Diefstal

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Nike
Jekel
Jekel
Posts: 100
Joined: 16 Dec 2009, 19:55

Re: Diefstal

Post by Nike »

Zweden vorige week!

Things can just get better dont they.......Just found out that my 60.000,-Euro Transporter including ALL Climbing gear mine and the boys all saws like 15 saws all together and much much more ALL stolen....so sick and tired of this shit! :-(
User avatar
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 759
Joined: 26 Jan 2009, 19:51
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Diefstal

Post by dennis »

Jaaa erg he, gewoon "alles" weg
ik klim liever ... dan werken
marijn
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 78
Joined: 14 Oct 2008, 10:51
Location: schoonhoven
Contact:

Re: Diefstal

Post by marijn »

kijk op allegro .pl hier staat heel veel gestolen shit op,vnl gestolen in benelux
mijn broers laptops ook zo teruggevonden.

ik moet nu er bij zeggen dat niet alle polen spullen stelen.heel toevallig een aantal meegemaakt in familie/vriendenkring met poolse mensen.
op klaarlichte dag de voordeur er uit getrapt ,laptops gereedschap ,sieraden ect .
politie kan er niets mee ,geen prioriteit in 010 ,dadergroep is wel in kaart,maar heterdaad is noodzakelijk .de meeste polen kennen het burgerwetboek beter dan wij.

nogmaals niet elke pool steelt laptops,fietsen,kettingzagen.

maar ga ervan uit dat ze niet gaan zagen,maar snel geld willen,sites in de gaten houden
en beloningen bij een oproep zetten werkt ook wel ,het wereldje is nog niet zo heel groot.
boomgnoom
Treehugger
Treehugger
Posts: 622
Joined: 07 May 2011, 00:32
Location: velp

Re: Diefstal

Post by boomgnoom »

ja diefstal is klote !!!
Ik ben regelmatig in het bos aan het werk maar altijd de auto op slot
alles word mee genomen , zelfs de zak met vuil die ik had klaarstaan
om weg te gooien
het goomeke :mrgreen: :mrgreen:
victim of gnomebashing
Houthakker
Nieuw
Nieuw
Posts: 8
Joined: 27 Jul 2007, 21:40

Re: Diefstal

Post by Houthakker »

Even een reactie uit Zweden aangaande diefstal, een 200T (!) hijskraan staat op de veerboot richting oostblok. Belt een van de medewerkers op de veerboot zijn vriend op om hem te vragen of hij geen werk dichterbij kan krijgen...... Verbazing alom, hoezo? Nou je kraan staat hier op de veerboot......... :wink:
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Diefstal

Post by treespotter »

Wow. Dat is mazzel hebben.
Houthakker
Nieuw
Nieuw
Posts: 8
Joined: 27 Jul 2007, 21:40

Re: Diefstal

Post by Houthakker »

Ze hebben pas een telekraan uit Ierland opgehaald was ook in Stockholm gestolen, met behulp van GPS weer teruggevonden.
Ik ben trouwens zel een 088 kwijt geraakt in NL weet vermoedelijk waar hij staat maar kan er niks aan doen......
enricovanwees
Treehugger
Treehugger
Posts: 331
Joined: 07 Oct 2010, 22:50
Location: Lelystad
Contact:

Re: Diefstal

Post by enricovanwees »

Informeer eens bij een dierenarts, of je die machines niet kan chippen. Voor een "trekking" zijn de zagen enzo iets te klein en compact, maar zo'n chip kan denk ik wel lukken.
Wees groen en boom verzorging, be green and treecare.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Diefstal

Post by treespotter »

Dat is een goed idee Enrico.
Maar volgens mij kun je zelf ook al een beetje verantwoordelijkheid nemen,
Alle motorzagen hebben per slot van rekening een serienummer. Schrijf ze op en weet dat hij van jou is. En trouwens, volgens mij schrijven de dealers ook de gegevens van de zagen op.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Diefstal

Post by ludovanmil »

an sich met je eens Wolter.....maar Enrico's idee is wel een briljant idee. Want dan kun je het betreffende object ook terugvinden (!)
En je kan verhaal halen zonder de Politie :mrgreen:
Wesley heeft het toch al zo druk met al het papierwerk en die mag nooit zomaar mensen slaan, Toch Wes?
Maar is het technisch inmiddels ook mogelijk ? Dat zou ik serieus wel eens willen weten

Bedenk me nu ook in 1 keer dat ik hier in al mijn enthousiasme steeds bericht over mijn nieuwe aankopen :shock: Oei......dat had ik nooi moeten doen, nu weten de criminelen wat er te halen valt. :(
dan zal ik ook maar niet zeggen dat ik net een hele mooie nieuwe kiepaanhangwagen heb...
Marc
Treehugger
Treehugger
Posts: 271
Joined: 30 Nov 2009, 05:12
Contact:

Re: Diefstal

Post by Marc »

treespotter wrote:Dat is een goed idee Enrico.
Maar volgens mij kun je zelf ook al een beetje verantwoordelijkheid nemen,
Alle motorzagen hebben per slot van rekening een serienummer. Schrijf ze op en weet dat hij van jou is. En trouwens, volgens mij schrijven de dealers ook de gegevens van de zagen op.
Da's een heel belangrijk advies ja, van die serienummers. Zonder serienummer kun je het vergeten met je aangifte.

Ik vind zo'n chipje wel een briljant idee, volgens mij bestaat de techniek om zoiets te ontwikkelen. Zou toch briljant zijn, dat je je TomTom aanzet en met de politie naar je spullen wordt geleid.
Image
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Re: Diefstal

Post by ivo »

Helaas jongens, zo'n huisdier chipje bevat alleen gegevens die als je erlangs gaat met een scanner uit te lezen zijn. Het is zeker geen 'tracking device'. Het is te vergelijken met de transponders die ze in bomen doen (deden , tegenwoordig wordt alles met gps ingelezen), om alle gegevens van de boom in op te slaan .
dave1975
Nieuw
Nieuw
Posts: 48
Joined: 20 Nov 2011, 20:30

Re: Diefstal

Post by dave1975 »

Via mijn werkgever ben ik te weten gekomen dat er zo al een chip op de markt is , je kan je machiene binnenbrengen in een bepaalde firma/winkel om zo een chip te laten plaatsen en zo kan je je machiene volgen bij diefstal.

Ikzelf trek foto's van de kettingzagen en een close up van de serienummer, wel heb ik ook sinds kort zo een stalen geplastieficieerde kabel die ik gebruik om door de handvaten van mijn machiene te steken en dan door een bevestigde oogring in de wagen, ze kunnen het nog steeds stelen als ze willen maar ze zullen het zeker niet makkelijk hebben.

grtz woody
Marc
Treehugger
Treehugger
Posts: 271
Joined: 30 Nov 2009, 05:12
Contact:

Re: Diefstal

Post by Marc »

ivo wrote:Helaas jongens, zo'n huisdier chipje bevat alleen gegevens die als je erlangs gaat met een scanner uit te lezen zijn. Het is zeker geen 'tracking device'. Het is te vergelijken met de transponders die ze in bomen doen (deden , tegenwoordig wordt alles met gps ingelezen), om alle gegevens van de boom in op te slaan .
Ik heb vanmiddag nog wel even gezocht naar gps tracking devices. Een eenvoudig chipje wat je aan de binnenkant van je machine plakt, bestaat nog niet helaas.

Er is altijd een stroombron en een antenne nodig om een signaal te kunnen verzenden naar een ontvanger. Er zijn wel al kleine kastjes ter grootte van 2 pakjes sigaretten, maar dat krijg je weer niet in je zaag. Deze dingen kun je dan een sms sturen en je krijgt dan een smsje terug met de coordinaten van locatie waar het ding zich bevindt.

Nog even toekomstmuziek dus voor kleine apparaten, maar het zal zonder twijfel in de nabij toekomst ontwikkeld worden.
Image
User avatar
JasperLeerling
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 226
Joined: 13 Sep 2011, 12:57
Location: Balloo
Contact:

Re: Diefstal

Post by JasperLeerling »

MAL wrote:
ivo wrote:Helaas jongens, zo'n huisdier chipje bevat alleen gegevens die als je erlangs gaat met een scanner uit te lezen zijn. Het is zeker geen 'tracking device'. Het is te vergelijken met de transponders die ze in bomen doen (deden , tegenwoordig wordt alles met gps ingelezen), om alle gegevens van de boom in op te slaan .
Ik heb vanmiddag nog wel even gezocht naar gps tracking devices. Een eenvoudig chipje wat je aan de binnenkant van je machine plakt, bestaat nog niet helaas.

Er is altijd een stroombron en een antenne nodig om een signaal te kunnen verzenden naar een ontvanger. Er zijn wel al kleine kastjes ter grootte van 2 pakjes sigaretten, maar dat krijg je weer niet in je zaag. Deze dingen kun je dan een sms sturen en je krijgt dan een smsje terug met de coordinaten van locatie waar het ding zich bevindt.

Nog even toekomstmuziek dus voor kleine apparaten, maar het zal zonder twijfel in de nabij toekomst ontwikkeld worden.
Die heb ik wel eens op tv gezien, had een motorfiets verkoper in zijn nieuwe modellen.
En er was een "klant" die dan een proefrit wilde maken maar niet terug kwam. Zochten ze die motorfiets op, stond gewoon bij die "klant" op de oprit. Dus politie bellen, maar die had geen tijd blabla.
En tijdje later was het signaal verdwenen, laatst verkregen locatie was op een bedrijventerrein. Waarschijnlijk in een zeecontainer gezet. Dan heeft het apparaat geen bereik meer.
Deze motorfiets dealer had zelfs een kopie van het rijbewijs van de dief.
Nog kon er niets aan gedaan worden... Triest.
http://www.faayboomverzorging.nl/#Welkom
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Re: Diefstal

Post by ivo »

Opzich is gps tracking ook niets bijzonders meer, alle bedrijfswagens van het bedrijf waar ik werk zijn uitgerust met een zgn. blackbox, die alle voertuigbewegingen 'real time' volgt ,en zijn te bekijken online via de computer. Dit omdat de werkgever tegenwoordig dient aan te tonen bij de belastingsdienst dat er geen privé kilometers gemaakt worden door personeel. Al is het ook zeker makkelijk in geval van diefstal en bijklussend personeel :wink:M. Big brother is watching you......
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Re: Diefstal

Post by KIMME »

Ik denk dat je toch iets van een batterij nodig hebt minstens. Hehe er zijn tegenwoordig ook apparaatjes op de markt die op 10 sec die tracker gevonden hebben. Elke spy shop heeft die dingen.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
Marc
Treehugger
Treehugger
Posts: 271
Joined: 30 Nov 2009, 05:12
Contact:

Re: Diefstal

Post by Marc »

Tja, je blijft als bestolene vaak met een gevoel van onrechtvaardigheid zitten als je weet dat jouw spulletjes ergens staan en je lijkt niet de medewerking te krijgen van de politie om je spulletjes terug te vorderen.

Het is nou eenmaal zo dat de wet gevolgd dient te worden en die schrijft voor dat de bewijsplicht van eigendom van het gestolen voorwerp bij jou als eigenaar ligt.

Als je dan niet kunt bewijzen dat de zaak van jou is, middels een factuur met aankoopdatum, je naam, productomschrijving en serienummer plus aangifte van diefstal, dan ga je je spullen niet terug kunnen vorderen van degene die ze op dat moment onder handen heeft.

De kans is immers redelijk dat deze persoon de 'vermeende gestolen' zaak te goeder trouw in handen heeft gekregen en hij hoeft dat ook niet te bewijzen, zolang jij niet op bovenstaande manier kunt aantonen dat je wél de rechtmatige eigenaar van de zaak bent.

Het is maar goed ook dat de wet zo werkt, anders zou je voortdurend aan iedereen die er om vraagt het eigendom van je goederen moeten aantonen. Dus degene die de zaak onder handen heeft, wordt gezien als de eigenaar en staat in beginsel sterker dan degene die beweert de rechtmatige eigenaar te zijn.

Omgekeerd, wanneer je iets tweedehands koopt, via marktplaats bijvoorbeeld, dien je ook op te passen en zelf in te schatten of de goederen niet gestolen zouden kunnen zijn. De rechtmatige eigenaar kan tot 3 jaar na jouw aankoop nog eigendom claimen en de spullen opeisen, mits hij kan aantonen dat hij de eigenaar is.

Om te eindigen waar ik mee begon, het lijkt soms voor je gevoel alsof de wet de verkeerde personen beschermt en de politie er niks aan wil doen, maar het tegendeel is waar.
De verantwoordelijkheid en de bewijsplicht over het eigendom van je spullen ligt bij jezelf en dat kun je ook prima regelen door alles goed te fotograferen / documenteren en je facturen zorgvuldig te laten opmaken met serienummers etc. als je iets koopt bij de dealer.
Image
boomwerk bilthoven
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 54
Joined: 25 Dec 2011, 17:23

Re: Diefstal

Post by boomwerk bilthoven »

hier helaas nog een tip door ervaring.....;(*

Registreer je serienummers goed!! Scheelt een hoop gezeik met verzekeringen. Bij ons hebben ze de spullen uit een garagebox gejat vorige maand (1 Dec) Ze wisten waar we zaten, want allle zagen waren mooi weg (2x ms201t, ms260, 2xms441, 2x ms660, 1x ms 88, blazertjes en enz. ).
Ze hadden wel hoogte frees van de klimmeuk ligt er gewoon nog...

Ook suf dat ik ze voroge week op marktplaats terug vond...politie doen niks.

dussss sloten erop;)
voor boom tuin en takkenwerk
boomwerk bilthoven
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 54
Joined: 25 Dec 2011, 17:23

Re: Diefstal

Post by boomwerk bilthoven »

Kleine toevoeging aan MAL:

Ook als je kan aantonen dat de spunnen van jouw zijn hoef je ze nog niet terug te krijgen.

Je spulen worden dan in beslag genomen en de aanbieder word verhoort voor heling. Als deze echter ten goede trouw heeft gehandeld (en bijvoordeeld heeft ingeruid voor een goede prijs) en er geen dader word aangewezen dan vervallen de zaken terug naar de rechtmatige eigenaar, in dit geval de aanbieder.

daarom, beter verzekeen, kost geen drol en is toch wel fijn;)
voor boom tuin en takkenwerk
User avatar
Treebo
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 115
Joined: 27 Jul 2010, 22:57
Location: Swalmen
Contact:

Re: Diefstal

Post by Treebo »

boomwerk bilthoven wrote:Ook suf dat ik ze voroge week op marktplaats terug vond...politie doen niks.
Niet om je ergens totaan te zetten ofzo, maar ik zou echt niet op mijn gemak kunnen zitten kijken hoe mijn eigendom van duizenden euro's gewoon op marktplaats word verhandeld. Als de politie niets deed zou ik op z'n minst een '"bezichtigings" afspraakje maken met de verkoper..... :evil: :evil: :x
boomwerk bilthoven
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 54
Joined: 25 Dec 2011, 17:23

Re: Diefstal

Post by boomwerk bilthoven »

hee treebo,

Heb je gelijk in! dat was ook mijn eerste reactie, maar daarheen gaan heeft ook niet veel nut....in het slechte geval slaatie me op mn bek (niet dat ik bang ben maar toch) in een nog slechter geval sla ik hem op z'n bek.

is idd best frustrerend :twisted:

daarnaast is het ook niet echt om de hoek.( 200 km verder...dip)

nu kan ik alleen nog de verzekeraar (die inmiddels heeft uitgekeerd) erachteraan sturen.
voor boom tuin en takkenwerk
User avatar
NannoB
Treehugger
Treehugger
Posts: 483
Joined: 28 Dec 2009, 10:40
Location: Bennekom
Contact:

Re: Diefstal

Post by NannoB »

ik ben geen voorstander van schandpalen, maar mocht je de naam van de verkoper kwijt willen, dan hou ik me aanbevolen...
Marc
Treehugger
Treehugger
Posts: 271
Joined: 30 Nov 2009, 05:12
Contact:

Re: Diefstal

Post by Marc »

boomwerk bilthoven wrote:Kleine toevoeging aan MAL:

Ook als je kan aantonen dat de spunnen van jouw zijn hoef je ze nog niet terug te krijgen.

Je spulen worden dan in beslag genomen en de aanbieder word verhoort voor heling. Als deze echter ten goede trouw heeft gehandeld (en bijvoordeeld heeft ingeruid voor een goede prijs) en er geen dader word aangewezen dan vervallen de zaken terug naar de rechtmatige eigenaar, in dit geval de aanbieder.

daarom, beter verzekeen, kost geen drol en is toch wel fijn;)
Dit klopt niet wat je schrijft of ik begrijp het niet goed hoe je het omschrijft.

Je hebt het over een heler en over een aanbieder die te goeder trouw is en tevens de rechtmatige eigenaar is. Dat is wat verwarrend want als de rechtmatige eigenaar ook aanbieder zou zijn, dan kan er helemaal nooit sprake zijn van diefstal of heling.


Ik verwijs naar het stuk wat ik al gepost heb: de rechtmatige eigenaar kan tot 3 jaar na diefstal zijn spullen opeisen, mits hij dat kan aantonen met facturen en serienummers etc dat hij rechtmatige eigenaar is, ook al heeft de gene die de spullen onder handen heeft er een faire prijs voor betaald, lees, te goeder trouw was.

Deze persoon heeft echter wel recht op een redelijke vergoeding, wanneer hij de spullen moet teruggeven aan de rechtmatige eigenaar.

De enige uitzondering hierop, en misschien bedoel je dat wel met je ietwat onduidelijke formulering, is dat de oorspronkelijke eigenaar zijn spullen niet meer kan claimen wanneer de spullen zijn verhandeld door een dealer of retailer. (verkregen door onruil bijv.)

Met andere woorden, als je een ms200T koopt op marktplaats voor 350 euro, kan de rechtmatige eigenaar deze van je vorderen, wanneer deze gestolen blijkt.

Koop je bij je dealer een tweedehands ms200T voor 350 en later blijkt hij toch gestolen te zijn, dan kan hij je niet afgenomen worden.



Met je opmerking over verzekeren ben ik het niet zo eens eigenlijk. Ten eerste is het helemaal niet goedkoop om je spullen tegen diefstal te verzekeren, je krijgt daarbij nooit de nieuwwaarde terug en je krijgt al helemaal niks terug als je niet aan de voorwaarden van je polis hebt voldaan, zoals bijvoorbeeld een staaldraad door je zagen of goede sloten op je schuur, etc.
Image
Marc
Treehugger
Treehugger
Posts: 271
Joined: 30 Nov 2009, 05:12
Contact:

Re: Diefstal

Post by Marc »

@ boomwerk bilthoven,

waar ik nog wel benieuwd naar ben is hoe het nou precies zit met jouw zaak en wat de reden is die de politie jou geeft waarom ze niks met jouw aangifte kunnen?
Ik neem aan dat je wel je eigendomsbewijs en serienummers kunt overleggen, anders kunnen je spullen immers ook niet verzekerd zijn.
Image
Post Reply