dat iswat anders... Beejte met de handzaag als toelichting....


Groetjes Johnny
Groeten Johnny van Vliet

Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.
User avatar
Jef0rz
Nieuw
Nieuw
Posts: 45
Joined: 11 Dec 2007, 09:48
Location: Maastricht

Post by Jef0rz »

http://youtube.com/watch?v=ian-GvsKksQ

Zit hem altijd in een klein hoekje ;)
User avatar
Thijs
Moderator
Moderator
Posts: 751
Joined: 24 Apr 2006, 23:07
Location: Hoogeveen
Contact:

Post by Thijs »

hij kon ook gewoon een NOG GROTERE ZAAG PAKKEN voor dat stukje hout.!
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
User avatar
LumberJake
Nieuw
Nieuw
Posts: 32
Joined: 22 Nov 2007, 20:21
Location: Grevenbicht

Post by LumberJake »

Waar was ook alweer die kettingrem voor ???
Je hoeft geen eikel te zijn om in een boom te hangen!!
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Post by densmee »

Thijs wrote:hij kon ook gewoon een NOG GROTERE ZAAG PAKKEN voor dat stukje hout.!
de lengte van het zaagblad of grote van de zaag maakt in deze toch helemaal niks uit
het probleem zit hem in de kleine momentjes van onbedachtzaamheid
User avatar
Roel
Treehugger
Treehugger
Posts: 485
Joined: 21 May 2006, 20:01
Location: De Moer

Post by Roel »

nou tis wel een BEETJE overdreven om hier een 088 voor te pakken, want dat is het volgens mij
Post Reply