eerst even voorstellen..

Nieuws! Heb je iets nieuws? Dit is de plek.
Post Reply
nachtschim
Nieuw
Nieuw
Posts: 5
Joined: 27 Nov 2011, 23:51

eerst even voorstellen..

Post by nachtschim »

Mijn naam is Wim en woon in Steenwijk.
Ik ben werkzaam als service monteur WTB. Ik ben niet in de branche bezig waar de meeste op dit forum zich mee bezig houden. Ik verbruik alleen hout in mijn kachel. (dus als er iemand in de buurt iets weet?) Ben in het bezit van een Stihl 038 met een blad van 40cm. Gebruik deze puur voor haardhout zagen. Nu ben ik voor mijn onderhoud bij een zaak bij mij in de buurt goed geholpen.
Toch zou ik dit zelf willen gaan doen. Hiervoor ben ik op zoek naar het werkplaats handboek Stihl 038. Is er bij jullie iemand in het bezit hiervan, of kan hier aankomen?

Vriendelijke groet,

Wim Kamp
ZzZoel
Nieuw
Nieuw
Posts: 30
Joined: 30 Jun 2011, 13:32

Re: eerst even voorstellen..

Post by ZzZoel »

User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: eerst even voorstellen..

Post by treespotter »

Leuk geprobeerd ZzZoel, maar dat is een gebruiksaanwijzing.
Wim zoekt een werkplaats handboek.

Welkom op Treehugs Wim.
Stuur mij even een PM met jou mailadres. Ik denk dat ik wel heb wat jij zoekt.
Het is geen zogenaamd werkplaatshandboek, maar wel een IPL voor jouw zaag.
ZzZoel
Nieuw
Nieuw
Posts: 30
Joined: 30 Jun 2011, 13:32

Re: eerst even voorstellen..

Post by ZzZoel »

Nog eens proberen dan maar:

Link verwijderd. Illegale distributie.

Google...
Last edited by treespotter on 30 Nov 2011, 20:53, edited 1 time in total.
Reason: Illegale handeling
nachtschim
Nieuw
Nieuw
Posts: 5
Joined: 27 Nov 2011, 23:51

Re: eerst even voorstellen..

Post by nachtschim »

Dank voor de gedane moeite, ZzZoel je 2e link komt goed in de buurt en is al erg nuttig. Dan wil ik nog wel een stapje verder, alle waarde's afstellingen toleranties en schema's.
Wat doen jullie met onderhoud vervangen afstellen enz. Via officiële dealers i.v.m. verzekeringen of knutselen jullie zelf?

Wim.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: eerst even voorstellen..

Post by treespotter »

Sorry ZzZoel, maar ik heb de geplaatste link helaas moeten verwijderen. Door het plaatsen van links naar deze gegevens kan Treehugs in de problemen komen.
User avatar
JasperLeerling
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 226
Joined: 13 Sep 2011, 12:57
Location: Balloo
Contact:

Re: eerst even voorstellen..

Post by JasperLeerling »

nachtschim wrote:Dank voor de gedane moeite, ZzZoel je 2e link komt goed in de buurt en is al erg nuttig. Dan wil ik nog wel een stapje verder, alle waarde's afstellingen toleranties en schema's.
Wat doen jullie met onderhoud vervangen afstellen enz. Via officiële dealers i.v.m. verzekeringen of knutselen jullie zelf?

Wim.
Goed bezig zeg, dat allemaal om enkel hout kort te zagen.
Maar groot gelijk hoor, goed gereedschap is het halve werk.

Ik heb deze week een splintertje nieuwe 362 toegewezen gekregen op mijn werk!
Erg blij mee! 8) Rregelmatig de kappen eraf en schoon blazen. In de gebruiksaanwijzingen staat dat het luchtfilter pas schoongemaakt hoeft te worden wanneer er vermogenverlies te merken is. Een of ander automatisch afstel systeem.

Afstellen doe je volgens mij pas als het nodig is. De koppeling zou even lang als je motorzaag mee moeten gaan. Grijpt de koppeling aan in laag toeren, dan zijn de veren er geweest. Geleider en tandwiel elke (ik dacht) 3 kettingen vervangen. Bij mijn eigen zaag heb ik wel eens de bougie vervangen, dat kan nooit kwaad. Benzine en oliefilter zou je kunnen vervangen. Die onderdelen zullen de wereld niet kosten en je kunt het waarschijnlijk ook nog wel zelf.
De andere jongens moeten me maar aanvullen en verbeteren indien noodzakelijk. :wink:
http://www.faayboomverzorging.nl/#Welkom
nachtschim
Nieuw
Nieuw
Posts: 5
Joined: 27 Nov 2011, 23:51

Re: eerst even voorstellen..

Post by nachtschim »

Gelukkig ZzZoel zijn link op tijd gekopieerd. Kan hier zeker wat mee. Lees in het bericht van Jasper ook al handige tips.

Zal op ebay kijken naar het boek.
Hartelijk dank allemaal voor de moeite,

Wim Kamp
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Re: eerst even voorstellen..

Post by densmee »

nachtschim wrote:Dank voor de gedane moeite, ZzZoel je 2e link komt goed in de buurt en is al erg nuttig. Dan wil ik nog wel een stapje verder, alle waarde's afstellingen toleranties en schema's.
Wat doen jullie met onderhoud vervangen afstellen enz. Via officiële dealers i.v.m. verzekeringen of knutselen jullie zelf?

Wim.
wanneer mogelijk zelf repareren, alleen wanneer het meer tijd kost om het te repareren dan het bij de dealer kost dan laten doen.
En ook zo met gevoelige dingen, als het dan fout gaat licht het probleem bij de dealer
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
nachtschim
Nieuw
Nieuw
Posts: 5
Joined: 27 Nov 2011, 23:51

Re: eerst even voorstellen..

Post by nachtschim »

voor de liefhebbers, heb hem gevonden in pdf hartelijk dank allemaal voor het meedenken.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: eerst even voorstellen..

Post by treespotter »

Hé dat is tof Wim, maar ik den niet dat er hier erg veel 038 zagers meer zijn.
Laat het bestandje niet verloren gaan. :wink:
nachtschim
Nieuw
Nieuw
Posts: 5
Joined: 27 Nov 2011, 23:51

Re: eerst even voorstellen..

Post by nachtschim »

dus ik bezit/ben een uitstervend ras? haha. Heb me eerste revisie achter de rug en begin vanaf vandaag met me eerste 6 kub eiken stammen ongeveer 2meter lang. Gemiddelde diameter 30cm.
Post Reply